parempi lukio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävitkö luonnontiede linjan vai perus lukion

Itse asiasiassa silloin kun mä kävin.. 90-luvun puolessa välissä, niin kävin tanssipainotteisena :) eipä silloin ollut luonnontiede puolta, koska vielä silloin oli kastunlukio, jossa se luonnontiede. Silloin kun noi kaks lukiota yhdisty ja kastun lukio siirtyi Tsykin kanssa tuli myös tsykistä luonnontiede lukio.

En tiedä Turun lukioista mitään mutta kohta kolmen lukiolaisen äitinä sanoisin että jos toinen on iso ja toinen pieni, niin valitse iso. Isommassa lukiossa samaa ainetta opettaa monta opea ja kurssi on usein tarjolla, kun pienessä ( vaikka sitten miten laadukkaassa eliittilukiossa) jos et opea ymmärrä tai kurssi jää sairauden tms vuoksi väliin, niin pulassa olet.

[QUOTE="Mie";25844772]Itse asiasiassa silloin kun mä kävin.. 90-luvun puolessa välissä, niin kävin tanssipainotteisena :) eipä silloin ollut luonnontiede puolta, koska vielä silloin oli kastunlukio, jossa se luonnontiede. Silloin kun noi kaks lukiota yhdisty ja kastun lukio siirtyi Tsykin kanssa tuli myös tsykistä luonnontiede lukio.[/QUOTE]

Me ollaan taidettu käydä Tsykkiä samaan aikaan :D.

[QUOTE="hmmm";25844784]En tiedä Turun lukioista mitään mutta kohta kolmen lukiolaisen äitinä sanoisin että jos toinen on iso ja toinen pieni, niin valitse iso. Isommassa lukiossa samaa ainetta opettaa monta opea ja kurssi on usein tarjolla, kun pienessä ( vaikka sitten miten laadukkaassa eliittilukiossa) jos et opea ymmärrä tai kurssi jää sairauden tms vuoksi väliin, niin pulassa olet.[/QUOTE]

Luostarivuoren lukio taitaa olla rankingin ykkönen, mutta tsykki taitaa tulla siinä lähellä perässä. Meidän lapsella on nuo molemmat listalla, muttei ykkösvaihtoehtona.