Parivuotiaan siirto jatkettavaan..

Kuinka hemmetissä te saatte sen mukulan sinne sänkyyn rauhottuu ja pysymään siellä?

Meillä on joka ilta 3h rallit täällä kun sälliä saa kiikuttaa takas sänkyyn, alkaa vaan olemaan aika rassaavaa koska koko torppa menee pimeäks normaalisti klo. 21.00 mut eihän tuota yhtä voi yksin tonne jättää heilumaan vaikka portti ovella onkin..

Oon kokeillu lukea satuja, silitellä, istua vieressä jne jne jne jne..Sillä sekunnilla kun mä nousen ylös on sällillä silmät auki ja hetken päästä se on ovella.
 
"annika"
mää koitin aikani kanniskella lasta takaisin sänkyyn, mutta ei se koskaan toiminu. sitten vaihdoin taktiikkaa ja makoilin lapsen huoneen lattialla pimeässä, kännykän netin kanssa kunnes nukahti. sitten kun laps oli tottunut siihen järjestelyyn niin siirryin ilta illallta kauemmas, huoneen ovelle ja lopulta ovi kiinne. nykyään jos tulee kekkaloimaan olohuoneeseen nukkuma-ajan jälkeen en kiinnitä lapseen mitään huomiota, sanon vaan hyvät yöt, mene takaisin sänkyyn. ja yleensä se menee.
tuo nukutustapa oli vaan pirullisen vaikea vauvan kanssa, kun isomman päiväunet piti ajoittaa niin että vauva varmasti nukkui, ja jos vauva sattui heräämään niin sitten saatto jäädä isomman päiväunet kokonaan välistä.
 
"mä"
Kiikutat sen sata kertaa takasin, kyllä ne kerrat siitä vähenee, usko pois...
Rasittavavaa se on ensi alkuun, mutta kyllä lapsi tottuu siihen, että sadun ja hyvänyön toivottamisen jälkeen sängyssä pysytään :)
 
[QUOTE="mä";26304774]Kiikutat sen sata kertaa takasin, kyllä ne kerrat siitä vähenee, usko pois...
Rasittavavaa se on ensi alkuun, mutta kyllä lapsi tottuu siihen, että sadun ja hyvänyön toivottamisen jälkeen sängyssä pysytään :)[/QUOTE]

No vähenee varmaan, mut kun pitäs saada nyt joku helpottava keino koska edelleenkin meillä menee kaikki nukkumaan yhdeksältä, minä mukaanlukien koska mulla on vauva joka herättelee sit koko aamuyön, munkin siis pitäis ehtiä nukkua ja tätä rallia jatkuu pikkuherralta puoleen yöhön asti parhaimmillaan..
 
"annika"
noin jälkikäteen ajatellen meidän tilanteessa olis ollu viksuinta siirtää esikoisen sänky vanhempien makuuhuoneeseen, kaikki ois sujunu helpommin. teillekin vois toimia se että nukutte kaikki samassa huoneessa ainakin jonkin aikaa, niin pääsette kaikki ajoissa nukkumaan. siirrätte ne lapset vaikka sittten yhtä aikaa lastenhuoneeseen. eipä nuo oo koskaan toistensa huuteluihin yöllä heränneet ja hyvin ovat nukkuneet molemmat siitä lähtien kun pienemmän ollessa 10kk siirtyivät samaan huoneeseen nukkumaan.
 
Meidän 2v tytön kanssa todettiin helpoimmaksi istua tuolilla ihan sängyn vieressä. Sitten kun näyttää siltä, että on nukahtanut, odotetaan varuilta vielä pieni hetki ja sit vasta noustaan pois.

Onhan tämä vähän työlästä näinkin, mutta helpommin tää näin käy kuin niin että saisi olla koko ajan juoksemassa tuota tinttaiitaa takaisin sänkyyn. Siinähän se vaan innostuu ja virkistyy lisää. Nyt pyörii sängyssä aikansa ja nukahtaa rauhassa.
 
Meillä ei mahdu enää makkariin kolmatta sänkyä eikä tuota esikoista sinne vois siirtääkkään koska ei osaa nukkua muitten kanssa.. (herää kaikkeen mahdolliseen)..

Mut täytyy kokeilla tuota tuolilla pönöttämistä siinä vieressä, jos ees helpottais..
 
"mamma"
meillä siirtyi 2,5-vuotias pari viikkoa sitten pinnasängystä jatkettavaan. Olin varautunut jo kaikkeen mahdolliseen ongelmaan, mutta eipä ole vielä tarvinnut viedä takaisin sänkyyn. Siellä on pysynyt eikä ole ongelmia :) Joskus pitää käydä sanomassa että nyt nukkumaan jos on levoton mieli kun lauleskelee tai jutustelee liian pitkään, mut ei tosiaan ollut ongelmia sängyn vaihdossa.
 
säpäle harmaana
Meilläkin ainoa, mikä helpotti asiaa, oli vieressä istuminen, siis ihan siellä sängyssä. Ei auttanut sänkyyn takaisin kantaminen, vaikka sitä viikkoja yritettiin.
 
"mie"
Meillä alkuun oli vaikeaa. Ensimmäisillä nukutuskerroilla nostin neidin valehtelematta sata kertaa sänkyyn takaisin. Seuraavaksi kokeilin maata sängyn vieressä lattialla ja aina pyllyn näkyessä työnsin sen takaisin sänkyyn. Tähän asti siis yritin olla ottamatta kontaktia. Ei auttanut. Ehkä neljäntenä yönä hermostuin ja suutuin, korotin ääntä. Tämä auttoi. Alkoi pysyä sängyssä kun istuin tuolilla vieressä. Häsäs siellä aikansa ja simahti mutta pysyi sängyssä.

Parin kuukauden jälkeen jätin yksin sänkyynsä ja ovi raolleen. Muutaman kerran tuli pois sängystä mutta kun suutuin se tepsi. Tsemppiä.
 
"vieras"
meillä 1,8-vee nukutetaan sänkyyn iltaisin (lähinnä pötkötän hetken vieressä tai pidän kädestä kiinni), nukahtaa kuitenkin nopeasti ja öisin saattaa tassutella sanomaan että anna tutti mutta rauhoittuu omaan sänkyynsä sitten tutin antamisella uudelleen.
 

Yhteistyössä