Paras systeemi 2-vuotiaan vaatekaappiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nipsnaps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nipsnaps"

Vieras
Tarkoitus olisi järjestää kaapit uudelleen, niin että 2-v. lapsi voisi itsekin opetella hakemaan kaapista vaatteita ja toisaalta viemään sinne paikoilleen. Kyseessä kun on eka lapsi, niin en tiedä mikä olisi paras järjestys. Viikattuna tuntuu että tilaa säästyisi eniten. Jossain laatikoissa sikin sokin varmaan olisi lapselle helpointa järjestellä ja hakea, lisäksi mies usein vaan tunkee vaatteet eikä viitsi viikata kun on kömpelö siinä... no, nuo lasten vaatteet kyllä onkin usein hankalia viikattavia. Itseä vaan häiritsisi tällainen kaapin sisustus esteettisesti, eikä näkisi yhdellä silmäyksellä mistä vaatteista olisi mistä valita. Henkarit taas olisi kivan näkösiä, mutta varmaan lapsi ei niitä ainakaan vielä hallitsisi ja mies ei kyllä varmaan jaksaisi henkaroidakaan...

Mitä järjestelyjä teillä on ollut taaperoiden vaatekaappeihin? Olisi kiva kuulla myös eteisen ulkovaatejärjestelyistä, sekä miten olette opettaneet lapsia viemään vaatteet paikalleen / pyykkiin yms.?

Ihan kiva idea, mutta viiden lapsen äitinä sanon että on typeyyttä olettaa että 2-vuotias ymmärtäisi viikkauksien ja henkarien perään.

Meillä on Elfan korit ja siellä ne sekaisin on, yhdessä hyllyssä paidat, toisessa housut jne.

Meillä oli vaate lipasto ja sellaset henkarivaatteet erikseen äiteen kaapissa. Yhessä lodjussa paidat, toisessa housut ja kolmannessa sukat+alusvaatteet. En 2v kohdalla olettanu että osaa viikata tai pinota kauniisti.

Meillä on esikoisen huoneessa elfa-korit, yhdessä pitkähihaiset paidat, toisessa t-paidat, kolmannessa collegehousut jne. Sukat ja kalsarit samassa. Elfat on niin isoja tosin ettei meidän 2v vielä niihin ylettyis eikä varmaan jaksais edes avata niitä (äitinsä kun tykkää shoppailusta..).

Ehdotan siis lipastoa tai elfoja mutta ei 2v kyllä viikkaa eikä henkaroi. Jos sua ei mytyt haittaa niin noi, jos haittaa niin sit viikkaa itse ne paikoilleen ja lapsi sitten ottaa sieltä.

Meillä on ikean pax-järjestelmää ja siihen koreja ja laatikoita. Laatikot on paljon herkkäliikkeisempiä ja sen vuoksi pienille kibempiä kuin korit , joita on raskaampi työntää takas paikoilleen. Meillä on 4 ja 5 -vuotiailla vaatteet 100cm leveissä laatikoissa, niissä toisessa reunassa paidat oiottuna ja pinossa, ei siis viikattuna. Housut toisessa reunassa taitettuna ja alkkarit siinä välissä. aluspaidat/sukkahousut ja yökkärit sitten toisessa laatikossa enemmän tai vähemmän sekalaisina kasoina.
Kyllähän nuo laatikot sotkeentuu kun lapset niitä penkoo kun aina ei niille se päällimäinen paita kelpa vaan etsitään pinon pohjalta lemppareita. Minä laitan puhtaat vaatteet kaappiin, 5v varmaan oppisi itse laittamaan, 4v ei kyllä vielä osais(riippuu lapsestakin kyllä)

Ulkovaatteita varten on oma matalla oleva koukkunaulakko, nihin ovat itse pienestä pitäen ripustaa. Sen lisäksi on jokaiselle omat muoviset kopat tason alla eteisessä, missä on rukkaset, pipot yms.

Meillä pienemmällä sisävaatteet senkissä. Siinä on kolme laatikkoa ylhäällä ja alapuolella sitten kolme kaappia joissa yhdet hyllyt. On toiminut meillä. Pyykit kun viikkaan niin poika vie itse sukat ja pikkarit joita ei viikata niin paikoilleen. Poika 4v. Ulkovaatteille on eteisessä matalemmalla naulakot sekä kaapissa paikat pipoille, hanskoille ym.

Yhteistyössä