Parhaat ideat kastelahjoiksi

"Anne"
Valokuvakehys jossa paikka valokuvalle ja vieressä paikka kipsilevylle johon voi painaa vauvan käden/jalan kuvan.
Itse olen antanut vauvan kuvasta teetetyn canvastaulun, oli erilainen, mutta ei tainnut osua, kun ei seinällä kauaa näkynyt, tosin pariskunnalla ei ole muitakaan tauluja, en tiedä mitä ajattelin tuota lahjaa tilatessa, varmaan että olisi ollut itse kiva sellainen saada.
 
woo
[QUOTE="Anne";29606946]Valokuvakehys jossa paikka valokuvalle ja vieressä paikka kipsilevylle johon voi painaa vauvan käden/jalan kuvan.
Itse olen antanut vauvan kuvasta teetetyn canvastaulun, oli erilainen, mutta ei tainnut osua, kun ei seinällä kauaa näkynyt, tosin pariskunnalla ei ole muitakaan tauluja, en tiedä mitä ajattelin tuota lahjaa tilatessa, varmaan että olisi ollut itse kiva sellainen saada.[/QUOTE]

Tuo voisikin olla tosi kiva. Sellainen pieni ja näppärä. :)

Itsekin aina annan sellaisia mitä itsekin haluaisin saada, lahjojen hankinta on todella vaikeaa.
 
natusan
Olen tässä miettinyt jotain kunnon satukirjaa. Voi antaa vinkkejä, mikä olisi hyvä kirja. :)

Ja en todellakaan hanki rumia tinakehyksiä tai possuja.
Voi, satukirja kuulostaa hyvältä! Joku semmonen oikein paksu eepos, jossa semmoisia vanhan ajan satuja, ehkei kuitenkaan mitään Grimmin pahimpia. Kaameimmat kastelahjat ovat mun mielestä ollet ne hiivatin lusikat! Vihaan niitä; kastekehys mukavampi ja semmoinen täyettävä vauva-kirja on ollut tosi kiva.
 
"Salsa"
Viimeksi vietiin Hanhi-emon iloinen lipas -lorukirjan ja lorukortit. Oman tytön kastelahjoista pidin eniten kokoa 20 olevista juhlakengistä. Ihanan suloiset ja tulevat toivottavasti käyttöön myös tytön mahdollisesti tulevalle lapselle
 
woo
Voi, satukirja kuulostaa hyvältä! Joku semmonen oikein paksu eepos, jossa semmoisia vanhan ajan satuja, ehkei kuitenkaan mitään Grimmin pahimpia. Kaameimmat kastelahjat ovat mun mielestä ollet ne hiivatin lusikat! Vihaan niitä; kastekehys mukavampi ja semmoinen täyettävä vauva-kirja on ollut tosi kiva.
Sellaista klassikkoeeposta olen ajatellutkin, sellaista jota olisi kiva sitten katsella vanhempanakin ja lukea jopa sitten omillekin lapsille.

Mitä mieltä olette niistä uusista milestone-korteista?
 
Meillä oli nimiäiset, mutta lahjoja niihinkin vieraat toivat. Olin TODELLA onnessani, ettei tullut yhtään minisormusta pikkurilliin tai hopeisia valokuvakehyksiä tms. Sen sijaan pikkumies sai muutamat astiastot, esim. toiselta mummilta Villeroy & Bochia sellaisen salkussa olevan lasten astiaston.
 
lahjoja
Mä taas tykkäsin, kun kaikki lapseni sai kehyksen vauvakuvalle. Itse olen ostanut mm pienet (18-20 kokoa) merkkilenkkarit, Arabian lasten astiaston ( jollaiset omanikin sai ja ovat olleet tykätyt ja nyt jo arvokkaatkin).
 
Mä olen tykännyt niistä tinasista "possuista", mitä lapset on saaneet.

Mutta ihan paras oli nyt viimeksi, kun saatiin Tatun ja Patun vauvakirja. Se on NIIIIIN hyvä. Juuri mun näköiseni :)

Saman meinaan ostaa nyt siskolleni, kun hän sai juuri vauvan...on meinaan myös siskoni tyylinen, aivan täysin :)
 
"happy feet"
Eurosarja syntymävuodelta. Postista ainaki sai pari vuotta sitten ku kummitytölle ostin ja siinä on "onnen kolikko" johon voi kaiverruttaa nimen ja päiväyksen esim :)
 
Kaisu2
Pitäisikö kysyä vauvan vanhemmilta? mulla menis ihan hermo, jos vieraat kantais meidän kämpän täyteen jotain random-kampetta, mitä ne on hätäpäissään keksiny saati palstoilta kyselly. Itse tykkään ehdottaa, että voisin leipoa nimiäislahjaksi. Kakkuja olenkin jokusen tehnyt.
 
"vieraana"
Minusta joku käyttöesine, esimerkiksi teräksiset muumilusikat ja muumikulho mistä syödä aamupuuroa. Jotain sellaista mitä lapsi voi käyttää ja mikä säilyy senkin jälkeen.

Vauvakoon sormuksilla ei ole paljon käyttö, mutta esim. joku kaunis kultainen riipus lapselle jota voi käyttää vähän isompana olisi ihan kiva. Kaverini lapsista molemmat sai mummoltaan kultaiset enkeliriipukset kastelahjaksi. Ei niitä ihan pieninä käytetty mutta jo noin 5v ne oli aina juhlissa kaulassa.

Oma lapseni sai kastelahjaksi helmet, nekin on kivat kun helminauhaa voi jatkaa palalla myöhemmin ja näinollen niitä voi käyttää aikuisenakin.
 
"mustikka"
Olemme joskus tilanneet kummilapsille joululahjaksi satukirjan lapsen omalla nimellä. Tosin en tiedä, olisiko tämä kuitenkin parempi isommalle lapselle. Näitä löytyy esim. ateljeejohanna.fi/kirjojenesittely.html
 
"mama"
Satukirja kuulostaa kivalta. Meillä parhaat lahjat oli Pentikin lastenastiasto, apinapehmolelu ja pieni valokuva-albumi.

Vauvakirjakin olis voinut olla kiva, meille ei tullut yhtään.
 
Minusta paras lahja oli hierontalahjakortti äidille! :D
Ei tietenkään olisi kiva jos kaikki lahjat olis tuollaisia, mutta muiden lahjojen joukossa tuo oli hauska, ja voihan sen ajatella niin että äidin hyvä olo tuo hyvinvointia lapselle ja koko perheelle :)

Vauvakirja on minusta hankala lahja, koska niitä on niin monen tyylisiä. Itse en sellaista ostaisi ellei olis vanhempien kanssa siitä sovittu. Pitäis myös sopia muiden vieraiden kanssa ettei kukaan muu sitten tuo sellasta, koska on hölmöä jos niitä tulee monta. Mä olin itse huolella valinnut ja hankkinut haluamani vauvakirjan jo kauan ennen ristiäisiä, joten onneksi ei sellasia saatu lahjaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta paras lahja oli hierontalahjakortti äidille! :D
Ei tietenkään olisi kiva jos kaikki lahjat olis tuollaisia, mutta muiden lahjojen joukossa tuo oli hauska, ja voihan sen ajatella niin että äidin hyvä olo tuo hyvinvointia lapselle ja koko perheelle :)

Vauvakirja on minusta hankala lahja, koska niitä on niin monen tyylisiä. Itse en sellaista ostaisi ellei olis vanhempien kanssa siitä sovittu. Pitäis myös sopia muiden vieraiden kanssa ettei kukaan muu sitten tuo sellasta, koska on hölmöä jos niitä tulee monta. Mä olin itse huolella valinnut ja hankkinut haluamani vauvakirjan jo kauan ennen ristiäisiä, joten onneksi ei sellasia saatu lahjaksi.
Mä taas koen, että vauvakirja ei missään nimessä ole hankala...pitää vaan tietää ja tuntea se perhe, jolle moisen ostaa. Mun on siis ainakin ihan älyttömän helppo ostaa moinen siskolleni, koska tuo Tatun ja Patun vauvakirja sopii hänelle, kuin nenä päähän, tai nyrkki silmään.

Niin...ostat sä sitten minkän tahansa lahjan, niin on hölmöä, jos niitä tulee monta. Vai tarvitseeko yksi ja sama lapsi useammatkin kastekehykset, tinapossun, ensihammasrasian jne?

Tiedän, ettei siskoni ole vauvakirjaa hankkinut. Eikä hän tule moista hankkimaan, koska hän ei ole sen tyylinen ihminen, että vauvakirjaan raapustelu olisi ns. hänen juttunsa. Mutta siksi tuo Tatun ja Patun vauvakirja onkin aivan hänen näköisensä :D

Mutta ympäri tullaan, yhteen mennään...hyviä lahjoja on monia...hankalampaa lienee löytää juuri tietylle perheelle SE sopiva lahja. Ellei sitten tosiaan tiedä, että mitä perhe tarvitsee/haluaa jne.
 

Yhteistyössä