Parketin ja laminaatin hintaerot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä makso tammiparketti 35?/m2 ja samoissa hinnoissa pyörii kalliimmat laminaatitkin. Saahan noita laminaatteja ihan pilkkahintaakin, mutta kannattaako se sitten laittaa kaikista halvinta. Kaveri meinaa laittoi pari vuotta sitten laminaattia joka makso 5,95?/m2 ja arvatkaa vaan miltä se nyt näyttää...

Eli riippuu minkä laatusta tavaraa hakee...

parketin ja laminaatin hinnan ero on keskimäärin kolmin kertainen. laatu määrää hinnan.mutta kukaan järkevä.itseään kunniottava ei halua laminaattia muista kuin taloudellisista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
parketin ja laminaatin hinnan ero on keskimäärin kolmin kertainen. laatu määrää hinnan.mutta kukaan järkevä.itseään kunniottava ei halua laminaattia muista kuin taloudellisista syistä.

Et ehkä ole tutustunut nykyaikaisiin laminaatteihin, siis nimenomaan hyviin sellaisiin. Kunnioitan itseäni, mutta tulevaan ok-taloon laitetaan yläkertaan laadukas laminaatti.

Mä en ainaka laittais parkettia ihan syystä et talossa on koiria ja se on sit heti pilalla, vaan laminaattipa ei mee pilalle kynsistä

Kyllä nykyään on tosi laadukkaita laminaatteja. Mä en missään nimessä laittais parkettia, koska siinä näkyy heti kaikki naarmut ja niitähän tulee kun on koira talossa. Laminaatttiin sen sijaan ei tule koiran kynsistä mitään jälkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

Et ehkä ole tutustunut nykyaikaisiin laminaatteihin, siis nimenomaan hyviin sellaisiin. Kunnioitan itseäni, mutta tulevaan ok-taloon laitetaan yläkertaan laadukas laminaatti.

Ei ole tainnut tutustua asiaan sen paremmin.
Laminaattia on meilläkin ja ei todellakaan ollut taloudellinen syy.
Sen verran hintaa tuolla laminaatilla kuitenkin oli.
Entisessä talossa oli parkettia ja ei halvimmasta päästä,koirien kynsistä jäi jälkiä vaikkei mainittavan pahoja.
Täällä ei kynnenjälkeä ole vielä tullut yhtään ja koiria tuossa vapaasti on saanut juosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Mä en ainaka laittais parkettia ihan syystä et talossa on koiria ja se on sit heti pilalla, vaan laminaattipa ei mee pilalle kynsistä

Meillä neljä lasta ja kaksi koiraa ja parketti. Eikä mitään ongelmaa. Parketti tosin oli jotain ekstra hyvää ja kestävää hintakin oli siinä 80e/neliö.Joten kyllä todella hyvää ja kestävää parkettiakin on.Ja halvempaa on sitten hioa koko parketti talosta kun vaihtaa laminaatit 240neliöön.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Ja sillä halvimmalla laminaatilla ei tee mitään, hyvän laminaatin hinta on usein liki 20e neliö.

Meillä on kahta laminaattia. Toinen maksoi 25 euroa neliö ja toinen 7 euroa neliö. Halvempaa on mm. eteisessä, johon välillä kantautuu kengistä vettä, eli käyttö on kovaa.

Väitän, että kumpikin laminaatti on ihan yhtä hyvää. Saattaa olla, että edullisempi on vähän kovempaa - siis ei tule naarmuja tai kolhuja yhtä helposti kuin siihen kalliimpaan. Kaiken kaikkiaan siinä edullisemmassa on hinta-laatu suhde paremmin kohdallaan.

Valitettavasti en muista mitä merkkejä laminaatit on. Eri merkkisiä kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Anni:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Meillä neljä lasta ja kaksi koiraa ja parketti. Eikä mitään ongelmaa. Parketti tosin oli jotain ekstra hyvää ja kestävää hintakin oli siinä 80e/neliö.Joten kyllä todella hyvää ja kestävää parkettiakin on.Ja halvempaa on sitten hioa koko parketti talosta kun vaihtaa laminaatit 240neliöön.

Nykyään on hiottavaa laminaattiakin ettei sitä vaihtaa tarvitse ensi kädessä.

Omat kokemukset laminaattilattiasta on, että se on älyttömän kylmä verrattuna parkettiin. Meillä on osassa huoneissa vanha parketti ja uudet lattiat laminaattia. Eron huomaa selvästi, etenkin keittiössä, jossa joutuu pidempään seisomaan. :(.

Alkuperäinen kirjoittaja vilukissa:
Omat kokemukset laminaattilattiasta on, että se on älyttömän kylmä verrattuna parkettiin. Meillä on osassa huoneissa vanha parketti ja uudet lattiat laminaattia. Eron huomaa selvästi, etenkin keittiössä, jossa joutuu pidempään seisomaan. :(.

Toi on totta!

tämä oli meilläkin yks syy miks päädyttiin parkettiin. Jostain sisustuslehdestä joskus luinkin, että parketit ovat keskimäärin 4 astetta laminaatteja lämpimämpiä. Ja saahan tuota parkettia hiottuakin ajan mittaan jos tarve vaatii, laminaattia taas ei... Tietenkin koiraperheessä tuo parketti ei ole mitenkään järkevä ratkaisu, meillä jo kissatkin on saanut muutamat jäljet aikasiksi parkettiin.

Laminaatissa näkyy lika todella hyvin. Sitä ei saa pestä kuin nihkeällä, joten likaa täytyy todella hangata.
Laminaatti on tosiaan kylmä ilman lattialämmitystä. Lisäksi se on erittäin liukas ja siihen tottumattomat koirat saattavat pelätä sitä. Ja laminaattiinkin tulee ajan mittaan naarmuja.
*nimim. ei enää koskaan laminaattia*

Jaaha, aika paljon puolesta ja vastaan tullut vastauksia. No okei, kertokaa mulle mikä olis sit MEIDÄN perheelle sopivin: 4 lasta, 2 kissaa ja mä rakastuin kyllä päätäpahkaa kun niitä tummia laminaatteja olen jossain nähnyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jaaha, aika paljon puolesta ja vastaan tullut vastauksia. No okei, kertokaa mulle mikä olis sit MEIDÄN perheelle sopivin: 4 lasta, 2 kissaa ja mä rakastuin kyllä päätäpahkaa kun niitä tummia laminaatteja olen jossain nähnyt :D

Niin, ja n.90 neliöistä kerrostalokämppää suuniteltiin remppaavamme.

Niin, ja n.90 neliöistä kerrostalokämppää suuniteltiin remppaavamme.

Kukkuu!!

Minä vedän ihan uuden ajatuksen tähän ja mainostan lankkulattiaa. Meillä (vanhan kämpän yläkertaan) laitettiin kesällä mäntylattia ja ilman maalausta hinnaksi tuli n. 16€ neliöltä ja maalauksen ja ruuvien jälkeenkin hinnaksi jäi alle 20€ neliöltä. 2.8 cm paksua, et voi useaan kertaan hioa, eikä pienet naarmut tee kuin klassisemman näköiseksi :D Ei tietty kaikille tai kaikkialle sovi, mutta vaikka asennus olikin vähän eeppinen urakka, olen todella tyytyväinen

ostaisin hieman laadukkaampaa laminaattia kuin parkettia. Ainakaan halpaa parkettia ei kannata ostaa kun se on jo vuodessa karseen näköinen. Näitä ihan uusia parketteja ei muuten voi hioa kuin kerran ja sit se on lattian vaihto, tämä kannattaa muistaa. Ne tehdään nykyään ohuemmiksi ja siksi hionta ei onnistu. Lapsi tai eläin perheissä päätyisin laminaattiin tai laattoihin..

Yhteistyössä