kuinka paljon riitelette rahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla nyt keittää ja pahasti yli ton miehen rahankäyttö.
En tiedä enää onko tässä muuta ratkaisua kuin laittaa kattilat jakoon.
On vain niin vaikeaa, on hyvä isä lapsille mutta raha-asiat sotkevat suhdetta tuon tuosta.
Onko muilla raha-asiat kunnossa vai aiheuttaako riitaa?
Mies ei vaan tunnu tajuavan...

niin samanlaiset tavat suhteessa rahaan, ettei ole siitä koskaan tullut riitaa (reilun 12v aikana). Aika nuukia rahankäyttäjiä olemme kummatkin. Enemmänhän sitä rahaa toki saisi tulla ja sitten tuleekin, kun minä valmistun ja palaan taas takaisin työelämään.

Hmm... täytyy sanoa, etten muista, koska ois riidelty rahajutuista... :snotty: Eli vastaisin aikalailla ei koskaan.

Mut niinhän perinteisesti menee, et jos rahat on tiukilla tai rahankäyttökäsitys on kovin erilainen, siitä tulee riitaa. :)

Se hyvä puoli tässä varattomuudessa on, ettei rahasta oikein voi tapella - sitä kun on just sen verran, että saadaan vuokra ja laskut maksettua ja ruokaa kaappeihin. Pikemminkin sitten kun on hiukan ylimääräistä ''hemmottelurahaa'' saadaan patistaa toisiamme että sen rahan VOI laittaa vaikka leffaan tai heseateriaan tai hiustenleikkuuseen, jotka meille ovat kerran-pari vuodessa tapahtuvia harvinaisia herkkuja.

Ei sitä riitelemällä mistään lisää tule. Yhdessä ollaan juurikin samanlaisen arvomaailman ansiosta, joten rahatkin käytetään yhtä järkevästi tai typerästi.

Meillä mies jättänyt laskuja maksamatta eikä kertonut niistä minulle.
On pimittänyt/valehdellut laskuista jo aikaisemminkin.
En tiedä yhtään miten tälläistä jaksan=(

Ei olla ikinä rahasta riidelty vaikka miehellä onkin pieni peliriippuvuus ollut jo kymmenen vuotta. Lähinnä yritän häntä siinä asiassa auttaa, että pääsisi eroon, mutta turha asiasta on riidellä.

ei tule riitaa. Omat tilit on ja pysyy. Meillä on hyvin samanlainen tapa käsitellä rahaa ja säästää jne. Minulla välillä lipsuu noitten lastenvaatehankintojen kanssa, mutta saan keskittyä niihin ihan yksikseni (lastenvaatteet on minulle eräänlainen pakkomielle ) Tosin ei mieheni koskaan ole valittanut, koska omillani ostan joka ainoan vaatteen.

Raha-asiat eivät meidän perheessä ole ihan reilassa mutta pystymme vielä toistaiseksi niistä puhumaan ja yhdessä päättämään isoimmista hankinnoista, että tarvitsemmeko välttämättä jotain juuri nyt vai voimmeko ostaa sen vaikka kuukauden tai kahden päästä!

Ei riidellä. Omat tilit molemmilla, mutta mä hoidan kaikki raha-asiat molempien tileiltä. Jos jotkut miehen jutut vie turhaa rahaa (esim. autoja vakuutuksissa vaikka niitä ei käytetä ) niin sanon miehelle mitä asioille pitää tehdä, ja hän tekee.