Parhaat heavy metal-bändit koskaan ikinä missään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitkä ovat sinulle kolme tärkeintä heavy metal-bändiä. Tai muuten vaan sellaiset bändit, jotka koet merkittävimmiksi?
Kaikki edes joskus heavyksi lasketut bändit käy. Jos et lainkaan kuuntele tämäntyyppistä musaa, niin muista, että esim. balladiosastolla alan bändit ovat kunnostautuneet (Scorpions, Metallica esim.).

Mun kolme kovinta: Stam1na, Children of Bodom ja Sonata Arctica.

Siis olla jo lopettanutkin bändi.

1. Metallica - Black album on kaikkien aikojen paras levy ja paljon muutakin hyvää. Livenä aivan mahtava
2. AC/DC - takuu varmaa hard/rockia. Jokainen biisi on vähintään aika hyvä. Oli livenä myös mieletön.
3. Scorpions - Hirvee kasa hittejä ja kova livenä vanhoilla päivilläkin. Kuka 70-luvulla syntynyt ei ainakin kerran elämässä oo tanssinut hitaita Scorpionsin tahtiin. Toki Metallicankin...

1. Metallica - Black album on kaikkien aikojen paras levy ja paljon muutakin hyvää. Livenä aivan mahtava
2. AC/DC - takuu varmaa hard/rockia. Jokainen biisi on vähintään aika hyvä. Oli livenä myös mieletön.
3. Scorpions - Hirvee kasa hittejä ja kova livenä vanhoilla päivilläkin. Kuka 70-luvulla syntynyt ei ainakin kerran elämässä oo tanssinut hitaita Scorpionsin tahtiin. Toki Metallicankin...

No kaksi tokaa ei oo ees heavy metalia ja toi Metallian Black Album lopetti niiden metallivaiheen. Ja kuule meitä miehiä on aika paljon, jotka nirppanokat on jättäneet hitailta ja paljon muutakin ilman.

Parhaat OIKEET hevibändit: Meshuggah, Full of Hell, Body Void.

No kaksi tokaa ei oo ees heavy metalia ja toi Metallian Black Album lopetti niiden metallivaiheen. Ja kuule meitä miehiä on aika paljon, jotka nirppanokat on jättäneet hitailta ja paljon muutakin ilman.

Parhaat OIKEET hevibändit: Meshuggah, Full of Hell, Body Void.
Tommosta pörinää kuuntelee vain promille ihmisistä.

Parhaat: Whitesnake, Mötley Crew ja Scorpions. Kasari rules.

En kuuntele musiikkia, mutta googletin parhaat heavy metal bändit ja tässä listalta kolme itselleni mieluisinta:

1.) Iron Maiden 2.) Judas Priest 3.) Rainbow

On kovat. Todella kovat :) Hauskaa, että Rainbowkin vielä muistetaan. Minkä vokalistin Rainbow'sta tykkäät eniten?

Itellä kaksi on ihan selkeästi kärjessä. Päivästä riippuen voisi vaihtaa, mutta laitetetaan nyt näin:

1) Iron Maiden (Kasari pelkkää kultaa, mutta tehnyt melko hyviä levyjä myös myöhemmin. Livenä loistava)
2) Black Sabbath. Huikeat ekat 6 levyä. Sen jälkeen epätasaisempaa, mutta helmiä löytyy kyllä.
3) Judas Priest. Epätasaisempi kuin esim. Maiden, mutta huikeita levyjä ja biisejä kasoittain.

Kyllä mä sitten monesta muustakin tykkään, mutta varsinkin noi kaksi ekaa on ihan selkeät. Metallica on mun mielestä tehnyt 3-4 huikeeta levyä, yhden mainstream-klassikon ja sitten aika epätasaisemmin. On ne Masters of Puppetsit ihan mielettömiä, mutta itsellä ei siksi ihan kärkeen kiilaa.

Ei ole ns. mun pala kakkua, kuuntelen mielummin klassista/poppia/iskelmää ja olin nuoruudessa R’nB-tyttö henkeen ja vereen! Mutta, yksittäisiä hyviä kappaleita on vähän joka hevipändillä.

-Iron Maidenilla on monia hyviä
-Panteralla esim. Cemetary gates
-Sonata Arctica on progressiivista, siillä on monia hyviä biisejä
-Metallican Unforgiven on tosi hyvä.
-Megadeathin Symphony of distruction on tosi hyvä.
Rammstein on industrialia, sillä ne balladit ovat kauniita, vaikka en saksasta pidäkään.
-Stone Sour (rockmetal) - Through Glass on ihku
-Scorppareilla monia hyviä

On kai noita muitakin.

Viimeksi muokattu:
No, ei ehkä mene ihan heviosastolle siinä mielessä, kun moni hevimetallin ymmärtää, mutta itse olen viimeaikoina tykästynyt mm. Beast In Blackiin ja Battle Beastiin. Sit on monia yksittäisiä biisejä monelta bändiltä kuten Follow The Cipher, Dynazty, Sonata Arctica, Brothers Of Metal jne jne.

No, ei ehkä mene ihan heviosastolle siinä mielessä, kun moni hevimetallin ymmärtää, mutta itse olen viimeaikoina tykästynyt mm. Beast In Blackiin ja Battle Beastiin. Sit on monia yksittäisiä biisejä monelta bändiltä kuten Follow The Cipher, Dynazty, Sonata Arctica, Brothers Of Metal jne jne.

Ai niin, se oli koskaan ikinä... :D No, eiköhän se mene tuonne kasarin sukkahousuhevin puolelle, mitä sillon "pienenä" kuunneltiin. ;)

lisäys edelliseen, ainakin ekalla Maidenin keikalla lämppärinä oli Anthrax.

No se oli sitten tämä keikka:

• Helsingin jäähalli (12. marraskuuta 1990, No Prayer on the Road)
Joten ei ihan kevättä ollut. Tuonne olisin kauheesti aikoinaan halunnut, mutta väliin jäi. Entäs se viimeinen keikka, oliko se jompi kumpi nöistä?

• Helsingin jäähalli (23. syyskuuta 1998, Virtual XI Tour)
  • Helsingin jäähalli (15. syyskuuta 1999, The Ed Hunter Tour)

Jälkimmäinen oli Brucen paluu. Itse olin noilla molemmilla kyllä.

No se oli sitten tämä keikka:

• Helsingin jäähalli (12. marraskuuta 1990, No Prayer on the Road)
Joten ei ihan kevättä ollut. Tuonne olisin kauheesti aikoinaan halunnut, mutta väliin jäi. Entäs se viimeinen keikka, oliko se jompi kumpi nöistä?

• Helsingin jäähalli (23. syyskuuta 1998, Virtual XI Tour)
  • Helsingin jäähalli (15. syyskuuta 1999, The Ed Hunter Tour)

Jälkimmäinen oli Brucen paluu. Itse olin noilla molemmilla kyllä.

Toi -99 vois olla. Mutta en vanno.

Ukrainasta Ignea

Band Maid Japanista säveltää ja esittää kaiken itse naisvoimin. ♀

samasta maasta myös Babymetal

Babymetalin yhteistyötä härömetallibändi Bring Me The Horizonin kanssa

Viimeksi muokattu:

Otin Black Sabbathin pois, koska oikeastaan kuuntelin enemmän Ozzya ja tunnen paremmin.

Scorpionsia tietenkin on tuttu
Jostain syystä en ole koskaan ollut Iron Maidenin kuuntelija.

Yhteistyössä