PAS+Blastokysti

Hei, onko blastokystillä paremmat mahdollisuudet onnistua? Meillä oli tänään pakastealkionsiirto (siirtopäivänä 16) ja pitkään viljelty 3-päivän alkio oli lääkärin ja biologin mukaan blastokysti, "täydellinen ja kaunis".
-> arvaatte varmaan mitä toivoa elättelen, KYLLÄ, jospa olis paremmat mahkut onnistua kuin aikaisemmin 4-soluisilla!?!?! :D

Kiitos jo etukäteen, te pidätte mut edes jollakin tavalla järjissäni :)
 
Hei taas Mollamaija!

Kyllähän blastoilla on suurempi todennäköisyys siinä mielessä, että siinä nähdään, mitkä alkiot jakaantuivat viidenteen päivään. Heillä on parempi ennuste kiinnittyä ja jatkaa kehitystä.

Viime viikolla kun täydellinen 3-päiväinen alkiomme ei kiinnittynyt (2IVF), lääkäri totesi, että seuraavassa IVF:ssä tehdään ehdottomasti blastoja. Meillä on muutenkin hyvät alkiot, mutta jostain syystä silti kuolevat kohdussa. Näin viidentenä päivänä näemme, jotka olisivat kuolleet joka tapauksessa ja valitaan parhaat.
 
Meillä tuli tärppi eka PAS:sta Blastokysta alkion siirrosta=). Nyt blastokysta alkio nukkuu päikkäreitä vaunuissaan. Tsemppiä piinailuun, kyllä varmasti on paremmat mahdollisuudet onnistua, koska usein alkion kehitys loppuu jo ihan alkuvaiheessa ja onhan se se aina eteenpäin jos on blastokystavaiheeseen asti päässyt.
 
Minä kävin 3 ivf-hoitoa läpi ja siihen kuului yksi PAS siirto. Kerran viljeltiin 3 päivää, muina kertoina 2 (tuoresiirroissa) ja PAS alkioissa soluja oli sulatuksen jälkeen 4 ja 3 (kaksi siirretty joka kerta). Ikinä ei tullut edes yritystä kiinnittymisen suhteen.

Siirryin yksityiselle ja neljäs hoito tehtiin blastoviljelyllä. Sain seitsemästä solusta 2 blastoiksi saakka ja ne siirrettiin. Nyt toinen ilmeisesti tarrasi, sillä tein reilu viikko sitten positiivisen testin ja hcg oli 247 pp15. Positiivinen testitulos on tarkastettu vielä viimeksi eilen, joten ilmeisesti olen raskaana. Ultraan pääsen viikon päästä ja silloin toivottavasti kaikki konkretisoituu.

Blastoviljely siis auttoi minulla - olin jo varma, että en koskaan saa sitä toista viivaa testiin. ONNEA MATKAAN!!
 
Hey Mollamaija ! Ihan lyhkasesti, me 5v lapsettomuuden jalkeen tehtiin eka IVF kesalla ; tuoresiirrossa 2 blastoa (5pv viljely), joista KU. Mulla 6 blastoa pakkasessa, eilen piikitin ovulaatiota ja ensi perjantaina siirto :) Kaksi laitetaan taas - toivon niiiiiin etta tarraisi!!! Lekuri sano (mutta naa nyt sit taas on hikisia tilastoja...) etta PASilla olis 30% mahis onnistua blastoilla.

Huh, mun taytyy viela jannata viikko etta selviaako palleroiset sulatuksesta...
 
Mollamaija Voi surku :(

Mulle siirrettiin 2 blastoa eilen, sulatuksesta olivat selvinneet kaikki 3 samassa paketissa ollutta - mutten uskaltanut sentaan 3a siirtaa! Kaveri meni sitten roskiin kun eivat enaa rupea pakastelemaan : /

Miten sulla muuten, odotettiinko, etta lahtivatko solut jakautumaan sulatuksen jalkeen? Meidan klinikalla sulatellaan samana aamuna kun siirto on iltapaivalla , eli siis mitaan jakautumista ei ehdi olla.

Millon paaset uuteen yritykseen?
Voimia !!!
 
Moikka,

meillä menossa ensimmäinen IVF(kotona 3 vuotias tyttö)..
! tuoresiirto ja 3 PAS;ia takana..ja yksi varhainen keskenmeno..
Nyt viime viikolla sulatettiin 10 akiota, 4 kehittyi Blastokysti-vaiheeseen ja 2 istutettiin torstaina=) ja 2 meni pakkaseen...nyt jännätään... Toista lasta on "tekemällä tehty" vuosi ja 2 vuotta on jo saanut tulla jos tullakseen... Minulla on PCO ja viime kuussa löytyi myls pieni endo toisesta munasarjasta..Endo on vain 2 cm kokoinen joten sille ei tehdä mitään.. Nyt lääkkeenä siihen kortisooni... Nyt tarvitaan tsemppiä ja kokemuksia... jännittää niin ja viikko vielä pitäisi kestää taas..
 
sekundaarinen jannaillaan samoja aikoja. mulla siirto oli perjantaina, 2 laitettiin myos, ja pitaisi viela ensi viikon perjantaihin jannailla! kuinka pian sulle on sanottu etta voi testailla? tuntuu etta blasto-siirtoon on paljon 2 vkoa :)

hienoa, etta sulla on sulattelun jalkeen jakautuneet noin hienosti! luulen etta mulla ei edes katottu etta jakautuivatko enaa kun blastoja olivat jo pakastaessa.
 

Yhteistyössä