Parisuhteen onnitumisen edellytys on naisen onnellisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marcetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marcetta

Vieras
Eilen lueskelin erästä kirjaa, jonka ajatukset laittoi miettimään. Mainittiin että parisuhteen onnistumisen edellytys on se että ei ole tasapainoton tai onneton. Jos on, ei auta vaikka olisi mikä täydellisyys miesystävänä.

Mietin asiaa, ja mielestäni se on näin.

Toki jos mies on sika, juoppo, petturi, narsisti jne, niin eihän siitä mitään tule, mutta jos mies on normaalitavallinen, niin sitten tarvitaan se vaimon tasapainoinen päänsisältö.

Onnellisuus on pään sisäinen asia. Jokaisen tehtävä on löytää onni itsestään, ei toisen kautta. Vasta sitten voi olla yhdessä onnellinen, kun onni ei ole riippuvaisuutta toisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja happy happy:
Onnellisuus on pään sisäinen asia. Jokaisen tehtävä on löytää onni itsestään, ei toisen kautta. Vasta sitten voi olla yhdessä onnellinen, kun onni ei ole riippuvaisuutta toisesta.

Juuri tätä tarkoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja marcetta:

Juuri tätä tarkoitin.

Mistä kirjasta löysit viisauden jyvän? Nappasin täältä töistä pääsiäislukemista kolme kirjaa.
Yksi niistä Erica Jong Lennä uneksi. Ostin joskus kirjan matkoilta italian kielellä, mutta ei kielitaitoni
riittänyt kirjan lukemiseen.

Olen lukemasi kirjan linjoilla. Jos aloittaisin miessuhteen en hakisi turvaa enkä identiteetin
pönkitystä. Haluaisin vain ihania ja huolettomia hetkiä. Paljon naurua ja hauskoja tapauksia.
Tunnen itseni läpikohtaisesti. Onhan minulla ollut aikaa tutustua. Avioerostani on jo 10 vuotta aikaa eikä uutta miestä ole ollut näköetäisyydellä.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä kirja?:
Alkuperäinen kirjoittaja marcetta:

Juuri tätä tarkoitin.

Mistä kirjasta löysit viisauden jyvän? Nappasin täältä töistä pääsiäislukemista kolme kirjaa.
Yksi niistä Erica Jong Lennä uneksi. Ostin joskus kirjan matkoilta italian kielellä, mutta ei kielitaitoni
riittänyt kirjan lukemiseen.

Olen lukemasi kirjan linjoilla. Jos aloittaisin miessuhteen en hakisi turvaa enkä identiteetin
pönkitystä. Haluaisin vain ihania ja huolettomia hetkiä. Paljon naurua ja hauskoja tapauksia.
Tunnen itseni läpikohtaisesti. Onhan minulla ollut aikaa tutustua. Avioerostani on jo 10 vuotta aikaa eikä uutta miestä ole ollut näköetäisyydellä.

Valitettavasti en muista... palautin kirjat kirjastoon aamulla enkä muista :(

Mutta on siinä totuudensiemen. Se sai minutkin ajattelemaan, olen itsekin ollut melkoinen inisijä vaikkei todellisia huolia olekaan. Pitkä pinnainen mies, kun on jaksanut kuunnella.

"Valitettavasti en muista... palautin kirjat kirjastoon aamulla enkä muista :("

Ei haittaa vaikka et muistakaan kirjaa. Kirjoilla on usein niin mitäänsanomattomat nimet.

"Parisuhteen onnistumisen edellytys on naisen onnellisuus" <- kritisoin tuota, miten niin VAIN ja erityisesti naisen onnellisuus? Miehen onnellisuudellako ei ole mitään väliä parisuhteen onnellisuudessa?

Varmaan mies tulee onnelliseksi siitä, jos nainen on onnellinen.

Jos taas nainen ei ole onnellinen, niin ei mieskään voi olla onnellinen.

Tuosta voitte päätellä mikä tehtävä miehellä on liitossa.