Pärjäisittekö tällaisilla tuloilla kuinka pitkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tp:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Aikoinaan, kun olin hoitovapaalla esikoisen kanssa, meillä jäi kuukaudessa ruokiin, vaippoihin vaatteisiin jne. keskimäärin 250 - 270?, ihan kohtuullisesti pärjättiin sillä puolisen vuotta. Välillä tottakai harmitti, kun piti joka sentti laskea, mutta olen silti edelleen tyytyväinen tuohon päätökseen.

Kuinka pitkä aika siitä on? Nykyään tuolla summalla hädin tuskin saa ruokia 2 aikuiselle.

Tää oli loppuvuosi 2004 =) Joo, on kyllä hinnat noussut tuosta, se on totta.

Meillä on kaksi aikusta, kaksi pientä lasta, ja koira. Opintolainojen ja laskujen jälkeen jos jäis NOIN paljon niin pidettäs bileet :kieh: :D eli HYVIN pärjättäs. Meillä jää selvästi vähemmän ja silti pärjätään juuri ja juuri ihan ok. Olen siis kotona ainakin siihen kun pienempi 3v. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Oletko huomioinut vakuutukset? Autoista ja ilmeisesti teillä on kotivakuutus ym. vakuutuksia, niihin uppoaa yllättävän monta sataa euroa.

Talon, ihmisten ja autojen vakuutukset on vuodessa reilut tuhat euroa. Lisäksi dieselverot yht. 800 euroa / vuosi.

Eikös sossusta pitäisi saada nuilla tuloilla, eikö se ole että asumiskustannuksien jälkeen pitää jäädä aikuinen noin 300 euroa ja lapsi vähän vähemmän vai olenko väärässä?

Jos tuo 500 - 800 euroa jäisi laskujen jälkeen, kyllä sillä pärjäisi. Siis jos tuosta rahasta olisi ostettava vain ruoka, bensa ja vaatteet. Ruokalasku on meillä nyt 4-500 euroa, ja itse laittamalla sitä saisi kyllä vielä alas, bensaa menee tällä hetkellä vain mun työmatka-ajoon, muu on marginaalista, joten varmaan joku 30 euroa kuussa riittäisi meillä bensoihin, eli 800 euroista jäisi jopa vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös sossusta pitäisi saada nuilla tuloilla, eikö se ole että asumiskustannuksien jälkeen pitää jäädä aikuinen noin 300 euroa ja lapsi vähän vähemmän vai olenko väärässä?

en usko et saa... minä yh ja hain kun tuli ylimääräsiä menoja(ham.lääkäri n.80e) ja siis työtön olin tuolla hetkellä eli työttömyyskorvaus n.470e lapsilisä ja elatustuki(118e) ja asumistuki 289e(vuokra 400e) eli hain tohon hammaslääkäriin mut en saanu vaikka mulle jäi kk n.250e kk vuokran +muitten laskujen jälkeen ja sit oli vielä' tuosta pois tuo hammaslääkäri... oli tiukka kuukaus..

Alkuperäinen kirjoittaja jotkut saa:

en usko et saa... minä yh ja hain kun tuli ylimääräsiä menoja(ham.lääkäri n.80e) ja siis työtön olin tuolla hetkellä eli työttömyyskorvaus n.470e lapsilisä ja elatustuki(118e) ja asumistuki 289e(vuokra 400e) eli hain tohon hammaslääkäriin mut en saanu vaikka mulle jäi kk n.250e kk vuokran +muitten laskujen jälkeen ja sit oli vielä' tuosta pois tuo hammaslääkäri... oli tiukka kuukaus..

Sehän onkin pelkän vuokran jälkeen tuo 300 euroa se raja.

Lainanlyhennysten jälkeen meille jää noin 1300 euroa käteen laskujen maksuun sekä elämiseen. Saattaisivat nauraa soskusta pihalle?

Hahahahaha, no ei todellakaan saa noilla tuloilla mitään sossusta.

Yhteistyössä