Parhaat konstit saada sairaslomaa?

  • Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti
Pessimisti
Olisko teillä hyviä vinkkejä miten saada muutama päivä sairaslomaa hoitamaan akuuttia motivaation puutetta? Tai mahdollisesti pidempikin aika, jos joku oikea kultasuoni löytyy.
 
vierasss
Ja sit ihmetellään miksi terveydenhuollossa ollaan joskus epäluuloisia saikunHakijoita kohtaan...oileampi paikka motivaation puuttesta kärsivälle olisi psykologi tai työkkäri -tai moraalissävytteinen itsetutkiskelu.
 
3pokkaria
kyllä lääkärille voi sanoa että nyt ei oikein huvita että joku mättää ...todennäk.se kirjoittaa muutaman päivän mutta ehdottaa ottamaan yhteyttä mielenterveystoimistoon esim sairaanhoitajalle jos vetelyys jatkuu....villiveikkaus?
Mutta ehkäpä paikanvaihdos auttais motivaatiossa!
 
HElposti pois
Selkäkivut on aika hyvä, kun sitä nyt ei oikein voi kukaan todistaa, että sattuuko vai ei. Sit on migreeni, vatsanpolte ja siitäkin saa aika helposti saikkua kun sanoo, että on univaikeuksia. Mut sit kannattaa olla tarkkana sen tarinansa suhteen, ettei tule puhuttua itseään pussiin. Esim. selkäkipu alkanut jonkin raskaan työn jälkeen tai jonkun nostamisen jälkeen.
 
kahvikirahvi
Tääkin riippuu työnantajasta. Toiset vaatii paperin heti ekana päivänä.Eikä ne tervelle kirjota.
No joo, totta. Mulla on ilmeisesti ollu reilut työnantajat jotka ei oo vaatineet lapsesta saikkulappuja kun oon kertonut lapsen olevan sairas.
Ja ei, en oo käyttänyt lasta tekosyynä mutta oon jääny sellaseen käsitykseen että se olisi hyvä tekosyy koska siitä ei oo ainakaan mulla vaadittu.
 
"vieras."
Kipeä selkä; sitä ei voi todentaa mitenkään. Toinen kova on perinteinen migreeni; kerrot että sahalaitaa näkyy näkökentässä ja on huono olo.

Tosiasiassa sun kannattaa kyllä etsiä itselles uusi duuni. Ennemmin tai myöhemmin nimittäin ei tarvitse enää keksiä tekosyytä saikulle, kun pääset antenniosastolle vähän lepäämään.
 
Keppi ja porkkana
Mitä jos nyt vaan menisit sinne töihisi ja hoitaisit osuutesi niin kuin kaikki muutkin? Miltä luulet niistä henkilöistä tuntuvan, jotka sun palstaillessasi tekevät sunkin työsi?
 
[QUOTE="nipsu";29528511]on helposti todennettavissa lääkärissä, eli en mä ainakaan sitä lähtis huijaamaan. Suoliäänet kuunnellaan nykyään hyvin useastikin.[/QUOTE]

Se tauti usein näkyy jo naamastakin. Mulla ainakin. Suoliääniä ei oo kyl kuunneltu keltään meistä.
 

Yhteistyössä