PAS joulu/tammikuu

Kiitos kun vastasit Kaitlin. Viestisi pysäytti minut totaalisesti. Toivottavasti olosi on yhtä positiivinen ja rauhallinen kuin viestisikin. Onneksi lakko ei vaikuta sinun hoitoosi. Toivon sinulla kovasti voimia ja jaksamista ja jos kaipaat juttuseuraa, niin täällä ollaan.

Eipä kai elämässä tapahdu oikeastaan mitään ilman, että sillä olisi jokin merkitys tai tarkoitus. Sitä minä olen itselleni tiukan paikan tullen toistellut. Adoptiokäytännöt ovat minulle aika vieraita, mutta noista teidän "huurremuruista" tuli mieleen, että Kylie Minoguehan teki rintasyöpädiagnoosin saatuaan kuulemma niin, että häneltä pakastettiin munasoluja syöpähoitojen jälkeen alkavia lapsettomuushoitoja varten.

Sehän on ihana juttu, että sitten *kun* nämä hoidot tulevat teille taas ajankohtaiseksi, teillä on pieniä elämänalkuja valmiina odottamassa :hug:

Mithril, kerroin aiemmin siitä kun mulla oli vaikeuksia saada se zumenonlääke apteekista, kun siitä puuttui SIC-merkintä, apteekintyttö ei meinannut antaa koko lääkettä mulle, vaan sanoi, että asia pitäisi tarkistaa. Oli pyhä ja lääke piti aloittaa sinä päivänä, joten jouduin vähän melkis hermostumaan, jotta sain tuon lääkkee. Nyt sitten lääkäri korjasi sen puuttuvan sic-merkinnän reseptiin ja jatkossa saan siis lääkkeet hintaan 1,5?, kun tästä ekasta erästä pulitin normaalisumman vaikka katto on jo ylittynyt ajat sitten.. se sic-merkintä liittyi siis tähän vanhaan juttuun, josta joskus marmatin täälläkin..

kaitlin....Menin ihan sanattomaksi....Miksi elämä rankaisee näin lujaa...Noi adoptiojutut ovat mullekin vieraita...en osaa siihen sanoa mitään. Voimia ja :hug: eteenpäin. Tulethan silti tänne keskustelemaan meidän kanssa ja kertomaan mitä sulle kuuluu.

Omaa napaa...Tässä odottelen tätiä kylään. Aloitin odottamisen jo eilen. Tänään on kp27 eli pitäis olla jo. Mennään tänään laivalle. Siellä sitten varmaan tietty tulee sitten täti kipuineen...Mutta on se nyt jo niiin tervetullut. Saa nyt sitten nähdä miten käy...onnistuuko ovis oikeaan aikaan että päästään siirtoon...Peukut ja varpaat vaan pystyyn...

Tsemppiä taas koko joukolle!
:heart:

Terkkuja kaikille taas "pitkästä aikaa" =)
Olin menneen viikon työmatkalla ja nyt taas aikaa vihdoinkin kirjoitella tänne palstalle.

Ensinnäkin kaitlin, olen todella pahoillani puolestasi. Uskon, että kaikki kääntyy vielä parhainpäin. Paljon voimia! :hug:

Omia kuulumisia, täti tuli ja meni, nyt seuraavia kuukautisia odottelen 1.päivä joulukuuta. Näyttää siltä, että jos kaikki menee hyvin niin 1. PAS ehditäänkin ehkä tekemään ennen joulua, 14.12. mutta nyt olen päättänyt, että en enää jännitä ehtii tai on ehtimättä, tammikuussa sitten jos niikseen =) Ajattelin tässä tulevalla viikolla käydä kipasemassa sen Zumenon lääkkeet, onpahan sitten valmiina kun niitä pitää alkaa popsimaan. Missä vaiheessa muuten ne Lugesteronit aloitetaan? Lähettivät nuo reseptit postissa ja ohjelman, mutta Lugesteronin aloituspäivää niihin ei oltu kirjattu.

Välillä tulee kyllä sellaisia tuntemuksia, että APUA jos meille ei tule millään hemmetin konstilla sitä lasta, mitäs me sitten tehdään ja miten meille käy. |O

Kuulumisiin! =)

Hyvää sunnuntaita vaan Kaneli-07 ja muutkin! Kyselit, että koska luget alkaa.. Ainakin mulla, lugesteron aloituspv. määrättiin kun kävin ultrassa viime vkolla. Eli kun ajankohta paspäivälle katottiin ultassa olevan keskiviikko, niin aloitan luget maanantaista alkaen.. ja sitten nuo zumenonit menee aika pitkälle, mikäli tulisi raskaaksi niin monta vkoa.. sen takia niitä on varmasti sinullekin määrätty hurjan tuntunen määrä. Ja lugesteronin kanssa sama homma, niitä käytetään aika pitkälle..

Sunnuntai-ehtoota!
Kris: Kiitoksia tiedosta. Kokoajan oppii uutta =)
Kaneli-07:Hienoa, että asiat etenevät. Pelko siitä, että hoidot eivät onnistukaan, on sangen tuttu tunne mullekin. Se on ihan kamalaa, kun se iskee, mutta silloin pitää vaan yrittää ajatella, että niin kauan kuin yritys jatkuu, toivoa on ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta tuoden mukanaan vaikka minkälaisia mahdollisuuksia. Eräs ystävättäreni ehti jo kerran saada lääkäriltä tuomion, että hoidot lopetetaan tuloksettomina, mutta nyt hän on kaksosten äiti. Voimia :hug:

Mulla meni viikonloppu hautajaisissa :'( Oman epämiellyttävyytensä näihin suvun kokoontumiisiin tuo se, että kaiken keskellä joutuu pelkäämään milloin joku heittää tuon klassisen "..no milloinkas te aiotte tehdä lapsia? Kyllä sinunkin jo olisi aika." Kamalin tilanne oli taannoin serkun häissä kun yksi touhottava sukulasitäti tuli tunkemaan lapsenlastaan mulle syliin selittäen, että "Tässä sulle lapsen mallia, että alkaisi teiltäkin jo onnistua..." Ihmiset osaa olla joskus niin... :headwall: Onneksi nyt sai olla rauhassa lapsiuteluilta.

Mukavaa viikkoa kaikille :hug:

Moikka !
Täti vaivat tekee tuloaan ja pääsen passiin !
Ei ole ollut itään kirjoittelemista, joten olen käynyt lukemassa teidän juttuja täällä. Mutta nyt pääsen itsekin tosi "toimiin". Jipii !!!!!!!!!!
Meille 3 ivf tehty elokuussa ja sen jälkeen vietetty vähän hiljaiseloa ja nuoltu haavoja.(koska negaa on tullut kaikista). Selittämättömiä ollaan.
Tsempppiä kaikille ja paljon tarrasukkia !
:heart:
T:maariaa

Heippa kaikille! Mulla on niin kiirettä piisannu, että päivälääkkeetkin jäi tänään ottamatta ja venähti iltaan! Mutta ei voi mitään. Toivottavasti maailma ei siitä kaadu. Nyt illalla tankkasin sitten kaksi zumenoinia ja huomenna on sitten siirtopäivä!! Vähän jännittää, miten hommassa nyt käy!

Huomenia!

Kaitlin: Helmi-maaliskuuhan on ihan tuossa tuokiossa! Keskity nyt huolehtimaan itsestäsi ja piipahda kertomassa kuulumisia meillekin =)

Kris: Sulla on siis siirto tänään. Mieletöntä :hug: Onnea matkaan!

Mullakin etenee hommat pikkuhiljaa. Kävin eilen ivf:n jälkitarkastuksessa ja jatkohoidon suunnittelussa. Paikat ovat palautuneet hyvin ja PAS päästään tekemään heti seuraavaan kiertoon eli jo ennen joulua :D Edellyttäen tietenkin, että ovulaatio tapahtuu jne. Lääkäri nimittäin piti parempana kokeilla ainakin nyt aluksi siirtoa luonnolliseen kiertoon. Eli olen samassa tilanteessa sinun kanssasi maariaa: odottelen malttamattomana kuukautisten alkamista. Kerrankin näin päin! :LOL:

Onnekasta keskiviikkoa kaikille :heart:

No eilen vasta tuli täti sitten ryminällä kylään. Olen syönyt kipulääkkeitä enemmän mitä saisi että pysyisin jotenkin edes kasassa. Rupee huolestuttamaan nämä vuodot kun ovat muuttuneet näin kivuliaaksi ja runsaiksi...

No soitin tänään sitten klinikalle ja meen ultraan ensi perjantaina. Omien laskelmien mukaan ei päästä siirtoon jos kaikki menee niinkuin viime PAS:issa. Meidän klinikalla kun ei tehdä siirtoja kuin ma-ke ja tämä menis varmaan perjantaiksi jos menee kuin viimeksi...Mutta en ota suruja nyt etukäteen vaan katsotaan miten käy.

Mites meni siirto Kris?

Heipparallaa! Ja terveisiä passista! Onnistui kiitos hienosti. Ja se suunniteltu yksinäinen huurulainen selvisi sulatuksen ja siis siirrettiin. Pakkaseen jäi vielä kaksi samaan pakettiin... En kyllä edes osannut jännätä tämän selviämistä.. Mutta nyt alkaakin sitten jännät paikat! Lääkärisetä sanoi, että tämä siirrettävä yksilö on nätti ja hyvä. Toivottavasti siis myös voimakas sellainen!! :/ Kiva Mithril, että sullakin hommat etenee taas! Eli koskas sulla olis sitten suunnitelmissa pas?

Hei vaan kaikille!

Siirryn tuolta toisesta pinosta tänne, kun alkion tuoresiirron tuloksena tänään sain negan raskaustestistä. Tulossa on siis todennäköisesti uusi siirto joulu/tammikuussa. Paremmalla onnella sinne siis :)

Tervetuloa mukaan henke. Täällä on varmasti kaikilla tuoreessa muistissa, miten matalaksi tuo tilanne mielen vetää. PAS on kuitenkin sellainen juttu, joka lohduttaa epäonnistumisen jälkeen todella paljon. Yllättävän äkkiä se mieli kääntyy positiivisen odottelevaiseksi. Voimia :hug:

Kris: Hienoja kuulumisia. Upeita kerrassaan! Lääkäri kertoi mielenkiintoisen jutun tuossa tiistaina ja uskon tämän kiinnostavan muitakin tässä ketjussa kirjoittelevia. Minä reagoin puregoniin ihan älyttömän herkästi. 150 iu:n annoksella (7pv) saatiin yli 30 munasolua. Tämä voimakas stimulaatio on tuoresiirrossa *saattanut* vaikuttaa alkion kiinnittymismahdollisuuksiin. Eli PAS saattaa näin ollen olla joillekin meistä otollisempi vaihtoehto. Minua tämä tieto ainakin helpotti suunnattomasti. Mutta aikataulusta sen verran, että mikäli kaikki menee nappiin, siirto voisi olla jo reilun parin viikon päästä. Alkaisi nyt vaan vuoto, niin pääsisi varailemaan ultraa jne.
Mutta onnea matkaan ja rentoa piinailua =)

Menkat alkoi sitten jo tänään. Aika nopsasti tulivat kun luget jätti pois. Soitin polille ja siellä neuvoivat rauhoittelemaan kroppaa ja mieltä nyt pari kiertoa. Joten arvelen että sitten tammikuussa olisi nyt todella se seuraava siirtomahdollisuus, sillä muuten siirto osuisi joulun pyhiksi eikä näin ollen oikein aikataulullisesti sopisi. Joten uusi vuosi, uudet kujeet :D

Mieli on jo parempi eiliseen verrattuna. Uudet tuulet ja ajatukset nostattaa mieltä. Nyt voin jännittää teidän muiden puolesta sinne tammikuulle asti kunnes on oma vuoro :)

Heippa! Kiinnostava seikka tuo "stimulaatio" ja vaikutus kiinnittymiseen. Mulla oli vähän sama homma, yli parikymmentä munasolua, toiset liian pieniä ja toiset melkis liian isoja..Noh, kohta lähi viikkoina nähdään, josko passissa onnistuisi tarrautuminen =)

Heips! Sama juttu täällä. Kroppa otti hyvin vastaan stimulaation muttei kuitenkaan ny ihan hyperiä tullut. Itelläkin suuret odotukset ekaan PASiin, joskos se nyt toivottavasti tärppäis ja alkio tarrautuis matkaan. =)
Mukavaa torstai-iltaa!

Huhuu onko täällä keitään? :wave:
Omaa kuulumista, nyt tällä viikolla pitäisi tädin tulla kylään ja sitten Zumenon lääkitys käyntiin ja joulukuun puolin välin kieppeillä eka PAS.

Mitä muille kuuluu? Mukavaa alkanutta viikkoa! =)

Hei Kaneli-07 ja kaikki muutkin!
Kyllä täällä ollaan =) On vaan ollut aikamoista rientämistä sekä töissä että vapaa-ajalla. Huh huh...
Tehdäänkö sulle Kaneli siis lääkkeellinen PAS? Eli siis onko tuo zumenon sitä estrogeenia, jota sen yhteydessä käytetään?
Kris: Miten menee? Onko ollut tuntoja tai tuntemuksia? Sullahan tulee vissiin kohta viikko siirrosta..?

Minä varasin tänä aamuna ajan ensimmäiseen ultraan, jossa katsotaan onnistuuko siirto luonnolliseen kiertoon. Sen ultran jälkeen pitää sitten (toivottavasti) ryhtyä testaamaan ovulaatiota ja sitten kun testi näyttää positiivista, varataan aika siirtoon. Eli taas sain mukavasti uutta hermoiltavaa: entä jos ovulaatiota ei tapahdukaan ja tai entä jos se osuu torstaille, jolloin siirto pitäisi tehdä sunnuntaina - eli jää tässä kierrossa tekemättä.... Onneksi on niin kiireistä juuri nyt elämässä muuten, etten ehdi liikaa näitä murehtimaan :/

Hienoa viikkoa kaikille :hug:

Hei kaikki! Täällä minäkin olen! :wave:

Tuntuu vaan ettei ole mitään kijoittamista oikein vielä. Mulla on usko ja toivo jo mennyt siihen että päästäis siirtoon. Jos menee samalla tavalla kun viime PAS:issa niin siirtopäivä osuu perjantaiksi...ja kun meidän klinikalla ei tehdä kun ma-ke niin se meni sitten siinä.Luultavasti käy näin. :(

Muakin kiinnostaa krisin tuntemuksia? Tarrasukkia sinnepäin!

Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!

Siitä stimulaatio jutusta niin mullahan oli lievä hyperi ja 58 follia. Eikä edes yritetty tuoresiirtoa. Viimeksikin oli aikamoinen reaktio eikä onnistunut. Ihanaa kun on jotain kun tuo toivoa! :heart:

Heippa vaan kaikille! ja kiitoksia Mithril ja Amelia3 kysymästä.. ei ole paljon kerrottavaa, kun ei oikein tunnu miltään.. ne luget valuu, niinkun kerroin ja se on tosi ärsyttävää. Olossa ei tunnu mitään kummempaa, mistä voisi jotain johtopäätöksiä vedellä.. :( ja sen takia vähän vetää ehkä hiljaiseksi. Koska uskaltaisin testailla?

Amelia3 Mulla on tosiaan sama hermoilu käynnissä ajoituksen kanssa. Sitten kyllä leviää pää, jos kaikki menee muuten hyvin, mutta siirto jää aikataulusyistä tekemättä... Siihenkin kai tässä on kuitenkin varauduttava. Lääkäri muuten sanoi mulle, että jos on niin säännöllinen kierto, että ovulaation ajoittuu kuukaudesta toiseen hankalalle päivälle, kiertoa voidaan fiksailla lääkkeillä. Siis ei tehdä lääkkeellistä PAS:sia, vaan siirretään omaa ovulaatiota päivällä tai parilla. Eli jos sulla on jo usein käynyt huono tuuri päivien kanssa, kysäise tuotakin vaihtoehtoa.

KrisÄlähän nyt. Oireet tai niiden puute ei takuulla näin pian kerro vielä mistään. Kuorma-autollinen plussaonnea :hug:

Liittyisin mukaan!Muutemat tutut tuolta marras-joulukuun ivf-pinosta onkin.
Eli testasin negan tänään ja nyt sitten odotellaan kuukautisia. Mitenkähän lie sitten tuo PAS? Täytyy varmaan huomenna soitella sinne sairaalaan ja kysellä. Vähän arveluttaa päästäänkö edes siirtoon asti, kun yksi suuruinen vain pakkasessa on. Kestääkö sulatusta?

Voisikos joku selventää noista lääkkeistä jotain? Tai miten se päätetään tehdäänkö lääkkeetön vai lääkkeellinen PAS?

Hei RobottiRuttunen! Tänne pinoon ei ole mitenkään mukava toivottaa ketään tervetulleeksi, sillä mieluumminhan sitä toivoisi kaikkien plussaavan mahdollisimman pian. Kiva kuitenkin, kun päätit liittyä seuraan.

Periaatteessa PAS:sin tekotapa riippuu siitä, kuinka säännölliset kuukautiset ovat. Mulle lääkäri sanoi samantien, että ehdottomasti yritetään ensin lääkkeetöntä, koska kierto on lähes aina tasan 28 päivää. Joissain hoitopaikoissa kai joudutaan käyttämään lääkkeitä myös siksi, että siirtoja tehdään vain muutamana päivänä viikossa ja sopivan ajan osuttaminen ko. päiville olisi ilman lääkkeitä ihan mahdotonta. Käytettävistä lääkkeistä en osaa sanoa sen enempää, mutta täällä on useammallakin menossa lääkkeellinen PAS eli tietoa löytyy takuulla.

Tiedän, tai siis kaikki täällä tietävät, miten pahalta epäonnistuminen tuntuu. Yllättävän äkkiä siitä mieli kuitenkin virkoaa uuden yrityksen odotukseen. Voimia :hug:

Hei vaan kaikille, minäkin olen vähän hypellyt pinosta pinoon, riippuen missä juttu luistaa millonkin.. :eek: Robottiruttunen, multa ei kyllä mitään ainakaan kyselty lääkkeellisestä tai lääkkeettömästä PAS:sista. Ivfn jälkeen odottelin toimettomana, ja mieli maassa pari kk. ohjeita klinikalta, soitellenkin sinne pariin otteeseen, että mitäs nyt? Ja minua vaan neuvottiin odottelemaan, että lääkäri lähettää ohjeet kotiin. Ja sitten ne tulivatkin, lääkereseptien kera ja neuvot ultran varaamiseen. Ja sitten kun menkat alkoivat, aloin popsia zumenonia ja ultran jälkeen aloitin lugesteronin ja samalla määrättiin siirtopäivä. Nythän se on jo ollutkin, eli viime keskiviikkona siirrettiin pakkasesta yksi alkio. Ja tämä yksi huurulainen oli siis yksin "pakattu" ja sulatettiin ja siirrettiin. Ja meille jäi vielä varuiksi kyllä kaksi, yhteen pakattua.. Mutta tohtorisetä kyllä varoitteli, että noin 50% selviää, mutta jos on vahva yksilö niin ei hätiä mitiä! Ja minähän olin sitten aivan varma, että meillä ei ainakaan selviä se yksi, mutta toisin kävi :) Ja väliä ainakin siellä klinikalla, missä me käymme ivfn jälkeen tohtorisedän kertoman mukaan on hyvä pitää yksi kierto, eli nyt ku sul alko vuoto ni se ja sit seuraava ja sen jälkeen taas menoks.. mutta klinkoilla on varmasti niin monta eri tapaa toimia kun on hoitopaikkojakin .. Soita ja kysy, sillähän se selviää :hug:

Yhteistyössä