Parisuhde ongelmia, apua kaipailen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Eli ongelmana mies joka ei halua tehdä mitään perheen kanssa. Kyse ei ole niinkään rahasta vaan haluttomuudesta. Perheessä kolme lasta 13, 5 ja 2v.
Kaikki yhteiset jutut on liian vaikeita. Ei käydä koko perheenä koskaan missään, ei edes kaupassa.
Lomat kökitään kotona tai minä kuskaan muksuja yksin puuhamaissa yms.
On ruvennut pikkuhiljaa vi....taan toi ukko ! Mitä tekisitte? asiasta puhuttu mutta ei auta. Mies ei käy muutenkaan muualla kun töissä ja joskus kavereiten kanssa jossain baarissa (noin 2kk välein.)

Mun ex oli samanlainen. Kyllästyin ja lähdin. Oli kyllä muitakin syitä, mut toi oli niist yks. Mulla oli sellanen olo ettei olla mikään perhe. Oli mies yksinään ja sit minä ja lapset oltiin yks paketti.

kyllä toi ukko sais kyytiä jos ei lähtis meidän muiden kanssa kesällä mihkään. en mä kattele sellasta laiskamatoa joka vaan makaa kotona ne lapset hoidetaan yhdessä ja niiden menoista huolehditaan yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun ex oli samanlainen. Kyllästyin ja lähdin. Oli kyllä muitakin syitä, mut toi oli niist yks. Mulla oli sellanen olo ettei olla mikään perhe. Oli mies yksinään ja sit minä ja lapset oltiin yks paketti.

Näin minäkin tän koen et olen parisuhteessa mutta yksinhuoltaja!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niitä lapsia kun kerran tuli tehtyä, ei niitä voi takasinkaan antaa :)
Ja hänen mielestä minä halusin ja hän vaan toteutti mun halut!

Aijaa! ei kuulosta kumppanuus rakkaudelta lainkaan. menkää avioliittoleirille!

Olen yrittänyt perheneuvolaan saada raahattua mutta ei todellakaan suostu lähtemään, kun ongelma on mun korvien välissä ja hän on tyytyväinen näin! Ei toista voi väkisin sinne raahata....

Onkohan mein äijästä tulos ja samanlainen? Lapset 2 ja 4 v.
Meet lasten kans, jos auto tai muute onnistuu. Siis älä jätä menemättä huvipuistoihin ym. Ota vai joku äiti lapsinen mukaan, hauskempaa voip olla. Kärsiikö lapset tästä vai ovatko tottuneet?
Ja sitten mitä sinuun tulee. Jos se mies on kantansa selväksi tehnyt ja siitä ei miksikään muutu. Niin kysymys kuuluu että jaksatko itse katsella vai onko jo niin, että olette kasvaneet erilleen ja kaipailisit oikeasti toisenlaista elämää? Jos se mies ei mielellään lähde, niin minkälainen se reissu on, jos hän olisi mukana? Mukavako vai tulisiko siitä sellainen, että toivoisit olevasi kuitenkin mielummin kotona. Minusta aina välillä tuntuu tuon meidän äijän kans, että jos sen johonki saa lähtemään, nii kyllä hän tekee oman päänsä mukaan. "Nyt lähetää, johan tää on nähty" "jo riittää" vaikka lapsilla olis kuinka hauskaa jossain ja sitten itkulla joskus lähetään. Ei meillä aina ole näin, mutta välillä. Ja tuntuu, että ukon aikataulun mukaan mennään, vaikka oltais puuhamaassa. Jos hän saa tarpeekseen, niin muutkin ovat saaneet.
Piristystä ainakin kaipaat!

On ihan totta ettei toista voi pakottaa lähtemään, ellei itse koe sitä tarpeelliseksi. Ajattele niin että mies se on se joka jää kaikesta yhteisestä ilosta pois.

Toisaalta jos lapset on tehty vaan toisen toiveesta niin kauheasti ei voi odottaa. Hommaa joku ystävä jonka kanssa voitte yhdessä käydä paikoissa lasten kanssa, möllöttäkööt mies kotona.

Lasten kanssa oon tottunut jo tähän ja vanhin lapsi ottaa jo hyvin vastuuta pienemmistä et selvitään ilman ongelmia reissuista, mutta itsellä on aina "orpo" olo kun katselen muita perheitä missä mies on mukana.
Ja rajoittaa se siten etten yksin muksujen kanssa kovin pitkiä reissuja tee, laivalle nyt vielä menen mutta viikon matkat on jo pois laskuista.
Ja mies ei osaa edes nauttia perhereissuista, vaan näyttää sen myös että rankkaa on, eipä siinä muutkaan nauti kun toinen mököttää.
Lasten kanssa on muuten kotona ihan ok.

Mitenkäs miehen oma lapsuus, onko hän päässyt reissaamaan perheensä kanssa niin että iskä oli mukana?

Kuulostaa ikävältä asenteelta kaikin puolin. Että sinä halusit lapsia ja hän vain toteutti sun halut? Yök.

On ilmeisesti lapsuuden reissut olleet ihan ok, tosin aika vähän kävivät missään.
Vanhemmat reissas keskenään ja lapset oli hoidossa. Olen oikeasti miettinyt etten toista voi muuttaa mutta häneltä jää niin paljon lasten kanssa kokematta....

Yhteistyössä