Partioaitta vai Erätukku?

• Viestiketjun aloittaja "mari"
  • Ensimmäinen viesti
"mari"
Kyselin tossa aiemmassa ketjussa mitä varusteita partion aloittanut poika tarvitsee.
Tulee sen verran kalliiks kaikki hankinnat, varsinkin jos ei poika ei tosta partiosta innostu vaan lopettaa hetken päästä. Onko tuolla Erätukussa hyviä noi ulkoiluvaatteet ja kengät, vai kannattaako ostaa Partioaitasta? Erätukku olis liki puolet halvempi.

"vieras"
Meidän 16-v poika on ollut partiossa vuosia eikä olla mitään kalliita vaatteita osteltu. Vedenpitäviä kenkiä saa halvemmallakin kuin Partioaitassa, samoin vaatteita. Kunnollinen rinkka ostettiin kyllä Partioaitasta, mutta silloin oli jo pitkään ollut partiossa. En millään usko, että toisten varusteita haukuttaisiin. Varsinkin pojat tuntuvat kasvavan semmoista kyytiä, että tuntuu järjettömältä ostaa kamalan kalliita vaatteita.

[QUOTE="vieras";21936854]Meidän 16-v poika on ollut partiossa vuosia eikä olla mitään kalliita vaatteita osteltu. Vedenpitäviä kenkiä saa halvemmallakin kuin Partioaitassa, samoin vaatteita. Kunnollinen rinkka ostettiin kyllä Partioaitasta, mutta silloin oli jo pitkään ollut partiossa. En millään usko, että toisten varusteita haukuttaisiin. Varsinkin pojat tuntuvat kasvavan semmoista kyytiä, että tuntuu järjettömältä ostaa kamalan kalliita vaatteita.[/QUOTE]

Yritin vastata tohon toiseen ketjuunkin, mutta heittää koko aika pihalle.

Olen ollut 30 vuotta partiossa ja meillä ei ikinä ole kukaan toisen varusteita haukkunut. Läheskään kaikilla ei ole mitään vaelluskenkiä, vaan ihan saappaat ja tavalliset ulkoilukengät sään mukaan. Partioon saa kyllä myös välineurheilumeininkiä jos haluaa.

Tärkein mitä ap tarvitsee nyt on tuon retken varustelista, ota yhteyttä pojan johtajaan ja pyydä lista. Retkillä usein tarvitaan muutakin kuin perussettiä mukaan ja meillä lähtee kyllä joka retkelle, pienellekin varustelistat aina matkaan on sitten 30 vuoden konkari tai just aloittanut partiolainen.

Mukavaa retkeä ja toivottavasti poikasi viihtyy tämän hyvän harrastuksen parissa. =)

"vieras"
meillä ei olla partiossa, mutta ulkoillaan ja retkeillään paljon. sanoisin, että kunnon varusteilla tuo harrastus, on se sitten partio tai muu ulkoilu, on paljon mukavampaa. erätukusta saat kyllä ihan kunnon kamppeita, varsinkin kengät ovat hyviä. itse ostan vaatteeni partioaitasta, mutten olekkaan kasvava poika =). tällä hetkellä ulkoilupukuni (käy kesät talvet) on ollut käytössä 3v ja toimii erittäin hyvin, käytössä lähes päivittäin. erätukusta ostamani vastaava puku ei ollut hengittävä, piti kyllä veden ulkona mutta myös sisällä...

partiolainen
Hanki hyvä makuupussi, rinkka ja makuualusta, nämä välineet hankkisin Partioaitasta/Retkiaitasta/varuste.netistä tai jostain joka myy laatukamaa. Partiosta tulee nopeasti tylsä harrastus, jos yöllä palelee ja rinkkaa on huono kantaa. Vaikka partio jäisikin, niille löytyy aina muuta käyttöä tai merkkituotteet on helppo myydä pois, jos jää tarpeettomaksi. Hirveen kalliita kenkiä ja vaatteita en kasvavalle ostaisi. Urheilukauppojen alennusmyynneistä saa ulkoiluvaatteita sopuhintaan. Ja jos pääkaupunkiseudulla asuu, kannattaa vierailla Lauttasaaressa Haltin outlet-myymälässä.

Parempi kuin batman
Hommasin erätukun hiihtohousut ja takin, ja sitten vielä topatun takin päälle. Vaikuttaa laatukamalta, olen todella tyytyväinen. Kannattaa käydä tsekkaamassa itse ja tehdä päätökset sen perusteella mitä tuntuu. Mulla on kyllä noita Partioaitankin kamoja, mutta sain Erätukun tuotteista vinkin jonka perusteella toimin itse. Mielestäni hinta-laatu suhde on erinomainen, ja sitäpaitsi Erätukun vaatteet ovat hyvännäköisiä.

"vieras"
Erätukun laatu on hyvin kirjavaa, pojalle ostetut kalvomaiharit pysy vedenpitävinä yhden syksyn. Kaverit on puhunu, että kalvopuvut ovat todella hiostavia.
Kannattaa vielä tarkistaa mitä on pukenut puvun alle, kuori- ja kalvoasuthan vaativat toimiakseen oikeanlaisen alus- ja kerrospukeutumisen jotta kosteus siirtyisi iholta seuraaviin kerroksiin ja tällöin puku ei hiosta vaan hengittää oikein.

Itse luotan enemmän Gore-Texiin kuin Erätukun halpiskalvoihin.

"henkka"
Erätukun laatu on hyvin kirjavaa, pojalle ostetut kalvomaiharit pysy vedenpitävinä yhden syksyn. Kaverit on puhunu, että kalvopuvut ovat todella hiostavia.
Kannattaa myös huomioida, että kalvokengät vaatii huoltoa normaalia kenkää enemmän. Riittää, että on pari kertaa liian pitkät kynnet varpaissa tai kiviä kengässä, niin kalvoille voi sanoa hyvästit.

Itselläni ei ole kokemusta erätukun mistään tuotteista, mutta halusin vaan tuoda tämän pointin esille kun aina välillä esiintyy tapauksia, missä kalvokengät päästävät vedet läpi jo suhteellisen vähän käytön jälkeen.

Yhteistyössä