Meillä on kans poika (melkein 8kk) flunssassa ja toimii seuraavat... Sängyn reunaan kiinni vanulappuja joihin pyyhkästu Vicksiä. Siis sitä mönjää, jota aikuiset ja isommat lapset voi pyyhkästä vaikka rintaan. Sängyn päätyä kohotettu reilusti. Nukkumaan mennessä (ei liian usein) keittosuolaliuosta vähäks aikaa vaikuttaan ja sen jälkeen imutus räät pois. Perään Nasolin tippaa.
Suikussa valuttaa kuumaa vettä ja kun kylppäri höyrystynyt, vauva mukaan lämpimään suihkuun... Saa hengittää lämmintä höyryä. Samalla tulee pestyä.
Imutus ja tipat on helpoin hoitaa yksin siten, että istut vaikka sohvalle jalat suorina, lapsi pötkölleen pää jalkojen väliin. Laitat jalat lapsen käsien päälle, ettei pääse huitomaan (sen verta kevyesti kuiten, ettei satuta) ja sit keittosuolatipat ja imutat ne räät. Nasolintippoja perään. Kaksin on mun mielestä vaikeempi, tossa voi hillitä myös pään venkoilua.
Poika huus aluks ku hyeena, mut sit ku tottu ja tajus, että hoidetaan niin ei juurikaan enää pistä vatsaan. Paras imutusvälinen on sellanen, jossa ei o pitkät letkut. Kolmee erilaista oon nähny, apteekin oma ei o mun mielestä hyvä ja nenäfriidasta ei o kokemusta. Ton meidän imulaitteen nimee en tiedä, mut on näppärän kokonen ja halvempi ku friida.
Koita saada juotettua paljon nestettä... Se on aina hyväks kipeenä. Ja lepoa paljon. Voimia ja pikasta toipumista pikkuselle! :hug:
*Muoks* Tarvittaessa suppoa.
*Muoks vielä* Nenää ei kannata imeä räästä tyhjäksi kovin usein... Lisää nimittäin liman eritystä.