PAS HUHTIKUUSSA!

Hei,
Täällä yks piinailija lisää, Pas oli 13. perjantaina, toivottavasti se olis hyvä enne. Meillä pakkanen tyhjä, joten jos ei onnaa niin sitten kesälomien jälkeen uus IVF.

Meillä ennestään ivf-tyttö -06, mikä kyllä helpottaa tätä vauvan hankinta tuskaa. Mun lähipiirissä kun on vauvat tulleet heti ekasta luomuyrityksestä. Sitä välillä katkerana kuuntelee toisten kertomuksia ja laskemista koska haluais uuden vauvan syntyvän. Kaikille kun se vauvan saanti ei oo ihan niin helppoa. No nyt mä läksin väärälle polulle.

Toisiaan niinkun joku jo mainitsi, tää piinailu on nimensä mukaan PIINAA. Koskakohan sitä uskaltais tehä kotitestin? Meillä veritesti 27.4 enkä jaksais millään oottaa sinne asti. Meinaatteko te jaksaa odottaa veritestiin asti jollei täti sitä ennen tule?

Onnea kaikille piinailuun, siirtoihin ja voimia jaksaa uskoa sen onnenpäivän joskus tulevan meille kaikille.

Elina pp6

Tervetuloa mukaan piinailemaan Elina! :wave:

Noniin, siirto tehty. *syvä helpotuksen huokaus*
Kiitos ja halaus kaikille pinoilijoille tuesta ja peukuista. :heart: Niistä oli selvästi apua.

Yksi ainukainen alkio tosiaan selvisi sulatuksesta ja se olikin sitten oikein tehopakkaus. Oli jakautunut jo reippaasti enemmän kuin mitä lääkärin mukaan edes odotettiin. Siirrossa tietty tarvittiin taas kaikki mahdolliset vimpaimet mutkien suoristamiseksi ja sattuikin piruvie, mutta tässä sitä ollaan pikkukyytiläinen masussa! =) Toivottavasti ei kohtu alkaisi kovasti supistelemaan tämän ronkkimisen seurauksena. Se ilmeisesti saattaisi heikentää kiinnittymistä.

Olin IHAN 100-varma, ettei tästä mitään tule. Ajattelin että se viimeinenkin raasu sillä kuihtuu ennen kukon laulua. Eilinenkin päivä meni niin, etten edes muistanut koko asiaa. No, jotain positiivista sentään.

Viime siirron jälkeen oli heti kovasti palelua ja tissit oli ihan tajuttoman kipeet. Luulin oireiden johtuvan Lugeista, mutta ilmeisesti johtuivatkin Pregnylistä ja Gonalista. Nyt ei nimittäin ole mitään oireita vaikka Luget on käytössä jo neljättä päivää?? Mites Amelia?

Tsemppiä piinailijoille ja rentoa oloa kaikesta huolimatta!
:wave:

Liisu pp0

Hei

Mulla oli tänään eka PAS toisesta IVF-hoidosta. Kaksi siirrettiin ja nyt on pakkanen tyhjä. Kolmas ei selvinnyt hengissä mutta onneksi "varamies" selvisi. Mulla ei nyt ole ollut mitään erityistä jännitystä tällä kerralla eikä edes suuria odotuksia onnistumisen suhteen. Onnistuu jos onnistuu. Ja jos ei, niín menemme kolmanteen IVF-hoitoon vielä ennen kesälomia.

Onnea matkaan teille kaikille ja pahoittelut niille, jotka taas joutuivat pahoittamaan mielensä.

Elina: Tervetuloa mukaan! Ihana esimerkki siitä että hoidot voivat onnistuakin!

Liisu: Hyvä hyvä että siito on onnelliseti ohi. Mullakin on kaiken maailman mutkat matkassa siinä kohdunkaulassa ja edellis kerta sattui pirusti mutta tällä kertaa sitten ei ollenkaan.
Mulla on tänään vatsanippailut loppuneet. Nyt en tunne yhtään mitään muuta kun hirveetä nälkää koko ajan. Vaikka en ole mitään tehnytkään. Outoa. Ja varmasti joyain psyykkistä... :/ Tuoresiirron jälkeen ei ollut mitään oireita kun menkkakipuja kun se päivä lähestyi. Rinnat oli kyllä arat silloin ja nyt ei. Johtui varmaan silloin noista hormoonipommeista. Nyt noi vatsanippailutkin varmaan johtuu Lugeista. Mulla on tällä kertaa 200mg kapselit 1 illalla. Viimeksi oli 100mg kapselit 2 aamuin illoin.
Mun järjen mukaan pitäisi meidän huurunenä olla kiinnittynyt jo jos ollenkaan meinaa. Siskonikin käski olla nyt liikkeellä. Olen nyt ollut todella rauhallisesti koko tämän viikon. Huomenna mennään sitten Ikeaan kävelemään monta tuntia! =)

kipsu: Tsemppiä piinailuun! Yhdessä täällä jaksetaan eteenpäin!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Amelia pp 4

Amelia3:Kiitokset ja viikonloppuja sinne sekä myöskin muille piinailijoille!

Sulla tosiaankin on jo kiinnittyminen varmaankin tapahtunut ja nälkä voisi olla niitä kuuluisia raskausoireita. Toivotaan ihan todenteolla että ne ovat niitä!! :)

Mulla Luget on nyt 2 aamulla ja 2 illalla, niitä miedompia just. Tuoresiirron jälkeen oli ne vahvemmat 2 illalla ja 1 aamulla. Viime kerralla laitoin illalla ne nukkumaan mennessä (ohje oli sellainen...). Yöunet kuitenkin jää mulla 6-7 tuntiin, joten aika pitkä aika jäi sitten aamulugeista iltalugeihin. Nyt sain sitten ohjeeksi laittaa ne 12 h välien, eli aamukuudelta ja iltakuudelta. Mietityttää että meniköhän eka siirto pieleen epätasaisesti tulleen hormonin takia? :headwall:

Lykkyä pyttyyn myös Kipsulle! :wave:

Liisu pp1

:attn: Amelia mikä tuo juttu oli että pitää olla liikkeellä?

Liisu: että pitää olla liikkeellä tarkoitti sitä että voin taas olla normaalisti, mun siskon mukaan. Mä kun olen tällainen Duracelpupu, niin mulla on ollut vaikeeta olla paikalla... :)

Ihme erilaisia noi Luge-määräykset muuten..

Mies on muuten parasta aikaa ruokakaupassa ostamassa meille viikonlopun ruoat...mä annan ohjeita puhelimitse...en saanut lähteä mukaan ettei rasitu..on se niin söpö! :)

Vimppu No mutta sehän on hyvä uutinen! Hirmuisesti onnea ja voimia uusiin koitoksiin! Ja aurinkoista kesän odotusta! :hug:

Mitähän kaikkea kivaa Amelian matkaan on tarttunut tänään Ikeasta? =) Olisipa kiva olla siellä shoppaamassa. Ei vainen, just hain verhokankaat ja siihen upposi ihan mukava tukko rahaa. Että sisustuksen kanssa voisi taas laittaa vähän jäitä hattuun. :p

Nyt on alkanut mullakin vatsaa nippailemaan. Näihin aikoihin pitäisi meilläkin kiiinnittymisen tapahtua jos on tapahtuakseen *pliis, pliis*. Tietty ne on taas Luget, jotka kummittelee...

Pitkä aika on testipäivään. Vaput välissä ja kaikkea. Onneksi on täällä kanssasisaria, ettei tarvitse yksin odottaa!

Terveisiä kaikille! :wave:

Liisu pp2

Moikkelis moikkelis ja terveisii sateisesta Espoosta!

Taas tarttui mukaan yhtä sun toista... Ihanaa oli nähdä ihmisiä taas kun vaan olen tässä sisällä melkein ollut...tai ois siinä saanu olla hiukan vähemmänkin niitä...Ei meinattu edes päästä istumaan kun käytiin syömässä.. :p Ihanat Ikea-lihapullat! Mutta kesken ruoan mulle tulikin sitten paha olo...en tiedä...Mä sanoin miehelle että joko mulla on joku mahapöpö tai sitten olen ehkä raskaana... :D Kyllä se sitten kuitenkin meni nopeesti ohi....ja taas on vaihteeksi nälkä. Maha on kyllä turvonnut. Ei mee farkut kunnolla kiinni edes. Luget....

Oi Vimppu! Onnea hoitoihin ja tsemppiä uusiin piinailuun! :hug:

Liisu: Tarrasukka-ajatuksia sinnepäin! =) Ihme tää kevät kun aina pistää sisustusvimman liikkeelle. Ensi keväänä sitten sisustellaan vauvan-huonetta!!! :heart: :) Kyllä se olisi niiiin ihanaa!

Amelia pp 5

Moi,

Liisu, Amelia ja Kipsu ja muut piinailijat TSEMPPIÄ tähän piinalliseen odotukseen.

Mulla on tosi vahvoja menkkatuntemuksia, joten uskoisin vuodon alkavan ennen testipäivää :( Meidän tyttö tosiaan synty ekasta IVF:n tuoresiirrosta, jota edelsi 4 nega inssiä. Mulla oli kyllä Menkkatutemuksia silloinkin plussatessa, mutta ei muistaakseni näin vahvoja. Vaikka sitä ei anna itselleen lupaa toivoa onnistumista siirron jälkeen (jotenkin estääkseen suuren pettemyksen), niin jossain tuolla syvällä sisällään sitä toivoo kuitenkin ja paljon...

Me ei ehditä enää ennen kesätaukoa uuteen IVF yritykseen, et aikaisintaan sitten Elokuussa. Joskus on sellanen olo, että kun on jo yksi lapsi, ei saa surra uuden vauvan perään. Mutta, mutta :'(

Vielä jaksamista Vimpulle ja onnea jatkoon!

Elina, kirves on jo heitetty kaivoon :(

Kirjoitin siinä sitten pitkät löpinät ja painoin lähetä-nappia. Tuli teksti "virhe" ja sinne meni kaikki. Ilmeisesti kirjoitin liian kauan...

No aloitetaanpas alusta! :p

Amelia3: Mä katsos heti oletin, että olet kuullut jonkin hyvän vinkin, miksi nyt pitää sitten olla liikkeessä. Ensin viikko lepoa ja seuraava viikko vuoroin punttisalia ja lenkkipolkua! :whistle:

Ikeassa on juu tunnetusti aina hirveä ryysis siellä ravintelin puolella.

Ja tavaraa tarttuu niin paljon mukaan, että ennen kassalle menoa täytyy penkoa ne pullistelevat ostoskärryt vielä läpi. Hyvällä tuurilla sieltä löytyy muutama heräteostos, jonka voi vielä jättää pois. ;)

Elina: Oireethan ovat erilaisia eri raskauksissa, joten miksi ei alkuraskauksissa? Kaivappas se kirves vaan kiltisti vielä sieltä kaivosta pois! =)

Toisille riittää yksi lapsi ja toiset tuntevat itsensä onnellisemmaksi kun on isompi perhe. Ei mun mielestä tarvitse tuntea itseään ahneeksi ja kiittämättömäksi jos haaveilee toisesta lapsesta. Jos niin käy ettei toista yrityksistä huolimatta kuulu, niin sittenhän voi ajatella, että onneksi on tuo yksi sentään.

Jaksamista ja haleja :hug:

Kipsulle peukkuja!

(.) Nämä Luget taitaa väsyttää aika mukavasti? Ei riitä 9 tunnin yöunetkaan mihinkään. Tänään on ollut vatsanseudulla aika rauhallista, mutta enpähän ole kyllä tehnytkään muuta kuin löhönnyt. \|O

Moi!

Mitäs muille piinailijoille tänään kuuluu?

Täällä kuuluu ihan normaalia. Ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Viime yönä näin unta että alkoi kamalat kuukautisvuodot ja oli niin todellinen uni että oli pakko käydä veskissä heti kun heräsin tarkistamassa...Onneksi ei ollut totta!

Tsemppiä uuteen piinaviikkoon!

Me tehdään kotitesti perjantaina jos ei mitään ole tapahtunut... =)

Amelia pp6

Terve taas!

Amelia3 Täällä työpäivää päätellään ja kotiinlähtöä suunnitellaan. Olipas ikävä uni. Hassua miten todentuntuisia ne joskus on. Pahat unethan tietää kuitenkin vaan onnea, joten ehkä se oli merkki tulevasta mukavasta uutisesta. :)

Mulla on nämä vatsatuntemukset päässyt nyt ihan valloilleen. Vaikea verrata edellisen siirron jälkeisiin tuntemuksiin, kun silloin oli punktio takana ja paikat kipeenä muutenkin. Ei hitsit, tuntuisi se niin uskomattomalta jos ne "maagiset" kaksi viivaa piirtyisi siihen tikkuun. Ei ole niitä vielä koskaan tarvinnut katella.

Täytyy yrittää vaan pitää ajatukset kurissa eikä ollenkaan lähteä haaveilemaan siitä plussasta. Pelottaa että tullaan korkealta taas alas niin että rytisee. Sitä se on tämä piinailijoiden arki.

Minkä ohjeen olet Amelia saanut testipäivän ajankohdaksi? Meillä pp14 olis lupa testailla ja vielä pp16 uudestaan. Tulehan sitten kertomaan mitä kotitesti näytti. Pidän kaikki varpaatkin pystyssä, että pikkuruinen siellä masussa antaisi elonmerkkejä!! :wave:

Liisu pp4

Liisu :wave: Kyllä se niiin hienoa olisi jos tikkuun tulisi ne kaksi viivaa...Mä varmaan pyörtyisin... :x jotenkin me ollaan aina alussa oltu todella toiveikkaita ja sitten loppupiina-aika on usko pettänyt. Nyt kun ei tuntemuksia ole moneen päivään ollut niin olen taas menettämässä uskoa...Mies jaksaa olla positiivinen, onneksi.

Meillä on testipäivä pp14. vappuaattona. Meinataan tehdä kotitesti nyt perjantaina. Mulla pitäisi normaalikierron mukaan alkaa kuukautiset torstaina ja nyt kun ei ole ollut kun Luget niin voi varmaan luottaa siihen että kierto pysyy jotenkuten niinkuin ennenkin.

Tsemppiä ja jaksuja!

Amelia piinapiinapiina! -päivä 7

Moikka =)

Kiitos peukutuksista ja samat sanat kaikille muille =)

Tänään on mulla kai sitten pp4 jos ei siirtopäivää lasketa. Mitenkäs se nyt menikään. En ole paljoa ajatellut koko asiaa. Tilasin jo seuraavan ivf-ajankin Taysista, koska en hetkeäkään usko plussaan... Meille on luvattu seuraava hoito kesäkuulle ja sen ajankohtaa siis tiedustelin tänään.

Vappuviikonlopuksi pitäisi mennä ulkomaille. Vähän harmittaa, kun ei voi "ottaa iloa irti", kun reissu taitaa olla matkaseuran osalta vähän sentyyppinen. Mutta korvaan menetetyn alkoholimäärän shoppailulla :p No ei nyt sentään, enhän minä mikään alkkis ole =)

Kipsu: Niin mäkin olen ymmärtänyt, ettei siirtoäivää lasketa vaan se on pp0. Me mennäänkin sitten tismalleen samassa aikataulussa? Sullakin on torstaina siirto?

Vapun juhlinta jää tosiaan tältä vuodelta. Tai ainakin se kostea osuus siitä. Mulla meni jo viime siirron aikaan "ohitse" yhdet kivat kekkerit ja sopivalla tuurilla menee juhannuskin jos tästä tulee nega. Tehokasta nenän valkaisuhoitoa tämä lapsettomuuden hoito! ;)

Amelia3:Musta kanssa tuntuu, että loppua kohti jotenkin tulee aina vaan varmemmaksi ettei onnistu. Tässä kaivattaisiin kiireesti nyt jotain oikeita oireita! Tulisi edes rinnat kipeeksi tai alkaisi aamuisin oksettamaan tai ihan mitä vaan mistä voisi "tietää" olevansa raskaana. Mutta ei! :headwall: Vähätkin nippailut on loppunut.

Onko Kipsulla oireita?

Liisu pp5

Kipsu: Niin mäkin olen ymmärtänyt, ettei siirtoäivää lasketa vaan se on pp0. Me mennäänkin sitten tismalleen samassa aikataulussa? Sullakin oli torstaina siirto?

Vapun juhlinta jää tosiaan tältä vuodelta. Tai ainakin se kostea osuus siitä. Mulla meni jo viime siirron aikaan "ohitse" yhdet kivat kekkerit ja sopivalla tuurilla menee juhannuskin jos tästä tulee nega. Tehokasta nenän valkaisuhoitoa tämä lapsettomuuden hoito! ;)

Amelia3:Musta kanssa tuntuu, että loppua kohti jotenkin tulee aina vaan varmemmaksi ettei onnistu. Tässä kaivattaisiin kiireesti nyt jotain oikeita oireita! Tulisi edes rinnat kipeeksi tai alkaisi aamuisin oksettamaan tai ihan mitä vaan mistä voisi "tietää" olevansa raskaana. Mutta ei! :headwall: Vähätkin nippailut on loppunut.

Onko Kipsulla oireita?

Liisu pp5

Musta tuntuu että mä teen kotitestin ennen perjantain veritestiä. Kuukautisia ei vielä kuulu, johtuu varmaan kyllä Lugeista. Ennen vappua on kyllä tulos tiedossa, mutta ihan sima linjalla mennään:)

Menkkatuntemukset on kaikonneet ja tekipä kahvin haju hetken aikaa jopa ällöä. Ekasta raskaudesta pahaa teki (siis lue yökkäsin ja oksensin) just kahvin, grillimakkaran ja jääkaapinhajut, mut muistaakseni sillon oli jo testit kyllä tehty.

Jossain oli lista alkuraskauden oireista, hitsi kun en muista missä, ehkä googlettamalla löytyis. Mutta saattaa ne oireet ilmetä vasta kun tulos jo tiedossa, joten KEEP THE FAITH!

Musta tuntuu että mä teen kotitestin ennen perjantain veritestiä. Kuukautisia ei vielä kuulu, johtuu varmaan kyllä Lugeista. Ennen vappua on kyllä tulos tiedossa, mutta ihan sima linjalla mennään:)

Menkkatuntemukset on kaikonneet ja tekipä kahvin haju hetken aikaa jopa ällöä. Ekasta raskaudesta pahaa teki (siis lue yökkäsin ja oksensin) just kahvin, grillimakkaran ja jääkaapinhajut, mut muistaakseni sillon oli jo testit kyllä tehty.

Jossain oli lista alkuraskauden oireista, hitsi kun en muista missä, ehkä googlettamalla löytyis. Mutta saattaa ne oireet ilmetä vasta kun tulos jo tiedossa, joten KEEP THE FAITH!

Jaahas tuplat tuli täältäkin, ekaks kun ei meinannu viesti lähtee (mun mielestä siis)Mut lähtihän se.

Tässä olis tää lista oireista jos kiinostaa katsastaa.

http://www.huvitutti.net/arki/odotus/oireet.html

Moi!

Oireista kun kysyttiin, niin mulla on nää normaalit luulotaudin oireet, kuten ennekin on tässä vaiheessa ollut eli alavatsaa vähän kivistää ja nippailee. Lugeista noi samat on ennekin tulleet, tosin mulla on nyt eka PAS, joten en osaa sanoa mitkä tuntemukset on ennen johtuneet punktiosta mitkä lugeista. Nyt siis johtuu pelkistä lugeista olettaen, että en taaskaan ole raskaana. :headwall:

Mites muitten tuntemukset?

T. pessimisti-Kipsu (pp5)

Kipsu: Joo se siirtopäivä on pp0.
Oiii! Ihanaa päästä reissulle1 Mihin meette? Koitas nyt nauttia silti vaikka ei seura oliskaan paras mahdollinen. Voitahn så aina lähteä vähän sooloilemaan. Ja shoppailu kuulostaa kivalta! B)

Liisu: Mäkin jo ottaisin vastaan mitä vaan oireita...oksentaisin vaikka joka aamu...Mullakaan ei tunnu miltään...muutakun että välillä ehkä jotain menkkakipuihin liittyvää *seuraa aistit höröillään koko ajan*.

Elina: No siinä vasta oli lista... Koska sulla pitäis normisti alkaa kuukautiset? tsemppiä!

Ihanan lämmin ilta...Meniskö koiran kanssa oikein pitkälle lenkille että sais taas ajatukset muualle.....

Amelia pp 7

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 17:45 Amelia3 kirjoitti:
Kipsu: Joo se siirtopäivä on pp0.
Oiii! Ihanaa päästä reissulle1 Mihin meette? Koitas nyt nauttia silti vaikka ei seura oliskaan paras mahdollinen. Voitahn så aina lähteä vähän sooloilemaan. Ja shoppailu kuulostaa kivalta! B)
Pöö =)

Saksaan me ollaan menossa kyläilemään, bileet kuulemma jo heti perjantaina. Ilmoitin kyllä jo, että en lähde sinne, vaan mieluummin menemme miehen kanssa kaupungille syömään kaksistaan ja jatketaan sitten lauantaina "isäntäparin" kanssa olemista.

Alkaa taas tämä jännitys tiivisyä, vaikken sen kummemmin alussa yhtään jännittänyt tai odottanut tätä hoitoa. Netissä menee aikaa ja samat jutut tulee luettua moneen kertaan :D

Yhteistyössä