Parhaat välikausi-/kurahanskat taaperolle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuhk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuhk

Vieras
Millä merkillä on mielestänne parhaat hanskaat kevääksi ja syksyksi? Ajattelin ostaa yhdet kevyellä vuorella ja yhdet vuorettomat. Hintaa esim. Ticketin hanskoilla on aika paljon enkä halua tehdä hutiostosta. Lapsi on 1v. Mitä alempi hinta sen parempi, mitä enemmän vedenpitävyyttä sen parempi ja toiset ainakin saisi olla jonkin verran hengittävät.

Kurahanskoista ehdottomasti Rukka! Muuten suosin lassien, hinta-laatu suhde kohdillaan! mä ostin kalliit hanskat talveksi, vedenpitävätki piti olla, mutta kissanpissat, ei ne pitänyt mitään. Lumeen koski hanskat kastui, joten ostin Lassien 8? hanskat ovat lämpimät ja pitävät vettä. Välikaudella lassien hanskat on myös hyviä, kiva vetoketjukin niin saa helposti! Meillä käytettiin niitä niin että oli ohuet puuvilla lapaset alla ja lämpimällä meni pelkästään.

Tosi harvalla merkillä sitten on täysin vedenpitävät hanskat (saumat teipattu), poislukien oikeat kurahanskat.

Osta vuorettomat kurahanskat, niihin lämpöä tuottamaan pienet villatumput. Sitten jotkut kankaiset hanskat, joissa on vedenkestävä kangas (mutta ne saumat yhä vuotaa jos vesilammikossa uittaa).., Jälkimmäiset varmasti voivat olla ihan miltä tahasa merkiltä, joka mainostaa kunnon kangasta (vesipilarit kerrottu). Passeleita hanskoja löytyy niin ticketiltä, lenneltä, rasavilitä, reimateciltä, legoteciltä jne. Peruslassiet ei kestä vettä, mutta ehkä niitä lassietec-hanskojakin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kurahanskoista ehdottomasti Rukka! Muuten suosin lassien, hinta-laatu suhde kohdillaan! mä ostin kalliit hanskat talveksi, vedenpitävätki piti olla, mutta kissanpissat, ei ne pitänyt mitään. Lumeen koski hanskat kastui, joten ostin Lassien 8? hanskat ovat lämpimät ja pitävät vettä. Välikaudella lassien hanskat on myös hyviä, kiva vetoketjukin niin saa helposti! Meillä käytettiin niitä niin että oli ohuet puuvilla lapaset alla ja lämpimällä meni pelkästään.

Tuli kirjoitusvirhe, tai huonosti muotoiltu.. pitää kosteutta siis noi lassiet paremmin kuin kalliit muka vedenpitävät.. Mutta sama homma siis haalareiden, kenkien ja hanskojen kanssa, kunnon kurahousut ja -takki sekä kumisaappaat ja kurahanskat niin on parasta. Ei nuo muut sitä vettä kestä kunnolla. Ja mä suosittelen ihan Nokian saappaita ja rukan kuravermeitä, vaikka hienompiakin on, niin noi ainakin kestää.

itse ostin lapsille vuorella kurahanskat menee hyvin kevään ja nyt kylmemmillä keleillä voit laittaa vielä lapaset..senverran reilut...itsellä ollu lassien hanskat ja pitää vedet kyllä

Meillä on toimineet TähtiJonathan hanskat sekä LassieTec hanskat hyvin, ei ole tulleet vedet läpi kummistakaan - ja siis nimenomaan välikausihanskana, LassieTecin talvihanskat kyllä kastui läpi :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä aina noissa vuorellisissa kurahanskoissa kastuu se vuorikin ja sitten kuivaa hitaasti (vaikka kuivattas nurinpäin).

Jep. Siksi käytännöllisempi on vuoreton Rukka + villasormikas/tumppu.

Vuorihan kastuu siksi, että joskus vesilammikossa uidaan kyynerpäitä myöden...

Yhteistyössä