Parta-agama

Ihanaa! Miä kovasti haluasin sellaisen
Muutaman kerran eläinkaupassa jäänyt lumoutuneena tuijjottelee
(gekkojan miun PITI haluta)
Idea on nyt lepäämässä ja tässä parin kuukauden päästä sovittiin, et ostetaan se agama(toivottavasti eläinkaupassa on niitä silloin)

Onko teillä se terraario miten "leveä", kun olen lukenut, et 150 senttinen pitäs olla
Ja jos ruokinnasta viittisit kertoa hieman, sirkkoja, kasviksia ja toukkia
Ja oliko se uv-valo miten kallis

Ja ja ja :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Salaiho:
www.herppi.net sieltä löytyy tosi hyvin tietoa. itelläni on berberiskinkki ja kaks kultagekkoa
Kiitti linkistä :flower:
Siäkin varmaan osaat noista sirkoista ja toukista kertoa..
Miten korkeelle ne sirkat pomppii :D ?
Onko ne kalliitakin?

Meillä on
Juu hommatkaa Agama kun gekot on mun mielestä jotenkin passiivisia ja
jotkut on vielä yöeläjiä joten ei kauheesti kateltavaa;)

Meidän poika/tyttö(ei tiedetä vielä)on tosi ihmis ja lapsi;)sekä myös kissa rakas(tosin on vielä niin
pieni että vasta lasin läpi leikkivät;)

Meidän terra on vielä 120cm mut ollaan just alottamassa rakennuspuuhia ja tehään sille 160cm pitkä ja taustat myös(tehtiin meitin kunkkuboalle jo ja yllättävä helppoa oli tehdä ite;)

Muumi syö Jamaikalaisia "hiljaisia" sirkkoja,salaattia ja hedelmiä sekä joskus jauhiksia ja torakoita.
Pienenä siis enemmän hyönteisiä mut aikuisena enemmän kasviksia;)

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä on:
Juu hommatkaa Agama kun gekot on mun mielestä jotenkin passiivisia ja
jotkut on vielä yöeläjiä joten ei kauheesti kateltavaa;)

Meidän poika/tyttö(ei tiedetä vielä)on tosi ihmis ja lapsi;)sekä myös kissa rakas(tosin on vielä niin
pieni että vasta lasin läpi leikkivät;)

Meidän terra on vielä 120cm mut ollaan just alottamassa rakennuspuuhia ja tehään sille 160cm pitkä ja taustat myös(tehtiin meitin kunkkuboalle jo ja yllättävä helppoa oli tehdä ite;)

Muumi syö Jamaikalaisia "hiljaisia" sirkkoja,salaattia ja hedelmiä sekä joskus jauhiksia ja torakoita.
Pienenä siis enemmän hyönteisiä mut aikuisena enemmän kasviksia;)
Miä taas oon miettinyt, et kissat syö vielä agama reppanan-meillä kolme kissaa.. Eli ne uskaltas tutustuttaa toisiinsa...
Siis teette ite terraariota? Tuosta olis mielenkiintosta kuulla lisää
Miä noista sirkoista lueskelenkin, et monet valittaa, et ne pitää hirmusesti ääntä. Miehelle jo uhosin, et laitan ne sen "työkalukaappiin" eteiseen
:D

Meillä on
Niin ja noita tavaroita kannattaa katsella käytettynä esim.Huutis,Keltainen pörssi,suomi24 ja tietty Herpin myydään palsta mistä oon ostanut meitin sirkkafarmin etujoukot;)

Myös siellä on kasvattajia joilta kannattaa myös harkita eläimen ostoa;)me ostettiin meidän Muumi kasvattajalta ja sen molemmat vanhemmat oli punaisia joten se on jo noin rääpäleenä aivan upean värinen....odotan kasvua ja ompelen sille puseron ja jos on lämmin kesä niin vien valjaissa pihalle;)

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
www.herppi.net sieltä löytyy tosi hyvin tietoa. itelläni on berberiskinkki ja kaks kultagekkoa
Onko ne kalliitakin?
Jauhomadot kasvatan ite ja joskus ostan eläinkaupasta. Sirkat ei kovin korkeelle hyppää, mut pitää ihan hirveetä meteliä sitte ku tulee sukukypsiks. Sirkkojen hintaa en nyt muista ku ostan niitä säilykkeenä. Säilykkeenä ne on jotai 6-8?/purkki.

Niin ja noita tavaroita kannattaa katsella käytettynä esim.Huutis,Keltainen pörssi,suomi24 ja tietty Herpin myydään palsta mistä oon ostanut meitin sirkkafarmin etujoukot;)

Myös siellä on kasvattajia joilta kannattaa myös harkita eläimen ostoa;)me ostettiin meidän Muumi kasvattajalta ja sen molemmat vanhemmat oli punaisia joten se on jo noin rääpäleenä aivan upean värinen....odotan kasvua ja ompelen sille puseron ja jos on lämmin kesä niin vien valjaissa pihalle;)
Siis sen verran noviisi, etten edes tajunnut etsiä kasvattajia
Eläinkaupassa maksoi 150 euroa

Ulos valjaissa :heart:

Onko ne kalliitakin?
Jauhomadot kasvatan ite ja joskus ostan eläinkaupasta. Sirkat ei kovin korkeelle hyppää, mut pitää ihan hirveetä meteliä sitte ku tulee sukukypsiks. Sirkkojen hintaa en nyt muista ku ostan niitä säilykkeenä. Säilykkeenä ne on jotai 6-8?/purkki.
Joo, etteivät siis hyppää terraariosta ulos :LOL:
Näin painajaista jo viime yönä

meillä on
Juu kyllä se on mahdollista tutustuttaa kissat ja partikset;)Mut tietty vasta sitten kun se osaa jo puolustautua;)Meillä on kaks kissaa ja kovasti se jo noin pienenä uhittelee niille lasin läpi;););)
Partiksesta tulee hännän kanssa yleisesti noin 50cm pitkä(toki on myös poikkeuksia)joten
kyllä se sitten jo puolensa pitää+olen nähnyt useita kuvia yms.missä on partis ja kissa:)

Joo kannattaa satsata jamaikalaisiin ellei kaipaa siritystä päivin ja öin:O

Juu ollaan tehty se isompi terraario siis meidän Dille boalle ja siihen se tausta myös:)
Partikselle ajateltiin tehdä eteen liukuovet ja muuten vanerista että saa puut tukevasti kiinni ja saa sitten omaa rauhaa kun kaikki seinät ei oo lasia:)Herppi.netissä on terraario puolella tosi kivoja ratkaisuja joten sieltä saa hyviä vinkkejä;)

Meillä on

Siis sen verran noviisi, etten edes tajunnut etsiä kasvattajia
Eläinkaupassa maksoi 150 euroa

Ulos valjaissa :heart:
Juu myydään ihan eläinkaupassa:)Toki voi vasta viedä ulos kun on tosi kuumapäivä aavikkoeläin kun on ja tietty et valjaat on sopivat;)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä on:
Juu kyllä se on mahdollista tutustuttaa kissat ja partikset;)Mut tietty vasta sitten kun se osaa jo puolustautua;)Meillä on kaks kissaa ja kovasti se jo noin pienenä uhittelee niille lasin läpi;););)
Partiksesta tulee hännän kanssa yleisesti noin 50cm pitkä(toki on myös poikkeuksia)joten
kyllä se sitten jo puolensa pitää+olen nähnyt useita kuvia yms.missä on partis ja kissa:)

Joo kannattaa satsata jamaikalaisiin ellei kaipaa siritystä päivin ja öin:O

Juu ollaan tehty se isompi terraario siis meidän Dille boalle ja siihen se tausta myös:)
Partikselle ajateltiin tehdä eteen liukuovet ja muuten vanerista että saa puut tukevasti kiinni ja saa sitten omaa rauhaa kun kaikki seinät ei oo lasia:)Herppi.netissä on terraario puolella tosi kivoja ratkaisuja joten sieltä saa hyviä vinkkejä;)
Eli miun kannattaa tutustua tuohon herppi.nettiin todekkakin:D
Ton miäkin opiskelin, et saattaa sinne 50 vm kasvaa, mut jotenkin ei osaa kuvitella sitä, kun eläinkaupassa on ollut kaks ,melko pientä otusta
:flower:

Onko ne kalliitakin?
Joo, etteivät siis hyppää terraariosta ulos :LOL:
Näin painajaista jo viime yönä
Ei hyppää ulos ja mulla ainaski on terraarion päällä verkot ni ne ei pääse senkää takia ulos :)

Meillä on
Juu ne on tosi pieniä ja söpöjä;)Toki voi sitten miettiä myös kääpiö-partista jos ei haluu et se kasvaa isox mut kissojen takii me päädyttiin tavalliseen ja toki se on myös halvempi(kasvattajalla oli 120?)...mut kyllä sen tavaroihin sit meneekin jo enemmän euroja;)

Juu ne on tosi pieniä ja söpöjä;)Toki voi sitten miettiä myös kääpiö-partista jos ei haluu et se kasvaa isox mut kissojen takii me päädyttiin tavalliseen ja toki se on myös halvempi(kasvattajalla oli 120?)...mut kyllä sen tavaroihin sit meneekin jo enemmän euroja;)
Itse asiassa miä vaan innostuin, kun lueskelin, miten isoks ne kasvaa :D
Miä sanoinkin miehelle, et kun lähes esim "sisustusta" ostamaa, en ota sitä ees mukaan *miä haluun tuon ja tuon ja tuon..*

Meillä on
Itse asiassa miä vaan innostuin, kun lueskelin, miten isoks ne kasvaa :D
Miä sanoinkin miehelle, et kun lähes esim "sisustusta" ostamaa, en ota sitä ees mukaan *miä haluun tuon ja tuon ja tuon..*
;););)Kuulostaa ihan meikäläiseltä!Six meillä on 2 lasta,2 kissaa,Partis,Kunkkuboa ja akvaariollinen käärmekaloja....Haluaa lissäääää;)Joo ja myös "sisustaminen" lähti niin sanotusti "lapasista"

;););)Kuulostaa ihan meikäläiseltä!Six meillä on 2 lasta,2 kissaa,Partis,Kunkkuboa ja akvaariollinen käärmekaloja....Haluaa lissäääää;)Joo ja myös "sisustaminen" lähti niin sanotusti "lapasista"
Jos miä saisin päättää, niin meillä olis talo täynnä elukoita:LOL:
3 kissaa löytyy tällä hetkellä vaan
Siis pitäähän siitä terraatiosta sitten hieno tehdä :D

Meillä on
Jos miä saisin päättää, niin meillä olis talo täynnä elukoita:LOL:
3 kissaa löytyy tällä hetkellä vaan
Siis pitäähän siitä terraatiosta sitten hieno tehdä :D
No teillä on sentään talo:D Meillä on vaan 70 neliöö mut kyllä vielä ainakin yks..yks...ja yks...mahtuu:D Tuu sit kertoo mitä oot hankkinu ja koska "vauva" tulee:D

Ettii kasvattajaa
Eli siis, oon kuullu et eläinkaupoist ostetut Parta-Agamat voi kantaa suolistoloista, joten ajattelin kasvattajaa, mut en oo löytäny mistään yhen ainutta Parta-Agaman kasvattajaa? Jos on tietoo kasvattajista, niin sanokaa, kun etin epätoivosesti. Asun Vantaalla, joten jostain täst läheltä toivoisin.:) Jonkun kasvattajan nettisivun linkki, tai jotain muuta, mistä löytäis ois kiva :) Herppi.net'ist oon jo ettiny, joten en mee uudestaan :D

199€
Eli siis, oon kuullu et eläinkaupoist ostetut Parta-Agamat voi kantaa suolistoloista, joten ajattelin kasvattajaa, mut en oo löytäny mistään yhen ainutta Parta-Agaman kasvattajaa? Jos on tietoo kasvattajista, niin sanokaa, kun etin epätoivosesti. Asun Vantaalla, joten jostain täst läheltä toivoisin.:) Jonkun kasvattajan nettisivun linkki, tai jotain muuta, mistä löytäis ois kiva :) Herppi.net'ist oon jo ettiny, joten en mee uudestaan :D
No siis mä ite ostin Faunattaresta, makso 199€ (muistaakseni) terran sain kaverilta. Mut ei oo kasvattajista tietoo :/

Yhteistyössä