parisuhde päin persettä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eksyksissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eksyksissä

Vieras
Ahdistaa, kun en tiedä mitä tehdä. Ymmärrämme jatkuvasti toisiamme väärin ja tänään taas mies suuttui minulle kun pyysin häneltä erästä asiaa. (ihan asiallisesti) minä sanoin, että kyllä me mennään parisuhdeterapiaan. Saatais asiat selviksi. Mies siihen, että eikö olisi sama laittaa kattilat jakoon.

Hänen mielestä on sama erota, jos kerran täytyy terapiaan lähteä. Hän ei siis suostu puhumaan ventovieraalle. Sanoo, että hän ei halua puhua vaan haluaa myötäillä minua ja pitää kaikki sisällään.

Minä en ymmärrä en. Tässäkö tämä 13 vuoden suhde on.

En tiedä mitä tehdä. Välillä haluaisinkin erota, kun tuntuu ettei mies välitä minusta ja lapsista. Mutta hän osaa halutessaan olla myös maailman ihanin isä ja mies.

Tiedän että minussakin on vikaa ja puutunkin liikaa hänen isän rooliinsa. Puutun turhiin asioihin, mutta mielestäni välillä myös ihan asiasta puutun. Esim. en pysty katsomaan vierestä, jos lapsi pyytää isäänsä lukemaan ja isä vaan sanoo joo, joo ja jatkaa tietokoneen näppäilyä. työpäivän jälkeen.

En tiedä miksi kirjoitan tänne, mutta ahdistaa tämä tilanne.

jos ukkos ei suostu terapiaan niin mitäpä siinä sitten. eihän toista voi pakottaa, mutta miehes ei taida tajuta, että ei ne ongelmat muuten selviä jos niistä ei puhuta

Uskotko oikeasti, että voisit vielä rakastaa miestäsi niinkuin ennen? Tarkoitan terapian jälkeen? Vaikeat keskustelut takana ja sitten voisit olla kuin mitään ei olisi tapahtunut?

Oot upea jos pystyt! Mä oon hullun vaikea unohtamaan asioita, vaikka olisin anteeksi antanut.... Naisen muisti on vaan niin pettävä, että ehkä tulevaisuudessa se TOSI vanha asia, JO käsitelty asia saattais pulpahtaa esiin?!

Ottamatta kantaa teidän elämään, tuli tästä mieleen että itse en kyllä parisuhdeasioitani lähtisi terapeutille ruotimaan. Uskon että se on miehille vielä vaikeampaa.

No me oltais erottu pari v sitten ellei oltais ps-terapiaan menty. Käytiin yli vuosi ja meidät se pelasti. Aluksi mies oli vastahankaan eikä ekoilla kerroilla avautunut, mutta terapeutti sattui olemaan mitä mahtavin (ihan kunnallinen) ja nopeasti mieskin ymmärsi, että lukkoja siellä avataan ja meitä autetaan, ei tuomita eikä terapeutti ikinä ollut kummankaan puolella.

Mies tuli kotiin ja puhuttiin tuossa hetki :) Kaikki on taas hyvin tai ainakin toistaiseksi. Mies itse sanoi, että tietää että pitäisi antaa enemmän aikaa perheelle ja lapsille. Ja minä pyysin häntä, jälleen kerran, sanomaan aina kun häntä ärsyttää minun tapani "arvostella".

Ihanaa! Sain sanottua myös sellaista mitä olen pitänyt itse sisälläni, kun olen odottanut sopivaa hetkeä sanoa se.

Minä uskoisin meidän suhteen paranevan terapialla ja ehkäpä lähden yksikseni sinne jokupäivä. Haluaisin saada itseni ymmärtämään miestäni paremmin ja mieheni ymmärtämään minua paremmin.