Pärjäiskö kuukauden 500?:lla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No varmaan nippa nappa.. ehkä jos joku syö jossain muualla myös kuin kotona ainakin joitain aterioita.. eikä tarvii paljoa ostaa hygienia ym. tuotteita.
Riippuu paljon minkä ikäisiä lapsia?
Ois kyll aika köyhät ruuat.
 
oho. no käykää jossain srk ssa syömässä esim. vapiksella niin pärjäätte paremmin. mut tosiaan jos syötte pottuja, maitoa, halpaa lihaa niin ette te kuole. mut kyl menkää ny johonki sossuun valittaa lastenki tähen. tosissaan tsemppiä :wave:
 
ei pärjättäisi mitenkään. :( Ruokakauppaan (myös vaipat ym..) menee meillä 150-200e viikko..
Leivänkin leivon itse ja vauvan ruoat teen ite, maitoa ja velliä lukuunottamatta
 
Kyllä sillä jotenkuten pärjäisi, kun ei ostele mitään ylimääräisiä, vaan pelkkää ruokaa. Kahtena päivänä voi hyvin syödä samaa ruokaaa, puuroa välillä illalla ja aamulla, iltapalalle voi leipoa sämpylöitä tai teeleipiä.
 
Pärjää jos on pakko, eikä tule mitään yllättäviä isompia menoja sen kk:n aikana. Uusia vaatteita ei hankita, autoilua vähennetään, ruoat ostetaan halvimmasta päästä ja ateriat suunnitellaan tarkasti, alkoholiin, tupakkaan, limuun, sipseihin, karkkeihin jne. turhuuteen ei kuluteta rahaa, kalliit harrastukset tauolle ellei ole kausimaksua jo maksettu, laskujen maksupäivän voi sopia eteenpäin, (edellyttäen siis että rahatilanne korjaantuu kk:n päästä) vaipattomuutta mahdollisuuksien mukaan.
 
Joo voisi onnistua jos ostaisi jauhelihaa, hernekeittoa, kanaa, makkaraa ja jättäisi kaikki tuoreen vihanneksen ja hedelmät ostamatta. Ostaisi vaan pakolliset pesuaineet ja vaipat
 
Siis oliks täs nyt joku mitä en tajunnu?
Toinen osapuoli töissä?
Ja joo tollahan pärjää, jos osaa tehdä ruokaa... Siis ihan oikeasti, eihän ne khh ole noinkaan suuria summia...
 
Mie en oikeesti osaa enää hahmottaa, mitä vois mennä ruokaan 3 lapsen kanssa... mutta meidän omalle perheelle (2 + 10, lapsista 2 on yli 15v, ja 2 on yli 10 vuotiasta aina nälkäistä poikaa ) tuo ei riittäisi mitenkäänpäin.
Meillä menee dieseliin ja bensaankin kohtuullisen iso summa / kk, ja sit vaipat ja pesuaineet... Mie saan kauppaan kulumaan tuon 400? jo viikossa, eikä se aina edes riitä :ashamed:
 
pärjää jos syö tavallista suomalaista perusruokaa.Nytki sai cm:sta perunoita 5kg eurolla,porkkanoita 2kg eurolla,sipulia 2kg eurolla ja kaalinki kilohinta oli alhainen (en muista tarkkaan mitä).KUivatut herneet on halpoja ja niistä jaa pienen lihamäärän kanssa hyvän sopan.Perusjauheliha ei maksane maltaita ja tartteeko lihaa joka ruuassa edes olla.Että kyllä se on paljon siitä kiinni kelpaako tämmönen perinteinen suomalainen ruoka vai pitääkö olla kaikkea erikoista,sekä siitä jaksaako tehdä ruoan alusta asti,koska puolivalmisteet ja valmisruoka on kalliita.Meillä 4 henkinen perhe (2 aikuista ja 2 lasta) ja meillä menee n400e ruokaan kuussa,sillä syömme enimmäkseen näitä tavallisia suomalaisia perusruokia lukuunottamatta sitä,että olemme kasvissyöjiä(lihan tilalla kalaa).
 
Ei tarvisi paljon ostaa hygieniatarvikkeita, niitä on melko paljon muutenkin. Vaippoja ehkä pitää ostaa paketillinen, niitäkin on muutama valmiina kotosalla. Yksi lapsista saa yhden lämpimän ruoan koulussa, kaksi on kotihoidossa. Ihan tavallisia ruokia syövät ja maitoa juovat joten mitään vauvanruokia ei tarvitse ostaa. Alkoa eikä tupakkaa meidän taloudessa ei käytetä. Ja mitään maksullisia harrastuksia ei ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Siis oliks täs nyt joku mitä en tajunnu?
Toinen osapuoli töissä?
Ja joo tollahan pärjää, jos osaa tehdä ruokaa... Siis ihan oikeasti, eihän ne khh ole noinkaan suuria summia...

Kyllä, toinen osapuoli on töissä ja maksaa palkastaan vuokran, autolyhennyksen ja muut suuremmat laskut. Joten eipä siitä paljoa tuostakaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ei tarvisi paljon ostaa hygieniatarvikkeita, niitä on melko paljon muutenkin. Vaippoja ehkä pitää ostaa paketillinen, niitäkin on muutama valmiina kotosalla. Yksi lapsista saa yhden lämpimän ruoan koulussa, kaksi on kotihoidossa. Ihan tavallisia ruokia syövät ja maitoa juovat joten mitään vauvanruokia ei tarvitse ostaa. Alkoa eikä tupakkaa meidän taloudessa ei käytetä. Ja mitään maksullisia harrastuksia ei ole.

pakko tähän mainita että me käytämme kestovaippoja mikä säästää rahaa myöskin.Ja asumme kävelymatkan päässä kaikista palveluista eli jos olisi niin tiukka kk että pitäis 5 sadalla pärjätä nii autoa ei juurikaan tarttis käyttää.
 
no mä luulen et ei oikee pärjäis..tai me ei ainakaa pärjättäis jos aattelee että kauppaan menee viikon ruokatarpeisiin minimissään joku 150?(voi olla et oon pikkasne hukassa noista euroista)ehkä satanenki riitäis..jos kattois oikee mitä ostaa.ja sit bensat jne..niin ei meille kyllä riittäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Siis oliks täs nyt joku mitä en tajunnu?
Toinen osapuoli töissä?
Ja joo tollahan pärjää, jos osaa tehdä ruokaa... Siis ihan oikeasti, eihän ne khh ole noinkaan suuria summia...

Kyllä, toinen osapuoli on töissä ja maksaa palkastaan vuokran, autolyhennyksen ja muut suuremmat laskut. Joten eipä siitä paljoa tuostakaan.

Kyllä mä uskoisin että pärjäätte, joutuu kyllä tekemään ruokalistat viikoille, niin pystyy suunnittelemaan ostot rahojen mukaan! Ja jos siis väliaikainen, niin saahan joitain laskuja siirrettyä kuukaudella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Kyllä mä uskoisin että pärjäätte, joutuu kyllä tekemään ruokalistat viikoille, niin pystyy suunnittelemaan ostot rahojen mukaan! Ja jos siis väliaikainen, niin saahan joitain laskuja siirrettyä kuukaudella!

Ei yleensä tuollaisella summalla tarvitse pärjätä. :D

 
Mun tilille tulee 600e kuussa, maksan siitä omat ja lasten puhelinmaksut+laajakaistan. ne on yht. n.60e,

Mies maksaa muut, mut pääasiassa mun loput rahat menee ruokaan ja vaatteisiin.

JA riittää, meitä on: aik 2.. 2x 12v. 5v. 3v. ja 3kk.
 
Ostakaa paljon kuivattuja linssejä ja palkokasveja, niissä on aika hyvä hinta/kalori/ravinnesuhde. Kaali, porkkana ja perunakin on halpaa! Eiköhän kuukauden voisi tuolla summalla pärjätä jos tosiaan on kyse vain yhdestä kuukaudesta? Jos siis olis n 400? viiden hengen perheen päivittäistavaraostoksiin. Pitempiäkin aikoja toki voisi elää tuollasella summalla mutta se vaatii ehkä jo pienoista sopeutumista monelta. Kun ollaan totuttu yltäkylläisyyteen.
 

Yhteistyössä