Parisuhdekammo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikisinkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikisinkku

Vieras
Olen onnistunut hankkimaan itselleni melkoisen parisuhdekammon, ja hulluinta on se, että en ole edes ikinä ollut parisuhteessa kenenkään kanssa.

Sitä vaan kun on seuraillut kaikkien tuttujen ja sukulaisten suhteita ja eroja, niin tuntuu siltä, että onnistuneeseen parisuhteeseen on suunnilleen samat mahdollisuudet kuin loton päävoiton voittamiseen.

Ja tuntuu jotenkin pelottavalta kaikki puheet siitä, että parisuhde vaatii hirveästi työtä, aikaa ja vaivannäköä, sillä ei minusta olisi siihen. En minä halua elää missään parisuhteessa, jos koko touhu on pelkkää kurjuutta ja negatiivisuutta.

Hirveästi työtä ja vaivannäköä vaativa parisuhde on sellainen, joka kannattaa lopettaa :) en minä koe tätä minään työnä, oman rakkaan kanssa vaan halutaan olla yhdessä, niin ostettiin talo ja haluttiin niitä lapsiakin niin sitten ne tehtiin ja onneksi onnistuimme. Nyt tässä elellään ihan normaalia elämää, ei tämä eroa sinkkuelämästä muutoin kuin siinä, että toinen asuu saman katon alla ja on jatkuvasti sänkypuuhaa tarjolla... ;) :p

Ehkä ongelma onkin just se, että tehdään kovasti töitä parisuhteen eteen, mutta ei oman itsen. Parisuhde ei voi toimia, jos odottaa sen parantavan omat haavat. Ensin pitää tehdä rauha itsensä ja oman elämänsä kanssa, hyväksyä itsensä juuri sellaisena kuin on, niin voi hyväksyä kumppaninsakin juuri sellaisena kuin tämä on. Kaksi itsensä hyväksyvä ihmistä voi hyväksyä myös toisensa, mutta jos kaksi ihmistä yrittä kokoajan olla jotain muuta kuin oikeasti on, sen puolisonkin pitä sopia siihen omaan kulissiin ja seuraus on katastrofi.

En minäkään osaa kuvitella että kenekään muun kuin mieheni kanssa majailisin. Sen verran kusipäistä sakkia tuntuu tuolla liikkuvan.

Meillä tämä parisuhde ei ole työläs. Mutta aika lottovoitolta se tuntuu että sellaisen löytää.

Yhteistyössä