Pärjääkö äitiyspakkauksen haalarilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii vaan

Vieras
Mitä mieltä olette, pärjääkö äitiyspakkauksen haalarilla ekan talven, vauva nyt 4,5kk. Eli tulee ens vuoden huhtikuus vuoden. Vai joko pitäs olla joku enemmän tuulta pitävä?? Kokemuksia...

Kyllähän se äitiyspakkauksen haalari tuulta pitää. Koko on vaan tuon ikäiselle vähän turhan iso. Itse käytin haalaria vasta seuraavana talvena, mutta lapsi tuli sinä talvena vuoden eli teillä se ei sitten enää mahdu ensi talvena. Eipä tainnut pohdintani paljoa auttaa..

Mietin samaa, meillä poika 6kk. Koon puolesta varmaan riittää, mutta poika tuntuu olevan aikainen liikkeellelähtijä (ryöminyt jo jonkun aikaa, konttausasennossa huojuilee, kohta ehkä siis konttaakin), joten jossain vaiheessa talvea ehkä jo liikkuu vähän itse ulkona. Vai liikkuuko? Jos lähtisi vaikka aikaisin kävelemään (10kk??), niin silloin oltaisiin tammikuussa. Mutta pystyykö juuri kävelemään oppinut etenemään toppahaalarissa, vai onko liian tönkkö? Oletteko antaneet konttaavien kontata maassa talvella?

Paljon kysymyksiä, mutta mun on tosi vaikea hahmottaa, mitä vaatetta sitä talveksi tarvisi.

Ainakin ap:n vauva mielestäni pärjää talven pakkauksen haalarilla. Ekan talven on vielä niin pieni, etten usko hänen ulkoilevan kuin rattaissa istuen. Ja siinä vaiheessa, kun kävely kiinnostaa, on luultavasti kevät ja toiset vaatteet yllä. Oma esikoiseni syntyi vuosia sitten toukokuussa ja hyvin pärjäsi ekan talvensa pakkauksen haalaarilla ja vasta keväällä kuriksissa konttaili pihalla.

Kyllä juuri kävelemään oppinut pystyy toppahaalarissa kävelemään. Isompi ongelma kävelyssä on lumi ja tönköt talvikengät. Kuopus on talvivauva ja talvella kävelemään oppinut, joten kokemusta siitäkin. Kuopuksella en pitänyt pakkauksen haalaria 1-vuotis talvella kuin nukkuessa, ulkoleikeissä oli sitten vähän paksumpi haalari. Eli olen antanut konttaavan konttailla maassa, sillä hauskahan se oli pienen ison veljen kanssa ulkoilla, vaikka ei vielä kävellytkään.

Ei mun mielestä tarvitse vielä täksi tälveksi muuta pukua,äp haalari riittää.Lopputalvesta/keväällä kun jo istuu ja konttaa niin kurahaalari vaan puvun päälle.

Häiritseekö teitä muita Kelan pakkauksen värit? Siellähän on tämä kevyempi ulkoilupuku, joka on vaaleansininen ja sitten tämä kevyttoppapuku, joka on sininen myös, joukossa muistaakseni minttua. Me laitettiin sininen kevyempi puku tytölle ylle ja kaikki, jotka kurkisti rattaisiin, totesi, että jaa poika, kun on sininen puku. Kävin sitten ostamassa punaisen ulkoilupuvun... Onko muilla mitä kokemusta?

Itse olin etukäteen ostanut vauvalle kaksi punaista haalaria, kun sain halvalla. Siis jo raskauden aikana. Poika sitten tuli ja muutama ihminen taisi sanoa, että jaa tyttökö siellä on. Mutta mitä sitten? Ei se mua ainakaan haitannut. Sinistä pipoa ja tumppua vaan kehiin. En minä kyllä sen takia viitsisi uuteen haalariin tuhlata, mut tää on vaan mun mielipide.

Varmaan pärjää ä-pakkauksen haalarilla. Minä meinaan pitää sitä omalla vaavilla. Vaavi tulee kylläkin vuoden, että on jo isompi, mutta menee hänelläkin ainkin alku talvesta, sit jos ei jossain vaiheessa käy niin ostan uuden.

meillä syyskuussa syntynyt vauva, ja viiime talvena taisin käyttää äp:n paksumpaa haalaria kerran. Oli yksinkertaisesti liian kuuma, lapsiraukka oli hiestä likomärkä heti. Eli meillä oli ohuempi haalari ja lämpöpussi.

Tuli vain mielee, kun joku mainitsi, että unihaalarina oli paksumpi puku, kun minusta tuo oli ihan liian paksu ja kuuma ;)

Mutta niin ne lapset on erilaisia.

Minä luulen, että aloittaja pärjää talven äp:n haalarilla, ja, kuten joku jo totesikin, nin joulun jälkeen on alennusmyynnit, ostaa sen toisen puvun sitten, jos tuntuu, että tarvii.

Meidän vauva syntyi huhtikuussa. Eka talven piti äp:n toppahaalaria, tosin meillä oli myös kirppikseltä ostettu toinen puku mutta samantyyppinen.

Poika kasvoi ulos molemmista haalareista sitten maaliskuussa, joten jouduin hommaamaan vielä yhden isomman haalarin lopputalven keleihin. Sekin oli samantyylinen, piti tuulta mutta ei ollut kosteussuojattu. Sen päälle sitten puin kurahousut kun konttaili pihalla.

Meillä poika syntyi myös keväällä ja seuraavana talvena vasta käytettiin äp.n pukuja vaunupukuina eli n. 1v puvut olivat hyviä ja alle mahtui villapuku, siis siihen toppahaalariin. Vastasyntyneelle ne puvut ovat hurjan isoja.

Juuri testasin äp05-toppapukua 75 cm / 9 kk ikäiselle vauvalle ja mahtui hyvin päälle! Hihat oli tosi pitkät hänelle. Eli alkutalvi mennään kyllä tuolla, odottelen vaikka niitä alennusmyyntejä jos kasvaa tuosta ohi ja tarvitsee kevättalveksi uuden haalarin. Epäilyttää tuon haalarin kosteudenpitävyys (tai siis että sitä ei ole...) mutta en osaa arvioida että minkä verran tuon ikäinen tulee lumessa mönkimään... että onko semmoisella "paremmalle" edes käyttöä.

Viime syksy on vielä tuoreessa muistissa ja oli lämmintä tosi pitkään joten hyvin voi odotella monta kuukautta vielä haalarin ostoa!

Meidän vauva syntyi toukokuussa. Ostin jo raskausaikana viime talven alennusmyynnistä 7e hyvän toppapuvun. Se on 74cm eli sitä pidetään nyt alkutalvi ja sit kun tuntuu ahtaalta niin vaihdetaan äp haalariin. Kantsii hyödyntää joulun jälkeistä alea. Ens keväänä vois alesta ostaa jo seuraavalle talvelle puvun. Hyviä pukuja huomattavasti halvemmalla kuin alkutalven aikaa.

Yhteistyössä