Parisuhdeongelmiin miespuolista näkökulmaa kaipaavia?

  • Viestiketjun aloittaja "mies"
  • Ensimmäinen viesti
"A P"
[QUOTE="tyttö";22318154]Erottiin miehen kanssa puolisen vuotta sitten. Aluksi kuitenkin nähtiin väh. kerran viikossa, harrastettiin seksiä ym. Sitten mies ilmoitti ettei tää voi jatkua näin ja seksin on loputtava. Pari kk oltiin sitten oikeasti erossa eikä pidetty mitään yhteyttä. No nyt mies on alkanutkin taas soitella, ja olemme nähneet vähintään kerran viikossa ja harrastaneet sitä upeaa seksiä.
Kyynisen mielipide on varmaan, että se haluaa vaan seksiä, mutta onko muukin mahdollista? Mies kuitenkin käyttäytyy niin kuin edelleen tykkäis: halailee kamalasti, haluaa nukkua yhdessä lusikassa, haluaa nukkua mun sylissä, että silittelen hänet uneen, rapsuttelen päätä ym... Ja teemme yhdessä ollessamme myös ruokaa yhdessä, katsomme leffoja yms... Sanomme tykkäävämme toisistamme, pussailemme ja kehumme toisiamme hyvännäköisiksi... Siis ihan normaalia pariskuntien yhdessäoloa, paitsi ettemme seurustele!? Mitä ihmettä tää nyt on!?[/QUOTE]

Vedä sä vuorostas peli poikki ja sano, ettei tää voi jatkua näin, jos haluat vastauksia. Vaikea tosiaan tuon perusteella sanoa, mistä varmasti on kyse, mutta mielestäni sinulla on varsin pätevät keinot ottaa se selville:)
 
"A P"
Mitä mieltä olet siitä, että pariskunnalla on parisuhdeongelmia, kun mies haluaa lapsia ja nainen ei. Nyt mies on katkeroitunut.
No ainahan on kyse parisuhdeongelmasta, kun toinen puolisoista haluaa lapsia ja toinen ei. Hirvittävän vaikea asennoitua miehen asemaan kyseisessä tilanteessa, koska en siinä koskaan itse ole ollut. Naista toisaalta voidaan syyllistää helpommin tällaisessa asiassa, ikään kuin naisella pitäisi olla aina enemmän halukkuutta hankkia lapsia kuin miehellä. Mikäli tämä on parisuhteessa toisin päin, ajatellaan sen heti olevan jotenkin suurempi ongelma. Näin ei mielestäni ole ja minkäänlainen syyttely tai katkeroituminen ei kyllä ole tarpeen eikä tilannetta auta.
 
"A P"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta;22318253:
Jos mies rakastaa kahta naista, sydän käskee olla toisen kanssa ja järki toisen kanssa, niin kumpaa kehottaisit kuuntelemaan.
Sydäntä ehdottomasti. Tämä on kuitenkin usein helpommin sanottu kuin tehty ja itsekin voisin tilanteesta riippuen valita järjen äänen.
 
"poikia3"
[QUOTE="A P";22318031]Olen kuullut, mutta ehdottomana vähemmistönä tuntuvat olevan tällaiset miehet. Usein myös huomaa sitä, ettei välttämättä tiedosta tällaista halua itsessään, mutta kun pohtii tarkemmin, niin sieltähän se kuitenkin kumpuaa. Osaltaan osoittaisin syyttävän sormen myös perustavanlaatuisiin asenteisiin ja opittuihin tapoihin, joiden mukaan miehen tulisi olla perheen pää, elättäjä jne. Eli ehkä tässä on myös jonkinlaisen tasa-arvokysymyksen ainekset.

Mitä tulee noihin yksittäisiin kriteereihin, niin en välttämättä esim. pituutta pitäisi välittömästi tekijänä, jolla haetaan oman ylemmyydentunteen nostatusta. Koulutustaustassakin preferoisin itse mieluummin oman "tasoistani" seuraa kuin matalamman koulutustaustan omaavaa. Mutta kokonaisuushan se ratkaisee kuitenkin :)[/QUOTE]

Hassua, onneksi en ole ikinä tämmöisiin miehiin törmännyt, oma mieheni on tasan 2 senttiä mua pidempi, eikä tarvitse ajatella etten saisi käyttää korkkareita. Meillä on samantasoinen koulutus, tienaan n. tonnin verran kuussa enemmän kuin mieheni. En tiedä missä asiassa hän pitäisi itseään ylempänä kuin minä. Päinvastoin, on ylpeä vaimostaan.
 

Yhteistyössä