Parisuhteen jälkeistä juttua, miten suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keisari Viiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keisari Viiri

Vieras
Ajattelin aloittaa tänne tällaisen ketjun, kun ei tuntunut täältä vastaavanlaista löytyvän...

Eli erosimme parin vuoden (vaikean) yhdessäolon jälkeen ja muutimme erilleen. Poikkimenon jälkeen molemmat jatkuvasti puhuivat toisilleen että kuinka paljon rakastaa ja kaipaa ja että kuinka haluaisi palata takaisin yhteen. Muutama viikko eron jälkeen meillä alkoi taas ns. juttua eli lähennyimme taas. Yksi viikonloppu lähdin ulkomaille työmatkalle ja koko matkan ajan sain viestejä naiselta kuinka hän kaipaa ja rakastaa ym. Kun palasin takaisin, niin kävikin ilmi että nainen oli viettänyt sen viikonlopun yötä tuttuni luona ja myönsi että olivat humalassa suudelleet ja sekoilleet molempia iltoina. Koska nainen kertoi vain osan mitä oli tapahtunut eli ns. lievempänä kuin oli, ajattelin että mitä väliä ja että voidaan jatkaa lähentymistä. Juttumme jatkui samaa rataa kuin aikaisemminkin, mutta kävikin ilmi että sinä viikonloppuna oli tapahtunut muutakin. Harmitti sinänsä, koska nainen oli valehdellut ja väittänyt että jutut olivat menneet lievempänä kuin olivat. Luonnollisesti petyin, koska samaan aikaan kun meillä alkoi olemaan taas juttua ja hän antoi kuvan että olemme mahdollisesti palaamassa yhteen, kävikin näin ja siitä minulle vielä valehdeltiin. Koska hän antoi minun luulla että olemme palaamassa yhteen, koin että hän petti minua. Itse hän ei näe asiaa noin. Yritän olla hänen ystävä vielä, mutta en tiedä voinko. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja kuinka olette regoineet?

No eikös nainen ollut SINKKU silloin viikonloppuna kun vietti yötä tutun luona? Olette jo eronneet joten sulla ei enää ole mitään sanottavaa exäsi touhuista. Ainakin mun käsittääkseni se että jos on jotain "juttua" ei tarkoita että olis vakituisessa suhteessa.

Kyllä mä loukkaantuisin tuollaisesta. Ei mun mielestä osoita että tosissaan haluaisi toisen parasta ja yhteisen tulevaisuuden parasta. Hailahtelija on. Kannaatakohan moiseen satsata?

Sollasista sekopäistä kannattaa pysyä erossa. Säälittävä ihmisriekale, joka tarvitsee koko ajan vahvistusta heikolle itsetunnolleen viinan, seksin ja sun tekstareitten muodossa.

Murru ja jatka eteenpäin.

Varmasti oli SINKKU. Mutta jos toiselle antaa sellaisen kuvan, että palataan yhteen, niin eikö se ole jo sitten aika karskia sydämen hyväksikäyttöä kysyn minä?

Tietääkseni jos puhumme siitä, että palaamme takaisin yhteen ja toinen antaa sellaisen kuvan, niin eikö toinen voi saada sellaisen kuvan että olemme taas yhdessä kun on juttua jälleen?

Tai varsinkin kun, aikuiset eivät käsittääkseni suhdetta aloittaessakaan kuitenkaan sovi samalla tavalla kuin yläasteella että "aletaanko olemaan yhdessä" vaan asiat tapahtuvat keskinäisen luottamuksen ja toiselle annetun käsityksen myötä.

Onko edellisen kirjoittajan mielestä oikein ja hyvinkin tavallista, että jos on juttua jonkun kanssa, voi olla samaan aikaan vastaavanlaisessa tilanteessa juttua toisenkin kanssa? Nainen sanoi, että hän oli ajatellut että palaamme yhteen mutta ei tiennyt millä aikajänteellä.

Minusta itsestäni tuntuu melko hassulta, että nainen ilmeisesti kuvitteli, että aloittaa jutun kanssani taas ja samalla on toistenkin kanssa ja oletti kaiketi että otan takaisin sen jälkeen. Ei mahtunut mun ajattelumalleihin ja arvoihin ainakaan.

Ehkä siis edellisen kirjoittajan mukaan ajattelen asioita väärin tai vanhanaikaisesti (?) Huh sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja tollasista....:
Sollasista sekopäistä kannattaa pysyä erossa. Säälittävä ihmisriekale, joka tarvitsee koko ajan vahvistusta heikolle itsetunnolleen viinan, seksin ja sun tekstareitten muodossa.

Tuli kyllä myös mieleen tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh...:
No eikös nainen ollut SINKKU silloin viikonloppuna kun vietti yötä tutun luona? Olette jo eronneet joten sulla ei enää ole mitään sanottavaa exäsi touhuista. Ainakin mun käsittääkseni se että jos on jotain "juttua" ei tarkoita että olis vakituisessa suhteessa.

Mielenkiintoinen näkökulma! Kuvastaa hyvin nykynaisen tai -miehen arvotonta ajattelumaailmaa ilman selkärankaa ja periaatteita. huh myös!

Ookoo, myönnän että vastaukseni antoi väärän kuvan ajattelustani. Halusin kuitenkin tuoda esille että tuo suhde on ohi, vaikka ilmaisin itseni huonosti. Suhde on siis ohi naisen osalta, jos hän vakavissaan haluaisi suhteelle jatkoa ei hän pelehtisi miehen tuttavan kanssa. Ap´n pitäis ymmärtää että häntä on hönäytetty. Exä haluaa kai pitää "varalla".

Niin, huvittavaa oli se kun palasin takaisin matkoilta ja tuo kuvio selvisi viikonlopun päätteeksi, hän ehdottomasti halusi nähdä ja ilmoitin että voidaan palata yhteen ja että annan anteeksi ja otan hänet takaisin. Yhtäkkiä hän ilmoittikin ettei hän voikaan palata yhteen ja että hänen on pakko mennä tätä miestä tapaamaan (jota hän ei edes oikein tunne) koska hänen piti ottaa selvää miksi kännissä oli näin tapahtunut (?). Huh. Mies (joka seurusteli itse) ilmoittikin naiselle että kummankin olisi parempi selvittää omat asiansa ja elämänsä. Tämän jälkeen nainen soittelikin jo seuraavana päivänä ihan kuin mitää ei olisi tapahtunutkaan. Tulipahan vähän halpa ja höynäytetty olo kyllä. Huvittavaa että samaan aikaan pitkin viikonloppua tuli rakkausviestejä ja nainen olikin toisen miehen matkassa. Huvittavaa on se, että oikeasti luulee tuntevansa toisen ja luulee että voi luottaa. No, naisen mukaan tämä kaikki meni kännin piikkiin. paitsi, ei kai se ole mikään syy.

Olen ollut ihan samanlaisessa tilanteessa. Mimmi sekoili edes takaisin ja vei minua ihan 6-0. Ainoa järkevä teko minulta tuolloin olisi ollut, että olisin toivottanut hyvää loppuelämää ja ilmoittanut, etten pidä sen jälkeen yhteyttä. JA LISÄKSI PITÄNYT KIINNI TUOSTA PÄÄTÖKSESTÄ. Tarina päättyi sit siihen, että lopuksi sain niskaani hirveän saavillisen paskaa ja jäin yksin itsetunto palasina.

Mutta toi em. päätös vaatii luonteenlujuutta, jota mulla ei ollut. Jos sä pystyt tollaseen suoraselkäisyyteen, niin nostan sulle hattua!