Pärjäisittekö tällaisilla tuloilla kuinka pitkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä

Vieras
Kotiäidit: Jos laskujen maksun ja lainojen lyhennysten jälkeen rahaa jäisi käyttöön 500-800 euroa kuukaudessa, niin pärjäisittekö vai pitäisikö sinunkin mennä töihin? Meillä tyttö on nyt vuoden ja ollaan mietitty, että missä vaiheessa alkaisin katsella töitä. Päätöksiä ei olla tehty vielä suuntaan eikä toiseen.

meillä jää asumismenojen jälkeen ton verran, eli siitä vielä muut laskut ja ruoat jne. toki riippuu miten leveesti elää, mut aika vähällä sitä pärjää ja ku hieman katsoo et mitä ostaa ja mistaä ostaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mitä tuolla 500-800 ? pitää maksaa? Ruuat, bensa, vaatteet? Kuinka iso perhe?

Siitä pitää maksaa kahden auton käyttökustannukset, ruoat, vaatteet, pesuaineet jne. Huushollin lämmitys, vedet yms. sisältyy noihin laskuihin eli niitä ei tuosta summasta enää tarvitse maksaa.

meillä jää 800e käyttöön. Siitä maksetaan ruoat, bensat, päivittäistavarat ja kaikki ylimääräinen, mitä halutaan. Hyvin pärjätään, vielä voitaisiin tinkiä tästäkin tarpeen tullen. Toinen muksu syntyy lokakuussa.

Jos meille jäis toi summa käteen lainojen ja laskujen jälkeen niin ei pärjättäisi.
Meillä menee ruokaan,pesuaineisiin yms muihin hygienia tuotteisiin 900-1000e/kk + bensoihin noin 200e/kk Meitä on 5-henkilöä.

Jos olisi pakko niin kai sillä pärjäisi, mutta rehellisyyden nimissä sanon, että me ei pärjättäis :ashamed: . Jos ajatellaan, että tuo 500-800 e menisi ruokaan ja bensaan, niin entä vaatteet ja hygienia tarvikkeet ja muut elämän pikku extrat.

No hyvin me pärjättäis. Mutta meillä ei ole ensimmäistäkään autoa. Ja sitä paitsi meille varmaan jäis vähän enemmän vielä (siis teidän tuloilla), koska meillä ei ole lainaa eikä lainanlyhennyksiä ja vuokra on kohtuullinen.

siis rahaa menee oikeesti ihan hirveesti nykyisin kaikkeen! Meillä jää lainan jälkeen käteen pari tonnia, ja ne ei riitä MIHINKÄÄN. Kaikenlisäks ei osteta juurikaan mitään ylimääräistä, ei kyllä pihistelläkään esim. ruuassa, mutta mihin h**vettiin ne rahat oikein voi hävitä..

Eli ei riitä.

Mulla on kaksi pientä lasta ja velka talosta aviomiehen kanssa. Asutaan sen verran syrjässä että autolla on kauppamatkat sun muut hoidettava- ainakin jos täytyy ottaa lapset mukaan.

Ei pahemmin harrasteta mitään ja ruokamenot kohtuulliset mielestäni, ihan hyvin syödään.

Mulla ei ole koskaan tuota 800 edes tilillä :whistle:

Kai se on niinkin että mihin tottuu ja mitä pystyy tehdä itse. Mä ompelen paljon lapsille ja hankin paljon vaatteita kirpparilta ja 70% alesta. Ja silti joskus sen muumimukinkin ostan :)

Aikoinaan, kun olin hoitovapaalla esikoisen kanssa, meillä jäi kuukaudessa ruokiin, vaippoihin vaatteisiin jne. keskimäärin 250 - 270?, ihan kohtuullisesti pärjättiin sillä puolisen vuotta. Välillä tottakai harmitti, kun piti joka sentti laskea, mutta olen silti edelleen tyytyväinen tuohon päätökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijä:
Kotiäidit: Jos laskujen maksun ja lainojen lyhennysten jälkeen rahaa jäisi käyttöön 500-800 euroa kuukaudessa, niin pärjäisittekö vai pitäisikö sinunkin mennä töihin? Meillä tyttö on nyt vuoden ja ollaan mietitty, että missä vaiheessa alkaisin katsella töitä. Päätöksiä ei olla tehty vielä suuntaan eikä toiseen.

Pärjätään kun on 2 aikuista ja tosta jäis viä ylikin niin uskosin että pärjättäisiin tuolla vielä 1-2 lapsenkin kanssa.

Meillä jää ehken jopa vähemmän ku tuo, siitä pitää sit maksaa laskut ja 120km työmatkakulja per päivä + ruuat yms muut kaikki. Perheeseen kuuluu kaks aikuista, pari koiraa, kolme kissaa, muutama akvaario ja lintusia.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Aikoinaan, kun olin hoitovapaalla esikoisen kanssa, meillä jäi kuukaudessa ruokiin, vaippoihin vaatteisiin jne. keskimäärin 250 - 270?, ihan kohtuullisesti pärjättiin sillä puolisen vuotta. Välillä tottakai harmitti, kun piti joka sentti laskea, mutta olen silti edelleen tyytyväinen tuohon päätökseen.

Kuinka pitkä aika siitä on? Nykyään tuolla summalla hädin tuskin saa ruokia 2 aikuiselle.