parisuhdehuolia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
mitähän teen,oon ihan hukassa..
olen tilanteessa josta en tiedä että miten löydän ulos.. mieheni alkoholinkäyttö vaivaa mua, viikolla ei juo mutta viikonloppuisin molempina iltoina,kerralla noin 5-6 kaljaa,on humalassa...
ongelma on se että tuntuu ettei hän VOI olla juomatta,ilman kaljaa on hirveän kireä ja rauhaton mutta jos ja kun hakee kaupasta kaljat niin samantien murheet häipyy ja on niin rento mieli että..
minusta tämä suhtautuminen alkoholiin on väärä!! tai siis että ei osaa muuten relata.. sanokaa olenko jotenkin niuho??
välillä mies karkaa kavereiden kanssa baariin vaikka jään itkemään perään, minä ja poika ei olla sille siinä tilanteessa minkään arvoisia mutta selvinpäin on niin hyvää isää että..
tästä aiheesta tulee meille ihan hirveitä riitoja ja haluaisin kuulla muilta REHELLISEN mielipiteen asiasta ja omia kokemuksia.
en vain voi sille mitään että sydämestä riipaisee ihan hulluna aina kun se kaljatölkki aukeaa.. ja kaikenlisäksi mieheni on joskus hyvin agressiivinen humalassa,pelkään aina kun hän on päissään..
itsekkin käyn silloin tällöin viihteellä etten ole mikään absolutisti.
olen nyt kahden vaiheilla että otanko kamani ja lapsen ja lähden..

jos vkl ottaa yhteensä 12 kaljaa , se mikään ongelma,vaan normaalia.
Joten mietippä hiukan,ja jos ei kerran viikolla juo eikä sunnuntaina,niin silloin mikään alkoholisti tai muu vastaavaa.Sun päässäs vikaa ja paljon.Sitten on moni juoppo jos noin meinaat,minäkin kyllä juon pe ja la kaljaa su-to en mitään.Kait sitä saa rentoutua

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
:o Ei oo totta! meillä on aivan tismalleen samanmoinen mies kotona..ja mietinkin tosissani että lähdenkö vaiko jäänkö..

tuntuu vaan liian raskaalta ajatella että jaksaa tätä seuraavat 50 vuotta??
siis se on todella loukkaavaa että mun seura kelpaa vain kun on pienessä tuiskeessa.. ja sit aina on viikonloppuaamut krapulassa!! ei se mun mielestä kuulu jokaviikonloppuiseen perhe-elämään mielestäni..
mies on muutenkin välillä tosi ilkeä, vähättelee mun tekemisiäni, sukulaisiani ja päätöksiäni,onko teillä näin??? kiva kun löytyy muitakin jotka samassa tilanteessa

Mitä mies sanoo tuosta agressiivisuudestaan?
Alkoholistahan voi olla riippuvainen jo hyvin pienistä määristä. JOpa joka iltaisesta konjakki-napsusta voi olla riippuvainen, vaikka ei sitä itse tajuakkaan. Silloin on periaatteessaalkoholisti, vaikka se ei ketään haittaakkaan.
Toisaalta tuon kaltaisella juomisella on taipmus lisääntyä. Eli jos selkeästi miehellä on tarve juoda kerta viikossa, kerralla juotava määrä lisääntyy pikkuhiljaa ja päivienkin määrä voi lisääntyä.
Mutta mun mielestä tuossa nyt on pääongelma miehen käytös, kun mitään täys perseitä tuolla alkomäärällä ei viellä tule.

Vaikka määrä ei ole iso, mutta jos

a) aina on krapula
b) ilman ei osaa olla, tiuskii ym
c) ei kunnioita toisen mielipidettä :o

niin musta toi on pakkaamisen paikka. Määränä ei tuo munkaan mielestä ole paha, mutta se ettei välitä jos asia on toiselle tärkeä, ja suhtautuminen niin ei kuulosta hyvältä :(

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkoholistahan voi olla riippuvainen jo hyvin pienistä määristä. JOpa joka iltaisesta konjakki-napsusta voi olla riippuvainen, vaikka ei sitä itse tajuakkaan. Silloin on periaatteessaalkoholisti, vaikka se ei ketään haittaakkaan.
Toisaalta tuon kaltaisella juomisella on taipmus lisääntyä. Eli jos selkeästi miehellä on tarve juoda kerta viikossa, kerralla juotava määrä lisääntyy pikkuhiljaa ja päivienkin määrä voi lisääntyä.
Mutta mun mielestä tuossa nyt on pääongelma miehen käytös, kun mitään täys perseitä tuolla alkomäärällä ei viellä tule.

selittelee agressiivista käytöstä huonolla ololla,stressillä yms..on hajoittanut kotona paikkoja,ovia yms... ja on käynyt myös minuun käsiksi.. ei tosin nyt pitkään aikaan mutta kuitenkin.
ja aina on joku syy juoda,esim jos ollaan oltu kaikki shoppailemassa päivällä niin illalla alkaa huuto että saa hänki nyt rentoutua ja lähteä viihteelle kun oltiin ostoksilla päivä! ja ite aina ehdottaa näitä ostosreissuja,näköjään siks että sais syyn lähtee juomaan..

Ei ole totta! Kuule ap mulla on ihan samanlaista! Tosin kauan meni, että miehen juominen oli jopa 2xmäyräkoira/vkl.

Mä ratkaisin jutun niin, et kerran vaan lähdin lapsineni ja sanoin, että tuun sitten takas kun et enää juo EVER! No, meni vähän aikaa oli juomatta kunnes lipsui kalja kerrallaan entiseen touhuun. Ei muuta kuin taas häippäsin niin tuli muistutus. Katotaan kauan nyt pysyy kuivilla. Tosin sitten kyllä lähden viimeisen kerran.

Jonkun mielestä tää voi olla nipotusta, mutta mulla (JA SULLA) on oikeus elää rauhassa katselematta joka viikonloppu kännäävää äijää. Kaikenlisäks kun se ei osaa sitten käyttäytyä vaan tekee kaikkea älytöntä riehuu ym.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Joten mietippä hiukan,ja jos ei kerran viikolla juo eikä sunnuntaina,niin silloin mikään alkoholisti tai muu vastaavaa.Sun päässäs vikaa ja paljon.Sitten on moni juoppo jos noin meinaat,minäkin kyllä juon pe ja la kaljaa su-to en mitään.Kait sitä saa rentoutua

mun mielestä se on ongelma jos ei pysty olemaan ilman niitä viikonlopun kaljoja. Selvästi noihin on syntynyt jo riippuvaisuus. Pidän myös äitiäni ja anoppiani alkoholisteina: juovat yhden tai kaksi siiderä/lonkeroa illassa, joka ilta. Ja jos sitä pientä alkoholi annosta ei saa, niin ovat kireitä kuin viulun kielet ja juovat pullonsa vaikka talon nurkalla salaa.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

selittelee agressiivista käytöstä huonolla ololla,stressillä yms..on hajoittanut kotona paikkoja,ovia yms... ja on käynyt myös minuun käsiksi.. ei tosin nyt pitkään aikaan mutta kuitenkin.
ja aina on joku syy juoda,esim jos ollaan oltu kaikki shoppailemassa päivällä niin illalla alkaa huuto että saa hänki nyt rentoutua ja lähteä viihteelle kun oltiin ostoksilla päivä! ja ite aina ehdottaa näitä ostosreissuja,näköjään siks että sais syyn lähtee juomaan..

Mä näkisin tohon lähinnä kaksi vaihtoehtoa; vakava keskustelu ja jos se ei tuota tulosta, ammatti apu. Kyllähän nyt miehen pitäis tajuta toimivansa väärin,vaikka miten olis selityksiä.
Mun mielestä tuo agresiivisuus todella kuulostaa juomistapahemmalta ongelmalta. Eise juominenkaan kivaa ole, mutta jos toinen on yhteistyöhaluinen, sen kanssa oppii elämään.
Eli meillä esim. mies ei tule humalasa sisälle. Juo yleensä 2 päivää viikossa ja nukkuu sitten tuola työhuoneessa piharakennuksessa.

Minusta tuo juomien määrä ei ole niin suuri ongelma. Tietysti on huolestuttavaa että viinaa kaipaa niin kovasti että on muuten hermostunut. Mutta siitä voit auttaa hänet eroon, tietysti ensin tarvitaan se että mies on yhteistyöhaluinen..

Kaikista pahimmalta tuossa kuulostaa se, että mies on kännissä agressiivinen ja pelkäät kun hän on humalassa. Oletteko puhuneet tuosta asiasta vakavasti miehen ollessa selvin päin?
Mä tiedän miltä se tuntuu kun joutuu pelkäämään kumppaniaan ja sitä en halua itse enää koskaan kokea, enkä toivo sitä kellekään muullekaan.

Puhukaa asiasta ja kerro miehelle tunteesi rehellisesti ja myös se, että olet miettinyt niinkin radikaalia ratkaisua kun poislähtöä. Sillä ei mitenkään tarvitse ruveta kiristämään tai uhkailemaan, vaan kerrot että oman ja lapsesi turvallisuuden takia olet ajatellut jo sitäkin. Jospa se vähän herättelisi miestäsi.

Tsemppiä :hug:

Näin sanoo minun mieheni...aivan täysin samoin sanoin.Minun päässäni vikaa jne.
MUTTA jos ei PYSTY olemaan ilman viinaa se ei ole pelkästään rentoutumista varten se juominen VAAN se on pakonomaista ja silloin ON RIIPPUVAINEN mikä ei ole normaalia!!! Jos ei ossa muutoin rentoutua SE on todella huono merkki.

Itse olen lähdöddä tästä avioliitosta juuri kyseisen ongelman vuoksi EN halua lapseni saavan vaikutteita mieheni käytöksestä...huono esimerkki rentoutumisen hakemiseen!!!

Ja jos alko-ongelmaa on siihen tuskin pystyy lähiomainen millään keinoin vaikuttamaan...päinvastoin siitä niuhosta vaimostahan saa juuri hyvän syyn juoda!!!

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen:
mitähän teen,oon ihan hukassa..
olen tilanteessa josta en tiedä että miten löydän ulos.. mieheni alkoholinkäyttö vaivaa mua, viikolla ei juo mutta viikonloppuisin molempina iltoina,kerralla noin 5-6 kaljaa,on humalassa...
ongelma on se että tuntuu ettei hän VOI olla juomatta,ilman kaljaa on hirveän kireä ja rauhaton mutta jos ja kun hakee kaupasta kaljat niin samantien murheet häipyy ja on niin rento mieli että..
minusta tämä suhtautuminen alkoholiin on väärä!! tai siis että ei osaa muuten relata.. sanokaa olenko jotenkin niuho??
välillä mies karkaa kavereiden kanssa baariin vaikka jään itkemään perään, minä ja poika ei olla sille siinä tilanteessa minkään arvoisia mutta selvinpäin on niin hyvää isää että..
tästä aiheesta tulee meille ihan hirveitä riitoja ja haluaisin kuulla muilta REHELLISEN mielipiteen asiasta ja omia kokemuksia.
en vain voi sille mitään että sydämestä riipaisee ihan hulluna aina kun se kaljatölkki aukeaa.. ja kaikenlisäksi mieheni on joskus hyvin agressiivinen humalassa,pelkään aina kun hän on päissään..
itsekkin käyn silloin tällöin viihteellä etten ole mikään absolutisti.
olen nyt kahden vaiheilla että otanko kamani ja lapsen ja lähden..

Siitä se lähtee :( Kannattaisi lopettaa NYT, kun se on vielä helpompaa. Kohta tie käy vain alas päin.

Jos juo joka viikonloppu tuon 12 pulloa kaljaa niin kyllä se on ongelma silloin.

keskustelua, keskustelua ja vielä keskustelua. Anna mahdollisuus älä heti potki pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Näin sanoo minun mieheni...aivan täysin samoin sanoin.Minun päässäni vikaa jne.
MUTTA jos ei PYSTY olemaan ilman viinaa se ei ole pelkästään rentoutumista varten se juominen VAAN se on pakonomaista ja silloin ON RIIPPUVAINEN mikä ei ole normaalia!!! Jos ei ossa muutoin rentoutua SE on todella huono merkki.

Itse olen lähdöddä tästä avioliitosta juuri kyseisen ongelman vuoksi EN halua lapseni saavan vaikutteita mieheni käytöksestä...huono esimerkki rentoutumisen hakemiseen!!!

Ja jos alko-ongelmaa on siihen tuskin pystyy lähiomainen millään keinoin vaikuttamaan...päinvastoin siitä niuhosta vaimostahan saa juuri hyvän syyn juoda!!!

juuri näin hän sanoo mulle että pakko juoda kun mä niuhotan!! mussa on aina jotenki se syy miks hän lähtee juomaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos juo joka viikonloppu tuon 12 pulloa kaljaa niin kyllä se on ongelma silloin.

keskustelua, keskustelua ja vielä keskustelua. Anna mahdollisuus älä heti potki pihalle.

joo ollaan keskusteltu MONET KYMMENET KERRAT!!
lupaa vähentää mutta on ihan hullun kireä jos on viikonlopun ilman kaljaa ja silloin syyllistää etten anna hänen olla oma itsensä,kontrolloin häntä!

lupaa vähentää mutta on ihan hullun kireä jos on viikonlopun ilman kaljaa ja silloin syyllistää etten anna hänen olla oma itsensä,kontrolloin häntä!

no sitten tilanne on eri. Nyt sun on mietittävä mikä on parasta sinulle ja lapsellesi, kukaan muu ei voi sitä päätöstä tehdä.

Sano miehelle että lopettaa juomisen tai lähdet lapsen kanssa. Vaikka ei olisikaan varsinainen alkkis, on tärkeää sekin miten juovuksissa käyttäytyy. Jos kerran on aggressiivinen, ei se juominen sovi!

Jos rentoutumaan ei pysty ilman alkoholia kertoo se siitä, että on alkoholiongelma. Kuten myös se, että juomisesta on haittaa itselle tai toisille. Juomiselle löytyy aina hyvä syy, jos haluaa (ongelmaisella). Keskustele vakavasti miehesi kanssa tilanteesta. Valitettavasti tuon halun juomattomuuteen täytyy kuitenkin lähteä miehestä itsestään, muuten se ei onnistu. Mikäli hän ei halua korjata tilannetta, täytyy sinun itse tehdä oma valintasi miten toimit... :/

Samaa ole myös miettinyt eli missä menee se normaalin alkoholin käytön raja??

Meillä mies juo myös joka perjantai ja lauantai viiniä, siideriä yms sekä viikolla saunan jälkeen yhden oluen. Ei riehu eikä räyhää, mutta nukahtaa sohvalle istualleen lähes joka viikonloppu. Yleensä juo enemmän vasta kun lapset on nukkumassa.

Kun alkaa juomaan mielestäni liikaa huomautan asiasta ja yleensä sitten vähentää, mutta ilman ei pysty olemaan. Viime kesänä kun meillä meni muutenkin vaikeasti, kehotin olemaan viikon kokonaan juomatta mutta ei pystynyt.

Vaikea tilanne kun muuten on hyvä isä ja aviomies mutta ....

Todennäköisesti katselen tätä touhua, mutta jos alkaa käymään väkivaltaiseksi tai muuten räyhäämään niin sitten lähden. Niin kauan kun juo ja nukahtaa niin olkoon. Mietin vaan mikähän on tilanne 20 vuoden päästä, suvussa on myös alkoholismia.

Miehenkin motivaatio parisuhteeseen vaikuttaa asiaan.
Meillä todelliset muutokset alkoi, kun mä oin tiukan lijan, enkä kattonu juomista yhtään. Aloin viikonloppuisi käydä lasten kanssa kylpylässä, laivalla, jos ei muualla, niinanopilla tai siskolla yökylässä.
Mutta jos mies ei näe tilanteessa ongelmaa, et sinä itse voi muuta kun valia; elätkö omaa elämääsi saman katon alla vai elätkö sitä mieluummin kokonaan yksin. Riippuu siis paljon siitä, millainen mies on kun ei juo.

Älä anna miehesi syyllistää sinua! Jos hänelle kalja on tärkeämpää kuin perhe, niin hän voi tehdä sitten sen valinnan. Tee sinä omasi.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
:o Ei oo totta! meillä on aivan tismalleen samanmoinen mies kotona..ja mietinkin tosissani että lähdenkö vaiko jäänkö..

tuntuu vaan liian raskaalta ajatella että jaksaa tätä seuraavat 50 vuotta??
siis se on todella loukkaavaa että mun seura kelpaa vain kun on pienessä tuiskeessa.. ja sit aina on viikonloppuaamut krapulassa!! ei se mun mielestä kuulu jokaviikonloppuiseen perhe-elämään mielestäni..
mies on muutenkin välillä tosi ilkeä, vähättelee mun tekemisiäni, sukulaisiani ja päätöksiäni,onko teillä näin??? kiva kun löytyy muitakin jotka samassa tilanteessa

Minulla on juuri samanlainen mies. Hänessä on hyviäkin puolia ja lapseni rakastaa häntä MUTTA...kuten sanoit on erittäin loukkaavaa ettei lapsen ja minun seura kelpaa kun polttava halu baariin tulee-mikään ei voi sinne lähtemistä estää!!!!!!
Hän voi olla pitkiä aikojakin juomatta=toden totta sen huomaan,että siihen kaaiken tahdonvoimansa tarvitsee, mutta kun se tahdonvoima pettää niin pienikin hankaluus esim. lapsen kiukuttelu tai minun huomautus jostain hänen tekemästään tms. saa "tulen padan alle" ja hän singahtaa baariin. EI onneksi juo kotona; se olisi minulle ja lapselle vielä inhottavampaa, jo ne krapulapäivät parin illan juoppoputken jälkeen inhottavia onkin. JA uskomatonta se rahan meno!!

Yhteistyössä