PAS helmi/maaliskuu

Terve :wave: Toinen PAS olisi ens kuussa edessä ja jännitys alkaa nousta pintaan. Löytyykö muita PASsia odottavia?

Nimimerkki..............hoito..........siirtopvä...........testipvä


Stella75.................1.PAS..............5.3
sadepilvi74..............2.PAS...........ei siirtoa
marli........................1.PAS............12.3
ronttuli08...............1.PAS
kati231..................1.PAS..........maaliskuu
Finttu.....................1.PAS..........maaliskuu
Annuli81.................1.PAS.........maaliskuu
Siisami...................1.PAS..........maaliskuu
Saana79................1.PAS..........maaliskuu
risto.......................1.PAS..........maaliskuu
Pullasorsa..............2.PAS..........maaliskuu

:heart: PLUSSANNEET :heart:

heidh
Amelia3

:'( NEGANNEET :'(

mermarittan
Hanneli-78
Sadepilvi74
Kris
Mariska75
Robottiruttunen
Pullasorsa
samary
EnniV
 
Ensimmäinen PAS olisi siis edessä helmikuussa, jos ehditään. Nyt tuntuu, että IVF:n jälkeinen kierto venähtää, ja olen matkoilla todennäköisesti helmikuun vikan viikon, joten voi siirtyä maaliskuullekin. Yritän olla ottamatta ajoituksesta nyt pahempia paineita.

Mulle tehdään se ilman mitään hormoneja. Nyt ei siis mitään ihmeitä vielä tapahtumassa, kun menkkoja vielä odotellaan..
 
Passiin helmikuussa
Toinen pas ajoittuu helmikuun ekalle päivälle! Marraskuussa tehtiin eka pas. Tällöin siirrettiin 1 alkio, nyt yritetään seuraavaksi 2lla alkiolla. Tämän jälkeen pakkanen onkin sitten tyhjä :ashamed: . Mutta yritetään tällätavoin maksimoida mahdollisuus. Koska lääkärin mielestä mikäli olisi siirretty yksi ja laitettu toinen takaisin pakkaseen, niin sen elinvoima heikkenee ja se ei ehkäpä kumminkaan olisi sitten enää seuraavaan siirtoon selvinnyt, niin siirretään sitten kaksi ja kokeillaan onnea :eek: .
Sekä eka, että tämä toka pas tehdään lääkkeellisenä. Lääkkeinä zumenon ja lugesteron. Nyt on annostusta zumenonissa vähän lisätty edelliseen nähden ja siirto tehdään aiemmin, mitä edellinen, jospa se auttaisi plussaamiseen. Toivon niin.
Mullakin kierto venähti tosi pitkäks nyt edellisen passin jälkeen, tai siis nytkun toka pas piti tehdä, niin eipä menkat sit alkanutkaa ajallaan vaan venähti melkeen kaks viikkoa!! Joten nyt sitten siirto venähtikin helmikuulle asti.. Kaipa se noista hormonitankkauksista ja stressaamisesta meneekin kierto sekasin. :whistle:
 
Ajattelin tehdä meistä heli/maaliskuun PASsilaisista tuollaisen listan, johon lisäilen sit tietoja sitä mukaa kun niitä tulee.En ole tehnyt tuollaista ennen, joten jos teen jotain väärin niin sanokaa. Ja jos joku ei halua tietojaan ekaan viestiin niin sanokaa vaan ihan rohkeesti.

EnniV mulla venyi ivf/icsin jälkeinen kierto, mut siihen saattoi olla osasyynä se et alkio yritti kiinnittyä mut meni heti alussa kesken(mut en laske sitä keskenmenoksi). Mut pidetään peukkuja et kierto osuis kohalleen =)

Kris toivottavasti molemmat huurulaiset selviytyy sulatuksesta ja tarttuu tiukasti kiinni.


Meille tehtiin syksyllä ekassa passissa kahden alkion siirto ja molemmat kiinnittyi, mut menivät sit kesken. Niin en uskalla enää siirrettää kahta kun pelkään et mun kroppa ei kestä sitä :ashamed:
 
Apua |O , noh, tuokin on varmasti hyvin yksilöllistä! Tuota mietittäessä, että mitä tehdään, niin tosiaan tohtorisedän mielipiden oli, että yleensä kahta siirrettäessä toinen tukee toista, ja todennäköisemmin jompikumpi sitten tämän takia kiinnittyisi paremmin.. ja sitten tämä kriittinen ikä 35, on toinen tekijä, jonka perusteella siirretään mielummin kaksi kun yksi, jolloin raskautuminen olisi hänen mukaansa todennäköisempää..
 
Joo, niin lähestyy.. alkaa pikkuhiljaa vähän jännittämään, että miten käy sulatuksen. :whistle: Tohtorisetä sanoi viime pas.sissa, että sulatus alotetaan aamulla, mulla oli viimekskin siirto vasta ihan myöhään iltapäivällä, samoin nytkin. Ja lisäksi tohtorisetä sanoi yleensä suht hyvien alkioiden selviävän ihan hienosti sulatuksen, ja ei pitänyt ollenkaan todennäköisenä, etteikö selviäisi.. ja toivottavasti niin nytkin.
Kait se vähän riippuu siirtoajankohdasta aamu-vai iltap. koska sulatus alotellaan.. Mut näin ainaskin meillä, että aamulla vasta.

Lisäsin tota zumenon-annostusta nyt perjantaista alkaen.. ja oon koko ajan, jo ennen lisäystäki, vähän ihmetelly tätä oloani.. turvottaa- kerää nestettä siis kroppa ja sit ei oo ollenkaan nälkä!! Jotenki outoo..yleensä mul on pitkin päivää ihan järjetön nälkä, mut nyt ei maistu..
Paino on kyllä koko hoitojen aikana noussu ja nestettä keräytyny, mut nyt jotenki vielä erityisesti.. :eek: Paisuu ja turpoo ku pullataikina! :whistle:
 
Kris muistin juuri et sullahan oli perjantaina siirto! Miten meni? Toivottavsti kaikki meni hyvin :flower:

Täällä meidän ketjussa on tosi hiljasta. Onko tosiaan näin et meitä passilaisia on näin vähän?

Mulla on perjantaina ultra, silloin on vasta kp10, mut maanantaina olis ollu jo kp13 niin on pakko mennä tuolloin. Vähän alkaa jo jänskättään et milloinhan se ovis tulee kun laskeskelee noita mahdollisia vaihtoehtoja niin pahasti tulee toi viikonloppu sotkemaan.
 
Mäkin voisin hipsiä tälle puolelle, vaikka mun piina alkaa oleen loppusuoralla, thank go. Mulla on menossa pp11 ja ei oo kyllä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Ekan icsi:n ensimmäinen ja viimeinen pas menossa ja kaks kyytiläistä mukana. Tuoresiirron jälkeen alko oleen pp11 tienoilla jo menkkamaisia kipuja ja kireyttä ilmassa, joten nyt on mennyt ihan mukavasti siihen verrattuna.

Oon ollu tuolla tammi-helmikuun passaajien puolella, mutta siellä alko oleen aika hiljasta. Kris, Amelia, Robottiruttunen ja muut siitä pinosta tulkaahan tänne kertoon kuulumisianne! Varsinkin ois kiva kuulla, kuinka Amelian ja Krissin piinailut sujuu.

Samarylle tsemppiä oviksen metsäsätykseen!
 
Heippa! Minäpäs änkeän tähän pinoon. Tuolla joulu/tammikuun pinossa olen tähän asti kärvistellyt. Kris on ainakin sieltä tuttu.

Eli siis eka PAS torstaina 7.2. Se on meidän ainokaisemme, joten kovasti toivotaan että selviäisi sulatuksen ja lähtisi kasvamaan. Nyt jos ei onnistu niin sitten siirtyvät hoidot jonnekin kauas tulevaisuuteen.
Tuolla jo kirjoittelinkin, että on niin neutraali olo. Pelottaa kyllä kamalasti, että se alkio ei selviä sulatusta. Onneksi olen nyt töissä, niin ei kerkeä ajatella kaikkea niin paljoa.
 
Heippa vaan kaikille!
Mäkin kirjoittelin siellä joulu/tammikuun pinossa aikaisemmin. Kahden alkion siirto oli 1.2 ja meidän neljäs. Kaksi ICSI hoitoa takana.

Tänään olis sitten pp 4. Ei mitään tuntemuksia suuntaan tai tai toiseen vielä. Ainoa mihin olen hieman kiinnittänyt huomiota on että vatsa on jotenkin kireenä ja lihakset jännittyneenä...En tiedä mistä johtuu..
Ei kai tässä voi muuta kun piinailla 15.2 asti... :p

Nyt syömään laskiaispullaa!!!
 
Hei tungen minäkin tänne mukaan tuolta joulu/tammikuun puolelta. :)
Meillä oli siis eka pas 28.1. Ja nyt jännätään kaikkia näitä merkkejä joita ilmassa leijuu. Takana on tätä ennen 1.mikrohedelmöitys joka meni metsään. Meillä piinaillaan 11.2 asti. :wave:
alavatsassani asuu kai joku nipistelevä rapu. :LOL:
Tuntemukset on alkaneet heti siirrosta. Ja vaihelevat kovin. Varsinaista piinaa tää nyt onkin. Viimeks ei oikeen mitään tuntemuksia tähän verrattuna. Ystävät kilvan vihjailevat jo et oliskin tärpänny. :/
Mut sen aika ja testi ens ma näyttävät sitten jos ei ennen tapahdu muuta.
 
Hei! kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa... huomasin että täällähän on ihmisiä samassa tilanteessa kuin minä. On kiva lukea näistä asioista ja huomata että en olekaan niin yksin. Mies töissä Levillä ja on aika yksinäinen olo välillä...
Meillä ensimmäinen pas tehty 22.1 eli kohta pitäis testailla, mulla on käytössä progesteron puikot kun luget ei oikein pysynyt sisällä aikaisemmissa yrityksissä(ICS...ehkä)
Onko kenelläkään kokemusta noista puikoista?
 
Tervetuloa mukaan Mermarittan! Eikös sun pitäis jo testailla? Mulle nimittäin tehtiin pas 24.1 ja huomenna aamusta meinaan testata. Ens yö voi olla kyllä suhteellisen uneton, kun oon jo nyt ihan täpinöissäni.

Onneks ei oo ainakaan vielä menkkamaisia tuntemuksia, niin saa testata ihan rauhassa. Mulle on tehty kaks inssiä ja yks ICSI:n tuoresiirto ja kaikissa noissa oon kyllä jo tiennyt, että mettään meni. Noilla kerroilla menkkakireys on alkanut jo pp11, joten nyt oon toiveikas. Toivotaan nyt, että edes jompikumpi kahesta siirretystä haluis pysyä kyydissä seuraavat 9 kuukautta.

Montako alkioo sulle siirrettiin Mermarittan? Tuuhan kertoon, mitä testi näytti!
 
Hei Hanneli -78
Hoitaja laskeskeli et paras testaus päivä olis huomenna tai ylihuomenna siis 7 tai 8 pv. Kaksi mullekin siirrettiin varoitteli kaksois raskaudesta, mutta halusin kaksi silti, kuulema paremmin säilyvät kuin yksi.
Toivotan sulle onnea testiin...Piinaan vielä itseäni huomiseen ainakin!
 
Katsokaa kaikki et onko teidän tiedot oikeat. Sorry kun en ollut aiemmin päivitellyt listaa mut olin viikonlopun reissussa ja nyt sit oon ollu kipeenä. Ja alkoihan tänne tuleen porukkaa lopultakin

Mermarittanilla ja Hannele-78:lla on tosi jännät paikat. Ja vielä kaks kyytiläistä molemmilla mukana =) Sit jos tulee plussa niin alkaa toinen jännitys et kuinka monta siellä on!
 
Moi kaikille!

Täällä edelleen ainoa poikkeava fiilis on tuo outo kireys vatsassa....Ihan kun jännittäisin sitä koko ajan.. Tiedä sitten..

Onneksi tää viikko menee nopeesti. Ei oo vielä ruvennut kunnolla piinailemaan. Onneks.

Amelia pp 5
 
Moron, olen pitänyt pari päivää hiljaiseloa.. Olo ei oikein tunnu miltään. Muutakun että hermot riekaleina, ja pinna kireellä - sen on kyllä tuo mies saanut kuulla.. Päänsärky on kaikonnu, mutta ei se kyllä ilman asperiinia hälvennyt.. ei ollu muuta kaapissa. Ja uni siihen ei auta, kun se ei tule. Noh, mutta nyt on helpottanu. Olossa ei kyllä tunnu mitään mainittavaa.
pp 5 menossa, niinkun Amelia3llakin..
 
Kyllä sitä elääkin ihme oireiden kanssa ja miettii et mitä nää oikeen on ja johtuuko nää mistä. Iltasin yks lugesteron aina kyytiin. On rintojen aristusta, huippausta, väsymystä, nipistelyäkin on tässä ollut turvonnutta oloa ja yms. Tänään juuri tajusin et onkohan nuo pelkästään lugesteronin aiheuttamaa oiretta. :ashamed: Vai mitä nuo olisivat. Oireet vaihtelee kovin päivittäin. Tietenkin tulee taas pettymys ens ma. En tiedä miten sitten taas tsemppaan tuota miestäni. Joka ottaa kaiken niin paljon raskaammin. No tietty ei vielä uskalla arvella paljoo miten käy. Mut oma epäily alkaa jostain syystä hiipiä esiin et ei taaskaan tärppää. :headwall:
 
Pari tuntia sitten testasin taas vaihteeks negan. Miehen kanssa itkettiin oikein kunnolla, kun molemmilla oli odotukset niin korkeella. Mies ottaa tän tosi raskaasti ja oikein sydäntä riipas, kun näin kuinka se itki. Mä rakastan sitä niin paljon..

Ei oo kyllä vähään aikaan tuntunu näin pahalta. Kai tää tästä menee ohi sitten jossain vaiheessa. Seuraava IVF saattais olla joskus touko-kesäkuussa, kun tonne TAYS:iin on kuitenkin jonoo jonkin verran. Ihan hyvä niin saa vähän muuta ajateltavaa.

Nyt toivon koko sydämestäni onnee teille muille! :heart:
 
olen pahoillani negasta:( koittakaahan jaksella siellä.. *halaus*..

menin sit tekeen aamulla raskaustestin vaikka vasta pp9 ja haalea plussa siihen tuli, olen hiukan hätähousu.. mut en nyt vielä hehkuta sitä ku virallinen testipäivä vasta 12pv.. tuntuu aika hassulta et näin aikaisin näyttäis??!! mut kaks alkiota kyl siirrettiin no mut odotellaan ja katsellaan, lähden tästä hammaslääkäriin..
 
Halaus täältäkin Hanneli-78. Kyllä se on aina suuri suru kun huomaa e ei taaskaan. Itsekin jännään et miten meidän nyt käy ja saanko kanssa yrittää tukea itseni lisäksi asian raskaasti ottavaa miestä. Mies ei edes uskalla kysellä nyt miten menee, ja jos kysyy niin komenttinsa on vaan et ei taaskaan. Itse oon ihan hiilloksena jo. Yleensä menkkani ovat alkaneet näihin aikoihin. Mut nyt jännittää miten käy. En ala tekemään vielä testiä ennen aikojaan vaikka mieli tekiskin. Yritän hillitä itteni. Vaikka samalla piinaankin myös.
 

Yhteistyössä