PAS elokuussa

no, se sitten niistä piinapäivistä :'( menkat alkoi tikitelliin oikeana päivänä, tai siis iltana kuten tapana on. Saa nähdä lähdetäänkö vielä yrittäänkään... 5 alkiota pakkasessa ois.
Tsemppiä teille kaikille joilla piinapäivät viel jatkuvat!
Hoitsuäippä
 
Hoitsuäippä: Voi kuinka pahoillaan olenkaan vuoksesi. :hug:
Tunteesi on niin tuttua. Onneksi teillä on vielä pakkasessa mahdollisuuksia odottamassa.
Nyt varmasti tuntuu siltä, ettei enään ikinä tätä enään uudestaan, mutta onneksi se tunne tasaantuu ajan myötä ja sitten taas ollaankin seuraavassa hoidossa menossa. :heart:
Voimaa, uskoa ja toivoa meille kaikille :heart:
 
Hoitsuäippä ja Kira-olen todella pahoillani! :hug: Eihän mitkään sanat riitä lohduttamaan, tiedän sen itse... Mutta onneksi teillä molemmilla on vielä huuruneniä tuolla pakkasessa-toivoa siis on!!!
Itselläni tää hoito luultavasti jää viimeiseksi jos ei nyt tärpännyt. Pahinta jo pelkään, sillä niin tutuksi käyneet menkkajuilimiset ja selässä tuntuva kipu ovat jo ilmaantuneet...
Mutta toivoani en menetä ennen kun menkat alkaa...
Miten muilla?
 
kira ja hoitsuäippä:Voi harmi! Pahoittelut molemmille :hug: Kiralle vielä, että itse testasin raskaana ollessa vasta pp 14 sen plussan. En tosin muista millaista testiä käytin.
pumpuli:Hienoa, että olet saanut kyytiläisen! Kovasti peukkuja, että tärppäis.
MinzuS ja oliko muitakin piinailijoita: Piinispinnaa ja peukkuja!

Täällä en tiedä milloin yritetään viimeistä passia. Nyt ainakin rahatilanne sellainen, että voi olla, että vasta ensi vuoden alussa. :/

puuteri taustalta
 
Terppa!

Anteeksi kun en ole kirjoitellut.. Olin pohjanmaalla ja sen jälkeen kävimme siirrossa kotona ja lähdimme matkoille, josta tulimme eilen yöllä kotiin.

Elikkä meillä siis sulatettiin 4 luokan alkio ja selvisi sulatuksesta. Kyytin sain sen 22.8 eli nyt on pp10. Lääkäri sanoi että pp14 voi vasta tehdä testin. No olen ollut kuitenkin hätäinen. Mitään oireita mulla ei ole ollut.. ei sitten yhtikäs mitään.. aivan varma olen negasta. Eilen testasinkin kun tultiin kotiin ja negaahan se näytti.. Tänään testasin uudelleen ja näytti aivan pirun haaleaa viivaa.. aivan sellaista, jonka justiinsa erottaa.. Silti en usko että se olisi plussa.. kun ei todellakaan mitään oireita.. Mutta, pe:na verikokeeseen, jonka tulos sitten kertoo enemmän kuin yksikään haalea viiva!

Kaikille piinailijoille hurjasti plussaonnea!
Mä koitan nyt tulla aktiivisemmin kirjoittelemaan kun oon päässyt taas rauhoittumaan ja aloitin työtkin..
 
hoitsuäippä ja kira :hug: Onneks sulla hoitsuäippä on vielä noinkin paljon pakkasessa. mites kira, mikä teillä on pakkastilanne?

Puuteri mulla ois sellanen tyhmä kysymys, :ashamed: että eikös hoidot kannata tehdä tämän vuoden puolella jos rahat tiukassa? ainakin lääkekustannus katon kannalta? mites noi yksityisen hoitohinnat? en niistä tiijä kun oon julkisella...

Piinailijoille ja kyytiläisen kaipailijoille tsemppiä pitkää pinnaa piinailuun... koitetaan malttaa sinne pp14 asti, joohan

Soja, pp6, ei mitään oireita.... (kylmää koko ajan?)
 
Aliisa Kylläpäs kuullostaa lupaavalta! Ei se oireettomuus mitään merkitse. Vakaasti uskon, että se haamujen haamu siitä vahvistuu!

Soja Sulle kovasti tsemppiä piinailuun, päivän tulet perässä :D

Mulla menossa pp7, rinnat on vähän arat ja menkkamainen olotila jatkuu edelleen.

 
Kiitos teille!
Juu pakkasessa on vielä mutta mies meinas ettei enään kokeiltas. Mutta enköhän mä sen saa ylipuhuttua vielä kokeileen...

Mites on tietääkö kukaan, joko tähän kiertoo vois kokeilla, siis heti peräkkäiseen kiertoon?
En saanut IVF-hoitajia tänään aamun puhelinajalla, iltapävällä en voinut soittaa.

Aliisalle plussaonnea, samoin teille kaikille piinapäiväläisille!
 
Hoitsuäippä Mulle ainakin meidän hoitopaikan lääkäri sanoi, että heti seuraavaan kiertoon voi sitten taas tehdä PAS:sin jos tämä ei nyt onnistu. IVF:n tuoresiirron jälkeen oli yksi välikierto. Ja sen kun mulla nousi edellisessä PAS:sissa se hcg 15, ni silloin oli kans pidettävä välikierto. Mutta nämä riippuu aika paljon hoitopaikastakin mikä on käytäntö missäkin. Mulla on PAS:sit tehty luonnolliseen kiertoon.
 
Hei!

Tänä aamuna sain hoitajat kiinni ja uusi yritys tehdään tähän kiertoon eli nyt syyskuussa. Joten taidan siirtyä syyskuun PAS-pinoon jos sellainen on. Mutta käyn täältä lukemassa mitä teille kuuluu! Ja tuliko plussia!
Luonnolliseen kiertoon mullekkin PAS:t tehdään. Sanoi hoitaja että jotkut lääkärit sitä mieltä ett pitää pitää kuukauden tauko, mutta nyt kun tosiaan luonnolliseen kiertoon tehdään ei tarvi odottaa. Eikä tarvi käydä ultrassakaan!

Paljon tsemppiä teille kaikille! Ja plussatuulia =)
 
Kira: ootko tehnyt uuden testin, vai onko vuoto alkanut?
Onko Aliisa-08 testaillut?
Mulla koko ajan menkkamaisia oireita...enpä tiedä mitä ajatella...
Tuli tässä sellainen mieleen, että mulla on kaappi täynnä ovulaatiotestejä, sekä apteekin että Clearbluen digitaalisia. Jostain luin että niitä voi käyttää raskaustestin tavoin-pitääkö paikkansa?
Kun niitä nyt ei sitten luultavasti enää tarvita tämän jälkeen (jos hoidot jää tähän...), niin ajattelin että voisin käyttää ne pois. Jos joku tietää, niin kertokaahan tyhmälle!
:hug: kaikille!
 
Voi harmi Kira! :hug: Onneksi pääsette uuteen yritykseen heti!
Täällä jomottaa selkää ihan niin kuin yleensä ennen menkkoja... Verikokeisiin menen ensi viikon keskiviikkona, eli 10.päivä, mutten kyllä siihen saakka varmaan jaksa testaamatta odottaa... Jos ei nyt menkat sit jo ala viikonloppuna. Vähän kyllä masentaa nää selvät ja niin tutut menkkojen merkit... :(
 
Oon tänään kärsiny pahoinvoinnista.. Aamulla menin kuudeksi töihin mutta olin jo 830 maissa pois sieltä. Vatsassa koko ajan velloi ja jouduin ihan oksentamaankin.. Oisko tullu joku pöpö matkalta vai mistä lie johtuu.. No onneks ei nyt hetkeen ole tarvinut oksentaa.. Muutenkin oon joka päivä aivan jäässä.. paleltaa ihan pirusti.

Tein tänään uuden testin päiväpissasta. Ei ollut viiva paljoa vahvempi.. ehkä ihan aavistuksen.. Voipi olla, että tosiaan nega kuitenkin on... Mutta meen vissiinkin to:na jo siihen verikokeeseen kun en pe:na ehdi.. niin tuloksen saa sit pe päivällä.. Ja nyt käsittääkseni seur kierrolla voi jo lähteä uusiin yrityksiin. Mutta kyllähän niissä testeissä lukee että viiva kuin viiva voi olla plussa.. mutta jotenkin usko heikoilla.. ja parempi yllättyä positiivisesti kuin negatiivisesti.

Kiitos kaikille tsemppaajille!

Minä päivänä Kira olet tuon viimeisimmän negan testannut?
:hug: ja onneksi teillä on siellä pakkasessa yrityksiä jäljellä!

Monennetko piinailupäivät sojalla ja minzulla on? Peukutukset teille ja plussa tuulia! Kyllä me kaikki niin kovasti ansaittais se oma pieni käärö! Niin moni saa lapsia ketkä eivät niistä huolehdi edes.. niin väärin..:(
 
pikana omaa napaa. eli siis täällä menossa pp6 ei mitään oireita... oli kiva kuulla että jos ei tärppää vois mahdollisesti jo seuraavassa kierrossa yrittää. meillä 2 alkioita pakkasessa, ovat samassa oljessa. laskelmoin niin, että jos kaikki etenee ripeästi (jos ei siis tärppää) kerkiis vielä toisen IVF:n tän vuoden puolella, jäis noi lääkkeet sitten ilmaseksi... nyt katsomaan tositarinaa TV1:ltä

soja
 
soja Me mennään tosi samoissa. Mulla on nyt pp8 menossa ja ei oireita. Heti seuraavassa kierrossa yritetään uudelleen PAS:ia jollei nyt onnista ja meilläkin on 2 alkiota pakkasessa odottelemassa. Minäkin olen laskelmoinut, että toinen IVF tehtäisiin vielä tämän vuoden puolella ilmaisien lääkkeiden vuoksi.
Mutta hei eihän me kumpikaan tarvita noita varasuunnitelmia kun plussataan jo nyt eiks joo :D

Mie en kyllä kato tositarinaa tv1:ltä vaan siirryn Big Brother 24/7 pariin hyvällä omallatunnolla kun juuri kotiuduin spinningistä :D
 
Huomenta kaikille!
Miten kaikki piinailijat tänään, onko mitään uutta...?
Täällä ei oireita, vähän nippailee vatsassa välillä, normaalilta menkkanippailulta tuntuu... Kyllä tää odottelu on niin piinaavaa....
 
Minzus niin kai se on, ellei sit oo kuviteltu viiva :LOL: Mullakaan ei oo ollu mitää oireita ilmassa.. paitsi en tiedä mikä se eilinen oksentelu oli.. mut tuskin mitään tähän liittyvää.. ja yks oire on ollut.. palelu.. oon koko ajan aivan jäässä.. Pitää sohvallakin istua peittojen alla päivisin.. ei aamuisin kyllä palele mutta päivän mittaan kyllä. Sitten en tiiä onko tää jokin oire, mutta tuntuu että koko ajan ois nälkä.. :LOL: Mä tässä odottelen uusien testien tipahtavan postiluukusta ja testaan vielä tänään. Olin eilen yhteyksissä klinikkaan ja sanoivat että jos ei ole viivaa pe:na niin saa lopettaa lääkkeet eikä tartte tulla kokeeseen.. nyt he eivät sitä vaatineetkaan.. kotitesti kuulemma riittää.. mutta jos plussa niin sitten pitää kokeeseen mennä.

Mulla on tänään jo pp12 aluillaan.. eli kyllä sen plussan pitäis jo näkyä, jos raskaana olisin.. siksipä jännittelen ja odottelen niitä tilaamiani testejä.. Onko täällä muuten ketään, kenenkä haamu ei koskaan olis vahvistunu ja olis silti saanut lapsen??

Monesko pv pumpulilla on meneillään?? Odottelu on piinaavaa todellakin! Mutta ajatelkaa sitten sitä aikaa, että jos plussat tulis niin kuinkamoinen huoli sen jälkeen olisi.. kun huolehtisi että onko kaikki hyvin.. itte varmaan panikoisin ainakin varhaisultraan asti ja pelkäisin keskenmenoa kun sellainen viimeksikin tuli..

Taas muuten kurkussa sellainen oksettava tunne.. toiv ei tartte oksentaa..

Mukavaa päivää kaikille ja plussatuulia kaikille piinistelijöille! Tää on aivan mahtava palsta kun täällä saa keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa ja tietää että kaikki elää hengessä mukana.. :heart:

Toivotaan parasta, pelätään pahinta...

Mä lähden nyt hakemaan apteekista lisää lääkkeitä kun ne on aivan loppu! Mikä muuten tuo lääkkeet ilmaiseksi systeemi?? Onko se raja 600? siinä lääkekatossa nykysin vai mikä? Ja mistä saa tarkistettua että paljonko on mennyt lääkkeisiin tänä vuonna rahaa????
 
Aliisa-08: Kyllä tuo nyt mun mielestä EHDOTTOMASTI kuulostaa siltä että plussa se on!!!
Vai oksenteletko usein noin muuten vaan...? Kerrothan sit heti kun uusi testi on tehty?!
Mulla tosiaan siirto oli perjantaina, joten nyt vasta pp 5 kai (onko siirtopäivä pp 0?)
Verikoe viikon päästä...saas nähdä alkaako vuoto ennen sitä...
Mulla tältä vuodelta toi lääkekatto jo ylitetty, nyt en kyl muista tarkkaa summaa, mutta reilu 600 se oli. Löydät tiedon Kelan sivuilta. Täällä peukut on pystyssä että tuo sinun viivasi on nyt sit komeasti vahvistunut! :hug:
 
lääkekatto vuonna 2008 on 643,14, kun tuo täyttyy niin postissa tulee sellainen lappu mikä pitää sit olla mukana kun menee hakemaan kelakorvattavia lääkkeitä ja sit ne maksaa vaan 1,5e/lääke.

Aliisa Minä olen kyllä ihan varma, että se on ihan oikea plussa!

Täällä ei oireita kyllä vieläkään ja pp9 menossa :)
Enkä testannut vieläkään, odotellaan nyt. Mutta, sitä en mene vannomaan, että kärsivällisesti jaksaisin virallista testipäivää odotella. Sehän olis ens viikon maanantai kun pitäis käydä verikokeessa.
 
Täällä tehtiin testejä taas oikein kaksin kappalein! Nyt oli viiva ainakin sen verran selkeämpi että enää se ei ole vain mielikuvituksen tuotetta! Ja ei tuokaan kuitenkaan ollut aamupissasta.. että uskaltaisko sitä varovaisesti sanoa että ehkä se todella plussa on... Verikokeeseen haluan kyllä kuulemaan hcg arvoa.. se kertoo sitten enemmän..

Miten muuten onko joku mennyt omaan terv.keskukseen verikokeeseen? Pääseekö sinne helpolla? Kun tuntuu että jos mä soitan ja pyydän pääsyä niin ei varmasti täällä päin pääse.. ja mitä sinne sepostaa.. kun jokapaikassa ne toitottaa että testi on aivan yhtä luotettava.. mutta mun mielestä tälläsissä tapauksissa sillä hcg arvolla on väliä.. ja ehdottomasti haluan tietää sen.. jos raskaana olen *vieläkin epäileväinen kun ei mitään oireita.. tai ehkä sittenkin tuo paha olo??* Olisin huomenna menny meidän klinikalle kokeeseen, mutta se suljetaan poikkeuksellisesti jo 1030 niin en ehdi.. ja pe:na ehtisin vasta 15 aikaan ja tuloksen saisin ma:na sitten.. en jaksa odottaa sinne asti!

Kiitos MinzuS tuon lääkekaton kertomisesta:)

Niin ja Pumpuli-72, itse ainakin aloitan aina että siirron seuraava päivä on pp1.. eli samalla tyylillä kuin sinäkin.. Niin ja en.. en todellakaan oksentele usein.. paitsi migreenin aikana.. eilenkin migreeni yritti päälle mutta ei se tullut.. vähän pää kipeä oli mutta ei tod niin paljon kuin migreenin aikana normaalisti.

Tää on nyt täällä entistä sekasemmin.. ilosta ja hämmennyksestä... mutta siltikin epäileväinen..
 
Aliisa Kyllä sinä ihan aikuisten oikeasti olet vahvasti raskaana, näin minä uskon :flower:
Sinä taisit testata pp9 ekan kerran. Apuva mulla olis tänään pp9 menossa, uskaltaisko sitä peräti huomenna testata :p
 
Joo mä testasin hätänä pp9.. suosittelen että jos mitenkään pystyt niin testailet vasta joku pp11-12.. paraskin sanoja täällä :LOL: Mä oon aina niin hätähousu että testailen ties kuinka monta kertaa.. kun ei nuo testit paljoa maksa.. Mutta hyvähän se olis jos mitenkään pystyy odottamaan mahd pitkälle!
 

Yhteistyössä