Parga vai Platanias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kreikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kreikka"

Vieras
Suositelkaa ja kertokaa plussat ja miinukset noista paikoista. Matkalle oltaisiin lähdössä heinäkuussa ja kaksi pientä lasta mukana (2v ja 6v).

En osaa päättää kumpaan kohteeseen varaisin hotellin.. Pargassa tarkoitus olisi majoittua Valtoksen puolelle ja Plataniaksessa varaisin keskustasta rannalta hotellin.

Olen käynyt molemmissa; kylläkin Plataniaksessa jo muutama vuosi sitten ja Pargassa pari vuotta sitten. Platanias mielestäni isompi ja vilkkaampi ja Parga rauhallisempi ja yllättävänkin pieni paikka.

Riippuu ihan siitä, mitä haluatte matkaltanne. Pargassa on hyvä ranta (Valtos), kaunista, suht rauhallista ja sellainen yliampuva kaupallisuus puuttuu. Miinusta lapsiperheille on suuret korkeuserot, rattaita voi olla aika uuvuttava työnnellä rinteitä ylös. Myöskään mitään lapsiperhejuttuja (huvitukset, teemapuistot, leikkipaikat ruokaravintoloissa jne) ei ole sillä tavalla tarjolla kuin Plataniaksessa on. Ostosmahdollisuudet on myös Pargassa huomattavasti suppeammat, mutta toisaalta Parga on selvästi aidomman oloinen kuin Platanias. Platanias on paikkana paljon isompi (myös vilkkaampi ja meluisampi) ja laajemmalla aluella. Haniaan on lyhyt matka. Lapsiperheille on paljon palveluita ja lapset ovat hyvin huomioidut niin hotelleissa kuin ruokapaikoissakin. Myös esim. valikoimaltaan hyviä ruokakauppoja (joita aina tarvitsee lasten kanssa) löytyy useita. Rannatkin ovat Plataniaksessa ihan ok. Plataniaksesta löytyy tasokkaampia hotelleja kuin Pargasta...

Mä ehkä menisin lasten kanssa ennemminkin Plataniakseen tai vielä mielummin johonkin Plataniaksen reunamille, esim Agia Marinaan. Heinäkuussa itse Plataniaksessa saattaa olla paljon bilettäjiä. Joka tapauksessa Heinäkuussa kannattaa valita sellainen hotelli, jossa on ilmastointi ja vähintään jääkaappi. Kreikassa on silloin tukalan kuuma!

Pargassa en ole käynyt mutta Plataniaksessa olen, eikä Parga voi mitenkään olla yhtä kamala paikka. Jos helvetti on olemassa niin se luultavasti on Platanias! Siellä ei ole yhtään mitään muuta kuin turistihärdelliä ja turisteja. Ei koskaan enää!!

Lisään vielä, että Pargasta oli kiva vuokrata auto ja tutustua lähiseutuihin. Autonvuokraus kannattaa lähes aina; itse ainakin tylsistyisin, jos joutuisi kököttämään vain samassa paikassa.

[QUOTE="vieras";26245382]Pargassa en ole käynyt mutta Plataniaksessa olen, eikä Parga voi mitenkään olla yhtä kamala paikka. Jos helvetti on olemassa niin se luultavasti on Platanias! Siellä ei ole yhtään mitään muuta kuin turistihärdelliä ja turisteja. Ei koskaan enää!![/QUOTE]

Mitä ihmettä? Me oltiin häämatkalla aikoinaan syyskuussa Plataniaksessa, eikä missään aikaisemmassa Kreetan kohteessa ole ollut niin hyvä ranta ja sopivankokoinen kylä. Herkullista ruokaa.
Tykättiin valtavasti ja näytti olevan lapsiperheidenkin suosiossa. Sinne palataan vielä joskus koko jengi...

Platanias on nykyään sellainen turistirysä, jota välttelen kuin ruttoa. Reilut 10 vuotta sitten sinne viitsi vielä matkustaa, mutta nykypäivänä alue on muuttunut niin paljon, että on ihan samanlainen massapaikka kuin esim. Rhodos.

Pargaa suosittelen, jos haluatte kokea aidompaa Kreikkaa, rauhallinen kohde jollaista itse arvostan.

Yhteistyössä