Parempaan suuntaan ollaan menossa vauvan voinnissa....

Vauvalta on jätetty antibioottitippa pois ja sokeritippaa puretaan myös vähitellen pois.Keltasuusarvot olleet vielä hyvin alle valohoidon rajan, syöminen pikkuhiljaa parantunut...syö osan itse ja osa menee nenämahaletkulla.Tänään menen toiseksi nuorimman tyttären kanssa katsomaan vauvaa sairaalaan.
Jos olisin raskaana, niin tänään olis viikkoja tasan 36.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Kuullostaa tutulta! Millä rv:llä syntyi? Meijän poika 34+5, pääsi kotiin 36+1, nyt olis rv 37+6 jos olisin viel raskaana. Onko/oliko RDS?
:hug: teille, pian teilläkin on pienokainen kotona! :heart:
syntyi viikolla 35+3 eli 22.06...vauva voi odotusaikana hyvin, mutta mun kunto heikkeni koko ajan raskausmyrkytyksen vuoksi ja siksi oli käynnistettävä.
Painoa vauvalla oli syntyessä jo 3090gr ja pituutta 49.5cm.Olin sokerirasituksessa ihan viimisillä raja-arvoilla, viitearvojen sisällä ja kyllä se niin on, että ne mun sokerit olivat kasvattaneet vauvan jo noinkin isoksi noilla viikoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Kuullostaa tutulta! Millä rv:llä syntyi? Meijän poika 34+5, pääsi kotiin 36+1, nyt olis rv 37+6 jos olisin viel raskaana. Onko/oliko RDS?
syntyi viikolla 35+3 eli 22.06...vauva voi odotusaikana hyvin, mutta mun kunto heikkeni koko ajan raskausmyrkytyksen vuoksi ja siksi oli käynnistettävä.
Painoa vauvalla oli syntyessä jo 3090gr ja pituutta 49.5cm.Olin sokerirasituksessa ihan viimisillä raja-arvoilla, viitearvojen sisällä ja kyllä se niin on, että ne mun sokerit olivat kasvattaneet vauvan jo noinkin isoksi noilla viikoilla.
Mulla epäiltiin samaa, mut sit kuitenki sokeriarvot oli vauvalla ihan kunnossa!! Sokeriliuosta sai vaan ennen maidon antamista. Koko pojalla oli syntyessään 2820g/46cm ja pikkuhiljaa alkaa olee syntymäpainossan. Syntyi 4.6.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mulla epäiltiin samaa, mut sit kuitenki sokeriarvot oli vauvalla ihan kunnossa!! Sokeriliuosta sai vaan ennen maidon antamista. Koko pojalla oli syntyessään 2820g/46cm ja pikkuhiljaa alkaa olee syntymäpainossan. Syntyi 4.6.
Hyvä syntymäpäivä pojalla =) meillä esikoinen syntynyt samana päivänä, tosin 16v sitten :D

Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Onnea! :flower:
Mä jos tossa aiemmin mietinkin mitä sulle kuuluu kun kyselit sillon täällä siitä verenpaineesta :)
Hyvin viikkoja kuitenkin kasaan sait :flower:

Kiitos.Kuvittelin vielä saavani muutaman lisäviikon ja pääseväni sairaalasta kotiin juhannukseksi raskaana olevana, mutta toisinpa vaan kävi.

meillä poika synty 41 viikolla eli 11.7-07 klo 19:57 ja jalat eellä :whistle:
ite tulin lauvantaina kotia ja vauva jäi lasten ja nuorten osastolle 55 ja sokeri arvot oli aluks 2.6 joka heihtelehti koko ajan,
meidän vauvallakin oli nyt aluks jokin letku päässä ja kädessä jotka on nyt otettu pois mutta nenä letku on viellä varalta.
nyt vauva syö hyvin pulloo ja rintaa ja sokeri arvot 4.4 eli hyvään suuntaan täälläkin mennään :hug: eivät vaan muka ossaa sano milloin vauva pääsee pois vaikka on kaikki ok :( eivt voi ees arvioida päivää milloin pääsiis pois mut toivottavasti tällä viikolla tai puhumme potilasasiamiehen kans!
tänään kävimme siellä 5-6 aikaa ja vauvaa oli syötetty vasta klo 14 eli sehän huusi siellä nälkään ja hoitajat vaan istu lasi kopissa :kieh: onko pantteri sun vauva päässy jo pois? mistäpäin olet? me olemme oulusta!

Yhteistyössä