Pärjääkö New Yorkissa ilman luottokorttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gfgfgfff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ööö mä asun parin tunnin ajomatkan päässä Nykistä ja käytän mun Electronia päivittäin... Myös siis ihan Manhattanilla olen käyttänyt aina täysin ongelmitta. Ei vaan kannata mainita mistään erityiskortista tai kysyä että käykö Visa Electron, koska täällä se on ihan vaan Visa. Sitä siis kohdellaan luottokorttina. Ainoastaan yhdessä ravintolassa mun kortti ei käy, ja sekin johtuu siitä että kortti on ulkomainen, ei Electron-ominaisuudesta.

Ja Electronilla voi nostaa automaateista rahaa, se vaan maksaa aika paljon.

Ööö mä asun parin tunnin ajomatkan päässä Nykistä ja käytän mun Electronia päivittäin... Myös siis ihan Manhattanilla olen käyttänyt aina täysin ongelmitta. Ei vaan kannata mainita mistään erityiskortista tai kysyä että käykö Visa Electron, koska täällä se on ihan vaan Visa. Sitä siis kohdellaan luottokorttina. Ainoastaan yhdessä ravintolassa mun kortti ei käy, ja sekin johtuu siitä että kortti on ulkomainen, ei Electron-ominaisuudesta.

Sä tuskin asut hotellissa? Hotellit vaativat euroopassakin ulkomaalaiselta luottokortin tunnistautumisvälineeksi ja ilman luottokorttia ei voi varata huonetta, kuin muutamissa harvoissa hotelleissa, jotka sitten vaativat takuusumman, joka voi olla melkoisen korkea.

Joo en asu ja siksipä lisäsin tuosta maininnan, että hotelleissa voi olla ettei riitä. Me ollaan kyllä tehty niin, että ollaan varattu miehen luottokortilla hotelli netistä ja sitten sisään kirjautuessa ollaan vaihdettu varauksen kortti minun Electroniksi. Tähän mennessä on toiminut ihan hyvin.

Toki meillä toisaalta on aina se luottokortti varuilta mukana, mutta pyritään käyttämään sitä vain äärimmäisissä tapauksissa. Normaalisti käytössä miehen debit-kortti tai minun Electron.

[QUOTE="Miu";23112724]Ei pärjää.
Vaikka hotellin olisi varannut ja maksanut jo etukäteen, tarvitsee suurimpaan osaan hotelleista luottokortin takuuksi saapuessa. Jotkut hotellit hyväksyy käteistakuunkin, mutta ne on aika harvassa.
Teoriassa hotellin kanssa voisi pärjätä, jos olisi valmis laittamaan isot käteintakuut, mutta jos autonvuokrausta suunnittelee, niin se on mahdotonta ilman kansainvälistä luottokorttia.
Itse en kyllä uskaltaisi lähteä ilman.[/QUOTE]

Näin! Itse nuorena new yorkissa matkasin ilman luottokorttia ja vaikeeta oli, vaikka hotelli oli maksettu. Iso käteissumma piti jättää pantiksi ja olivat todella kummissa, että jollain ihmisellä ei ole luottokorttia:) Nykyisin en kyllä lähtis ulkomaille missään nimessä ilman.

Suomalaiset tuntuvat jostain kumman syystä hysteerisesti pelkäävän luottokortteja ja on oikein kunnia-asia, että semmoista ei omista. Outoa. Asuntolainaa sitten kumminkin otetaan kamalat määrät.

Mulla oli sitten aika paljon huonompi tuuri kun usein ne ei hyväksyny veloitusta electronilta tai sitten voisiko eroa olla myös osavaltioissa??. Sen kyllä huomasin että toimii erilailla kuin Suomessa, esim. tipin he saavat jälkikäteen veloitettua tai sitten kuittaussysteemi on vain erilainen. Itse yritän aina ensin käyttää electronia matkoilla, koska koen sen turvallisemmaksi kuin luottokortin.. :ashamed: :D

Kysyin tutulta amerikkalaiselta e-maililla (asuu Minneapolisissa) , josko New Yorkissa pärjää ilman korttia, vastaus:

Never been to New York but I think it would be extremely difficult to do much of anything without one.

No mulla tuorein kokemus NYC:stä on viime syksyltä ja periaatteessa olisin kyllä pärjännyt ilman luottokorttia, jos olisin vain ottanut tarpeeksi suuren tukun dollareita mukaani. Asuin yksityiseltä vuokratussa asunnossa, jonka maksoin kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Ravintoloissa ja kaupoissa ottivat mukisematta vastaan käteistä aina, kun sitä tarjosin. Missään vaiheessa tuon viikon aikana kukaan ei kysellyt luottokortin perään.

[QUOTE="vvieras";23113301]Suomalaiset tuntuvat jostain kumman syystä hysteerisesti pelkäävän luottokortteja ja on oikein kunnia-asia, että semmoista ei omista. Outoa. Asuntolainaa sitten kumminkin otetaan kamalat määrät.[/QUOTE]

No eipä täälläkään nyt yhtään hysteeristä tunnu olevan. Ehkäpä moni ei ole tullut sellaista hankkineeksi, kun ei ole tarvinnut. Pärjännyt pankkikortilla ja käteisellä. Mikä ihmeen kunnia-asia? En oo koskaan moiseen törmännyt. Sulla (suomalaisella) varmaan on sitten paljon luottokortteja ja koet sen oikeen kunnia-asiaksi?
Asuntolaina on aivan täysin eri asia.

Siis kaikkialla oikeastaan tarvitsee luottokortti, oli maa mikä hyvänsä. Työn puolesta tullut kierrettyä kaikilla mantereilla. Hotellissa tarvitaa, tekevät katevarauksen luottotilillle siltä varalta että a) et maksakaan öistä ja b ) siksi että jos tuhoat hotellin omaisuutta, niillä on jotain josta ottaa korvaus. Näin mulle ihan töissäkin "reissuvalmentajat" opettivat.

Ja käteinen, oikeesti sitä ei ole kovin fiksua kantaa älytömiä määriä. Ja automaateistahan saa rahaa vain luotolta.

Mistä olet saanut tuollaisen kuvan, että kaikkialla maailmassa tarvitaan luottokorttia?
En minä ainakaan ole tarvinnut missään luottokorttia. Hotelleissakaan ei ole ollut mitään ongelmia.

Jos kerran asutte jenkeissä, miks ihmeessä sulla suomalaiset kortit käytössä? Aika kalliiksi ja vaivalloiseksi tulee (vielä päivittäinen käyttö?!) jos et sikäläisä kortteja ja tilejä hanki!

Mistä olet saanut tuollaisen kuvan, että kaikkialla maailmassa tarvitaan luottokorttia?
En minä ainakaan ole tarvinnut missään luottokorttia. Hotelleissakaan ei ole ollut mitään ongelmia.

Luulen, että on kiinni aika paljon siitä minne reissaa ja mitä reissullaan tekee. Tässäkin ketjussa on tullut ilmi, että usein hotelleita käyttävät tai autoa vuokraavat tarvitsevat luottokortin kun taas jos asuinpaikka maksetaan etukäteen tai on joku muu b&b tyyppinen paikka luottokortti ei ehkä ole välttämätön. Samoin jos shoppailee lähinnä ruokaa ja vaatteita päivisin niin käteiselläkin pärjää, kun taas toisensorttinen kulutus ja esim. jotkut järjestetyt turistimatkat oppaan kanssa ehkä sitten vaatii luottokorttia.

[QUOTE="tyttö";23114540]Luulen, että on kiinni aika paljon siitä minne reissaa ja mitä reissullaan tekee. Tässäkin ketjussa on tullut ilmi, että usein hotelleita käyttävät tai autoa vuokraavat tarvitsevat luottokortin kun taas jos asuinpaikka maksetaan etukäteen tai on joku muu b&b tyyppinen paikka luottokortti ei ehkä ole välttämätön. Samoin jos shoppailee lähinnä ruokaa ja vaatteita päivisin niin käteiselläkin pärjää, kun taas toisensorttinen kulutus ja esim. jotkut järjestetyt turistimatkat oppaan kanssa ehkä sitten vaatii luottokorttia.[/QUOTE]

Ei me tarvittu viime reissulla luottokorttia yhtään mihinkään. Auton vuokraan ois vaadittu.

[QUOTE="vieras";23114529]Jos kerran asutte jenkeissä, miks ihmeessä sulla suomalaiset kortit käytössä? Aika kalliiksi ja vaivalloiseksi tulee (vielä päivittäinen käyttö?!) jos et sikäläisä kortteja ja tilejä hanki![/QUOTE]

Miksi tulee kalliiksi? Ei mun Electronin käyttö maksa mitään, kunhan en nosta sillä käteistä - mitä en tee, koska mies nostaa jos sitä tarvitaan. Mä saan pienen palkkani suomalaiselle tilille, joten käytän sitä aina, kun siellä on rahaa. Ei ole tarvetta avata omaa paikallista tiliä.

On mulla oikeudet miehen tiliin ja oma rinnakkaisluottokortti, jota en oo joutunut kertaakaan käyttämään.

Yhteistyössä