Parisuhdekriisi vol 2

Ei kuitenkaan niin

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 613
1
36
Jos joku muistaa mun purkauksen viikko sitten, missä mies käyttäytyi vähintäänkin rumasti ja ilkeesti, niin nyt olis päivitystä tarjolla :D

Puhuttiin asiasta, sen kommentti asiaan oli että vihaisena nyt tulee sanottua mitä vaan eikä hän sitä tarkoittanut. Mä oon pitkään miettinyt että sillä on joku ongelma tunteiden käsittelyssä, se ei oikeesti ymmärrä jos tekee jotain loukkaavaa. Siksi asiat aina meneekin hankalimman kautta, kun se ei tajua mitä mä sille selittän ja tekee samat asiat uudestaan.

Mä sanon jotain, se vastaa, sit mä kysyn että mitä mieltä se on..vastaus tulee aina "mistä asiasta". Se vaan ei hahmota näitä keskusteluja :/ Vaikka hän haluisi selvittää ongelmat niin se ei onnistu kun ei mee tajuntaan mun sanat.

Mut kai se yrittää pahoitella omalla tavallaan, ostelee mulle herkkuja ja muita juttuja..Miten toisen voi "opettaa" puhumaan samaa kieltä tai miten mä opin puhumaan "miestä"?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eli se klassinen: "en tiedä mikä minuun meni"-tapaus? :/

Ei kai ihan sitäkään, miten tän selittäis..kun oon pitkään ihmetellyt ja yhdessä tultiin siihen tulokseen ettei mies osaa käsitellä vaikeita tunteita. Se ei osaa miettiä niitä tai pukea sanoiksi, eikä sen päässä yhdisty ns. syy ja seuraus.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ei kai ihan sitäkään, miten tän selittäis..kun oon pitkään ihmetellyt ja yhdessä tultiin siihen tulokseen ettei mies osaa käsitellä vaikeita tunteita. Se ei osaa miettiä niitä tai pukea sanoiksi, eikä sen päässä yhdisty ns. syy ja seuraus.

Okei, melkein saan ajatuksesta kiinni. Eli joku hiertää ja suusta tulee jotain, joka ei välttämättä ole se, mistä on kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Okei, melkein saan ajatuksesta kiinni. Eli joku hiertää ja suusta tulee jotain, joka ei välttämättä ole se, mistä on kyse?

Sekin.. mäpäs annan käytännön esimerkin:

Mä: etkö sä ymmärrä että toi tuntuu pahalta?
Mies: ööh, ai mikä?
Mä: mitä sanoit/teit/tapahtui?
Mies: no en mä oo silleen aatellut..
Mä: no onk sulla jotain sanottavaa?
Mies: ai mihin?

Jokseenkiin tuollaista :D Mitä tuolle voi tehdä?!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Sekin.. mäpäs annan käytännön esimerkin:

Mä: etkö sä ymmärrä että toi tuntuu pahalta?
Mies: ööh, ai mikä?
Mä: mitä sanoit/teit/tapahtui?
Mies: no en mä oo silleen aatellut..
Mä: no onk sulla jotain sanottavaa?
Mies: ai mihin?

Jokseenkiin tuollaista :D Mitä tuolle voi tehdä?!

Auts, vähän hankalalta vaikuttaa :)

Yhteistyössä