Parolan sikainfluenssatapaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa tietää

Vieras
Onko kenelläkään/missään parempaa tietoa noista tapauksista? Ja lähinnä siitä, että onko kaikki oireilevat rokottamattomia vai onko joukossa rokotettujakin? Itse yhdestä uutisesta sain sen käsityksen, että ne, joilla se on todennettu niin he ei eivät ole ottaneet rokotetta, mutta entä ne muut 200?

Kaikki rokottamattomia!!! VAIN rokotteella voi selvitä tästä possuaallosta! Äkkiä piikille, sillä varastot ovat menossa vanhaksi ja ne pitää äkkiä saada piikitettyä ihmisiin hinnalla millä hyvänsä!

Alkuperäinen kirjoittaja nöffis;22635963:
Kaikki rokottamattomia!!! VAIN rokotteella voi selvitä tästä possuaallosta! Äkkiä piikille, sillä varastot ovat menossa vanhaksi ja ne pitää äkkiä saada piikitettyä ihmisiin hinnalla millä hyvänsä!

Mun puolesta saa mennä vanhaksi, ei oteta piikkiä.

Ai tarkoitatko, ettei niitä nyt sikainfluenssaan sairastuneita (varusmiehiä) olisi rokotettu EKALLA kierroksella? Onhan se possuflunssa levinnyt jo muuallekin varuskunnista. Olisko se oikeasti niin, että jos on jo vuosi sitten (?) ottanut ekalla kierroksella sen rokotteen niin voisi välttyä uuden aallon tartunnalta?

pari viikkoa sitten sairastettiin, minä ja esikoistytär, ainoat perheessä joita ei oltu rokotettu sikainfluenssaa vastaan. Kaikki oireet täsmäsi, ripuli ja oksentaminenkin, myös luulin parantuneeni kun oireet taas palasi takaisin. Lääkäri ei alkanut teettämään testiä, oliko kyseessä (A)H1N1, joten en tiedä oliko sitten tavallinen influenssa kun en ole koskaan sairastanut noin rajusti.

Auttaako se eka rokote suojaamaan myös uudelta aallolta? Ettei sairastu sikaflunssaan, jos on ottanut rokotteen jo aikoja sitten? Miten pitkä suoja-aika niissä rokotteissa on?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn minäkin;22636077:
Auttaako se eka rokote suojaamaan myös uudelta aallolta? Ettei sairastu sikaflunssaan, jos on ottanut rokotteen jo aikoja sitten? Miten pitkä suoja-aika niissä rokotteissa on?

Eikö ne vuodesta silloin jutellut?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn minäkin;22636077:

Eikös se THL:n heppu sanonu, että virus ei oo muuntunu ja aiemmin otettu H1N1 rokote tehoaa.

[QUOTE="joo";22636127]Eikös se THL:n heppu sanonu, että virus ei oo muuntunu ja aiemmin otettu H1N1 rokote tehoaa.[/QUOTE]

Näin oli yhdessä uutisessa:

"THL:n mukaan viime vuonna otettu pandemiarokote antaa todennäköisesti edelleen ainakin kohtuullisen suojan nyt jylläävää, jonkin verran muuntunutta sikainfluenssaa vastaan."

Mua kiinnostaa sen takia tietää, että onko siellä oirehtivien joukossa rokotettujakin? Missään ei vaan tätä tietoa ole. Miksei siitä voi uutisoida?

Yhteistyössä