Parisuhde tuhoutui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sentu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sentu

Vieras
Hei.olen ollut avomieheni kans 4 vuotta yhdessä.puol vuotta sitten oli puolenvuoden ero johtuen miehen pettämisestä.hän petti minut naisena, ystävänä ,ihmisenä että kumppanina, eli kaikin tavoin miten toisen ihmisen luottamuksen voi viedä. Ennen tapahtunutta rakastin häntä silmittömästi,(ehkä siksi onnistui jymäyttään niin totaalisesti) ja sänkyelämämme oli loistavaa,koska hän sai minut tuntemaan oloni niin specialiksi. Vaati todella jotain ponnisteluja itseltä että huoli takas kaiken petturuuden jälkeen. Mutta olen huomannut,että jotain itsestä kuollut. En näe rakastavani häntä enää. Sängyssä mieleen tulee, että ihan sama tollekki äijälle mitä tai kenen rakoa jyystää. Ukko saa tehdä mitä tahansa temppuja,niin ei saa mua kiihottuun,vaikka on taidoiltansa paras mitä on ollut. Muutenki arki tuntuu et kämppiksen ka elelen. Suuret tunteet pois. Humalas jaksan aina palata hänen petturireissuihin ja toisen luokan ämmiin joita selän takana nai ja deittaili. En tiä näenkö toivoa yhteiselämälle enää..kommentteja?

Palanutta saunaa on vaikea lämmittää! Tiedän kokemuksesta. Yritin saavuttaa kauan sitä, mikä mieheni pettämisen seurauksena menetettiin. Ei tullut koskaan entiselleen se suhde ja nyt jälkeenpäin melkeinpä kadun sitä, että heitimme aikaa hukkaan vielä, kun olisi pitänyt jo lähteä eri suuntiin. Joku viisas kerran sanoi, että haavoittunutta suhdetta ei voi koskaan jatkaa siitä, mihin jäätiin. Voi vain yrittää alkaa yhdessä ihan alusta, kuin vieraat ihmiset. Ei se minun mielestäni niinkään ole mahdollista. Se vaatisi todella TÄYDELLISTÄ anteeksiantoa... Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.

Vaikuttaa siltä, että edessänne on kaksi vaihtoehtoa:

Joko puhutte asiat juurta jaksain selviksi esimerkiksi parisuhdeterapeutin avulla.

Tai eroatte, jolloin kannattaa tehdä äärimmäisen selväksi syyt miksi tunteesi ovat viilentyneet.

Pettämistä ei pysty unohtamaan ja jatkamaan sen jälkeen siitä mitä suhde oli sitä ennen. Mieti haluatko nähdä vaivaa tilanteen korjaamiseksi vai onko todella helpompi vain erota. Kannattaa myös jo etukäteen ymmärtää, että kaikkea ei voi edes korjata ja voi hyvinkin olla, että tuhlaat myös aikaasi tuossa parisuhteessa. Keskustelu auttaa. Sun pitää saada purkaa kaikki se paska sen toisen niskaan - tekihän hän sulle aikanaan saman. Kerro suoraan, mitä tunnet - edelleen. Jos mies ei kestä puhua asiasta saati kuunnella, tiedät että yhteinen taipaleenne ei tule silloin siitä enää paranemaan. Pakota hänet kohtaamaan omat tekonsa ja niiden vaikutukset sinuun ja teihin.

Kyllä asiasta on puhuttu tää puol vuotta. Mies väittää rakastavansa ja tekevän kaikkensa suhteen eteen,eikä osaa muka selittää mix petti oikein deittailen muita ämmiä,et oli itsekäs,eikä tienny mikä häneen meni. Itsestä tuntuu että hukkaan aikaa. En pysty kunniottamaan häntä ja fiilikset on et se käyttää taas hyväkseen. Selän ku käännän blondi taas kainalos. Se yrittää (muka) kaikkensa,mut saa mut lähinnä tunteen et olisin sen äiti. Ei mitään haluja häntä kohtaan ja alux ku hän lähesty sanoin suoraan että sama mitä säkin panet. Nykysten ei yritä enää juurikaan. Pelkää vissiin. En voi mitään et mieleen tulee aina,mitä niil naisil oli mitä ei multa saanu tai mulla ollu.herra itse sanoo et ei mitää. Mut täytypä kuitenki mennä ja useemman ka,vaikkeivät kummosia olleet(olen tavannut pari niistä). Terapia ei ole vaihtoehto. Ex miehen ka oltiin,vaikkakin eri asiasta,terapias, petyin,enkä mee jaaritteleen enää yhteenkään. Näkökulmia? Myös mies-sellaisia pliis..

Sun miehellä ei ole kaikki kotona. Sun pitää päättää itse mitä haluat.
Pieni mahdollisuus on, että mies on oppinut, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että haki muuta seuraa ja petti törkeästi. Eli vaikea on luottaa ja ei sinunkaan tunteet ole mitenkään vahvat häntä kohtaan?

Avainsana: Kunnioittaa. Jos et pysty kunnioittamaan, luottamaan etkä rakasta, mikä pidättää? Minun kokemukseni mukaan ei ole enää mitään toivoa suhteen eheytymiseen, kun kunnioitus toista ihmistä kohtaan on menetetty.

Jotta voit säilyttää oman itsekunnioituksesi, etsi toki oma asunto ja ole itsellinen.

Tunteeni ovat lähinnä muistoja ajalta ennen petturuutta,jolloin hän sai oloni todella tuntumaan prinsessalta. Hyvä oli poika näyttelemään että olin hälle kaikki kaikessa ja spesiaali repliikki oli kuinka kunnioittaa mua ja haluaa elää elämänsä mua varten ja tehdä mut onnelliseksi. Samat lörpötykset sain hänen vinguttua sen puolivuotta takasin. Oloni on edelleen pettynyt ja hyväksikäytetty. Äijä muka todistelee kuin muuttunu on. En kylläkään tiedä miten saada tämän lopun alun eteenpäin. Tiedän et haluan miehen isolla Mllä(jonka luulin ennen hänen olevan),enkä avutonta pikkupoikaa. Ehkä siksi vielä rannalla ruikuttelen,että hän oli ensinmäinen tosi rakkauteni,vaikken ole enää mikään tyttönen ensimmäisissä parisuhteissa. Vissii tää suhde täytyy vaan elää nii totaalisen loppuun,et tietää ettei mitään oo enää jäljellä?

Tarkennukseksi vielä,asumme minun asunnossa,käytämme mun autoa..eli minä olen se itsenäinen. Ehkäpä vain kaipaan niitä entisiä tunteita..vaikea uskoa että ne palaavat..

Tuli mieleen että sattuuko kellään olemaan kokemusta,että olisi oppinut toista uudelleen rakastamaan ja antanut totaalisesti anteeksi petturuuden jälkeenpäin katumatta?

Toisaalta hyvä, että et heti heittänyt miestä ulos. Nyt on helpompi erota..huomaat ettei tästä ehkä tulekaan mitään. Ei jää sitten josittelujen varaan, jos vaikka olisimme vielä onnistuneet. Itse myös petettynä tiedän miten kovaa viha ja katkeruus pettäjää kohtaan on. Itse yritin antaa anteeksi, mutta olen tyytyväinen uudesta yrityksestämme. Ei onnistunut enään luottaminen ja rakkaus. Mikään ei palannut samanlaiseksi kuin ennen, nyt minun ei tarvi jossitella kun erosimme.

Mieti tarkkaan haluatko jatkaa ja miettiä miehen pettämistä ja toisia naisia, jos et niin löydät kyllä uskollisenkin miehen, kirjoitan kokemuksesta ;-))

Itsekin olet vielä kypsymätön pikkutyttö. Et kykene anteeksiantoon. Miehesikään ei ansaitse sinun katkeruuttasi. Pilaat molempien elämän vihalasi. Lähes kaikille on käynyt kuten sinulle, miksi olisit totaalisen erilainen?
Meidän perheessä on annatteu anteeksi ja menty eteenpäin.
Olet aivan sairaan ehdoton ja elämä tulee olemaan kohdallasi aina tosi kovaa.

Kiitos kommentistasi masa. Tottakai anteeksi pitäisi antaa lukemattomat kerrat kun petturi sattuu olemaan mies..mieheni uskoi olevansa kykenemätön antamaan anteeksi minulle,jos olisin tehnyt hänelle saman vieläpä hänen pienessä kotikaupungissaan,niinkuin hän teki minulle.että avarakatseisuuttahan vaaditaan,mutta vain toiselta osapuolelta. No ainakin olen yrittänyt antaa hänelle mahdollisuuden,mutta eräiden mielestä minun tulisi kitua tunteettomana suhteessa jossa vain petturi voi hyvin,jos hänkään..kun täytyi haaremia haalia..

Kiitos kommentistasi masa. Tottakai anteeksi pitäisi antaa lukemattomat kerrat kun petturi sattuu olemaan mies..mieheni uskoi olevansa kykenemätön antamaan anteeksi minulle,jos olisin tehnyt hänelle saman vieläpä hänen pienessä kotikaupungissaan,niinkuin hän teki minulle.että avarakatseisuuttahan vaaditaan,mutta vain toiselta osapuolelta. No ainakin olen yrittänyt antaa hänelle mahdollisuuden,mutta eräiden mielestä minun tulisi kitua tunteettomana suhteessa jossa vain petturi voi hyvin,jos hänkään..kun täytyi haaremia haalia..

Niin se on mies saa pettää mutta nainen ei.
ap. jos tuntuu noin pahalta eikö olisi hyvä antaa aika lisä suhteelle, . Mies mäkeen ja tapailette vain., ette asu yhdessä. Kun mies joutuu tekemään töitä matkustelemaan julkisella kulkuvälineellä rakkaansa luo ja tekemään muitakin myönnytyksiä selviää onko oikeasti eväitä enää vai ei,. Katkeruus on hetkellistä mutta ei sillä loppu elämää eletä.Jos halua siis löytyy kummaltakin vielä ei kaikkea ole menetetty - eihän ?

Kirjoitin oman tarinani tänne n. puoli vuotta sitten. Kerroin omasta parisuhteestani, jossa vaimo petti 30-vuoden avioliiton jälkeen. Oma kokemukseni oli, että anteeksi voi antaa, mutta ei koskaan unohtaa. Jos luottamus petetään kerran, ei se koskaan palaa täydellisesti. Itse pistin eron vireille ja olen tyytyväinen, sillä en halunnut jatkaa suhdetta jossa ei ollut enää luottamusta.
Mutta se mikä Sinulle on tällä hetkellä tärkeintä löytyy vain ja ainoastaan omasta sydämestäsi, ei mistään muualta. Sinun täytyy tehdä oma ratkaisusi, mutta muista silloin, että Sinä ja vain Sinä päätät omasta elämästäsi, ole silloin riittävän itsekäs, sillä se on Sinun oikeutesi.

Mitä tahansa teetkin ole ylpeä itsestäsi, sillä jokainen meistä on ainutlaatuinen ihminen.

Vielä kaikille petetyille yhteinen ajatus: ei ole häpeä tulla petetyksi, on häpeällistä pettää rakastamansa ihmisen luottamus.

Miehelläsi on siis ollut monta naista kenen kanssa on pettänyt? Ei tuossa vaiheessa kannata anteeksi antaa sillä mieshän on selvästi etsinyt uutta naista itsellensä. Jos mies ei kerran osaa sinua arvostaa niin anna olla!

Niin..
Tämä pettämisen unohtaminen on yhtä vaikeaa kuin koko asiakin. Itse en usko että miehille tai naisille on yhtään sen helpompaa unohtaa asioita, ja oikeastaan nykyään pettää sekä miehet että naiset.
Itse olen miettinyt että varmasti on myös ihmisiä jotka on yhdessä (en puhu nyt sinusta) vaikka esim seksi ei toimi parisuhteessa, ja silti toisistaan välittävät ja pitävät. En tiedä jotenkin tietenkin tulee heti mieleen että miksi yleensä ihmiset pettävät nykyään paljon helpommin kuin ennen, vai onkohan se edes niin, media syyllinen? Joka paikasta tulee tuutintäydeltä seksiä,seksiä ja aina vain seksiä. Ei se ole ihmeellistä että sitä ajatukset vain sinne välillä eksyvät. Olisiko tämä vietti myös jonkinlainen sairaus, ja toiset varmasti ovat seksiin jollainlailla riippuvaisia.

Niin..
Tämä pettämisen unohtaminen on yhtä vaikeaa kuin koko asiakin. Itse en usko että miehille tai naisille on yhtään sen helpompaa unohtaa asioita, ja oikeastaan nykyään pettää sekä miehet että naiset.
Itse olen miettinyt että varmasti on myös ihmisiä jotka on yhdessä (en puhu nyt sinusta) vaikka esim seksi ei toimi parisuhteessa, ja silti toisistaan välittävät ja pitävät. En tiedä jotenkin tietenkin tulee heti mieleen että miksi yleensä ihmiset pettävät nykyään paljon helpommin kuin ennen, vai onkohan se edes niin, media syyllinen? Joka paikasta tulee tuutintäydeltä seksiä,seksiä ja aina vain seksiä. Ei se ole ihmeellistä että sitä ajatukset vain sinne välillä eksyvät. Olisiko tämä vietti myös jonkinlainen sairaus, ja toiset varmasti ovat seksiin jollainlailla riippuvaisia. (hups lähtiköhän eka viesti vahingossa) ..

Noin yleisesti sinulle, siitä pettämisestä ei kyllä kannata kinata, vaikka se tietenkin pahalle tuntuu, koska se ei johda kuitenkaan enään mihinkään. Niin, tietenkin ei niitä pettymyksen tunteita haluaisi pitää sisälläänkään.
Uudelleenhan se tietenkin suhde on aloitettava alusta, kokemusta on ja se on himskatiin vaikeeta. Mutta vanhoihin ei kannata enään takertua jos meinaa vielä yhdessä jatkaa, se on tuhoon tuomittu suunta joka tapauksessa, vaikka miehesi teki väärin. Tosin sanoit tuossa ettet rakasta, mutta olette kuitenkin vielä yhdessä, miksi?

No tämä oli vain sekavaa kommenttia tässä aiheesta, puolet varmasti meni ihan ohi aiheen mutta kunhan kirjoitin.

Minulla lähes vastaava kokemus vuoden takaa. Mies jäi kiinni useista nettikontakteista, sähköpostia vaihdettu ja prepaid puhelimessa puhuttu kymmenien tyyppien kanssa. Erona sinun tilanteeseesi se, että hän ei tavannut naisia livenä. Mutta suunnitelmallista hänelläkin oli, kun oli hankkinut prepaid puhelimen. Ja uskon, että oli vain ajan kysymys ettei ollut vielä tavannut ketään, vaikka touhua oli jatkunut yli vuosi.

Päätin antaa anteeksi, ja yhdessä olemme edelleen. Mutta: kyllä tuo kaivelee vieläkin. Olen loukkaantunut ja unohtaa en voi koskaan. Kamalinta on ollut se, että mieheni on sitä mieltä että ei hän oikeastaan tehnyt mitään pahaa, kun ei kerta livenä tavannut ketään. Kaikki tämä on tehnyt minusta mustasukkaisen akan, teen nykyisin asioita joita en ennen voinut kuvitellakaan, esim. tutkin mieheni kännykkää jne. Entinen hyvä itseluottamukseni ja uskoni on kadonnut, tilalle tuli epävarma nainen.

Että enpä osaa sanoa onko anteeksianto oikea ratkaisu. Minun tilanteessani se oli, vaikka asiat eivät edelleenkään ole niin hyvin kuin ennen. Jos meillä tapahtuisi toiste tällaista, en varmasti enää pystyisi samaan, vaan ero tulisi siinä vaiheessa.

Hei ap. Kerroit että seurustelunne alussa miehesi puhui kuinka haluaa tehdä sinut onnelliseksi, haluaa elää vain sinua varten jne. jne. Valitettavasti tuollaisia jatkuvasti toistelevat miehet (ja naisetkin) ovat enemmänkin rakastuneet rakastumisen tunteeseen kuin itse rakkauden kohteeseen ja haluavat itselleenkin todistella puheillaan kuinka hirvittävän rakastuneita ja onnellisia ovat.

Sitten kun arki astuu kuvioihin, astuu yleensä myös pettäminen tai uusi suhde. Suurin rakastumisen tunne on häipynyt ja sama huuma halutaan kokea uudestaan ja saman vanhan ihmisen kanssahan se ei enää onnistu.

Tunnen henkilökohtaisesti kaksi pariskuntaa, joille on käynyt juuri näin. Molemmissa mies on jatkuvasti vakuutellut suurta rakkauttaan ja ikuista onnea pari vuotta ja nainen on ollut onnensa kukkuloilla. Hirveä totuus iski molemmille yllättäin kun mies jätti. Tunteita kun ei enää kuulemma enää ollut.

Miehesi taitaa haluata yhdessäolon jatkumista vain asunnon ja auton takia. Laskeskelee, että kun tarpeeksi lirkuttelee, niin kämppä ja kulkuneuvo säilyvät. Muitten kanssa voi sitten käydä panemassa...