Paras synnytysasento?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Itse olen synnyttänyt vain siinä sängyllä puoli-istuvassa asennossa. Mahtaisiko joku muu asento olla helpompi, mukavampi, nopeampi? Mitä olette itse kokeilleet? Ja jos on epiduraali laitettu, antavatko muussa asennossa edes synnyttää?
 
Mä kokeilin kyljeltään ponnistamista mut ei siitä tullu mitää..Se jalan ylhäällä pitäminen oli tuskasta muutenkin jo pitkän kärvistelyn jälkeen, vaikka mies auttoikin..Epiduraali oli laitettu ja kätilö itse ehdotti sitä asentoa, loppujen lopuks ihan "tavallisesti" synnytin..
 
harmi
Minä oon kans vaan puoli-istuvassa asennossa synnyttäny. Ekalla kerralla en ees ollu kerenny miettiä mitään ja toisella kerralla en meinannu keretä sängylle vessasta :D Tokalla oli tarkotus mennä ammeeseen, mut se vähän jäi... :/
 
Kaks synnytystä takana enkä kyllä kummassakaan olisi voinut kuvitellakaan muuta asentoa kuin puoli-istuva. Ekassa koitin jotenkin kyljellään(?) kätilön ehdotuksesta mutta sattui ihan p:sti..

Toka meni niin haipakkaan että aloin ponnistamaan kun kätilön piti tarkastaa kohdunsuu, eipä siinä asentoa enää ehtinyt vaihtamaankaan...
 
Arwen
Eskoista synnyttäessä olin vedessä, jakkaralla ja lopuksi jalat telineessä kun imukupilla nykäistiin pieni äkkiä pois kun sykkeet heitteli liikaa.

Kuopuksen synnytin puoli-istuvassa vaikka vannoin etten ikinä halua siihen asentoon. Synnytys oli niin helppo kuin vain synnytys olla voi :)
 
Nasu
Nelinkontin, vaikka se vaikutti aluksi täysin hullulta niin päädyin sitä kokeilemaan (synnytin kotona) ja kyllä se tuntui ihanalta, sain jopa kahdet orkut ponnistusten aikana. :)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä kokeilin kyljeltään ponnistamista mut ei siitä tullu mitää..Se jalan ylhäällä pitäminen oli tuskasta muutenkin jo pitkän kärvistelyn jälkeen, vaikka mies auttoikin..Epiduraali oli laitettu ja kätilö itse ehdotti sitä asentoa, loppujen lopuks ihan "tavallisesti" synnytin..
Mä kokeilin kans ensin kyljeltään, mutta en saanut voimaa ponnistamiseen. Siirryin puoli-istuvaan asentoon, jonka koin hyväksi. Olin niin kipeä, etten olisi pysynyt pystyssä... mietinnässä oli jakkara..
 
hh
Kaks lasta puoli-istuvasta asennosta ponnistaneena yllätyin, kun kolmas ei samalla systeemillä tullutkaan. Kätilö kehotti menemään kyljelleen, koska silloin lantio antaa enemmän periksi. Oli niin iso vauva, ettei mahtunut ulos siinä puoli-istuvassa synnytysasennossa, kyljellään ollessa tuli aika helpolla sit.
Mulla kätilö auttoi tukemalla mun toista jalkaa ylös.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja : ):
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu:
Nelinkontin, vaikka se vaikutti aluksi täysin hullulta niin päädyin sitä kokeilemaan (synnytin kotona) ja kyllä se tuntui ihanalta, sain jopa kahdet orkut ponnistusten aikana. :)
:D
Olen näistä orkkuilijoista lukenu, mutta ei helkatti kyllä synnyttäessä on ollu orkut kaukana. Hyvän olon tunne tullu vasta ku vauva on ollu ulkona.
 
mami
Seisallaan lapsi tuli nopeasti ulos. Tykkäsin. Tosin myönnän, että synnytin seisaallaan vain sen vuoksi, etten päässyt/ehtinyt enää nousemaan synnytyspöydälle. Ehdin vain sanomaan kätilölle, etten pysty liikkumaan enää yhtään ja vauva taitaa tulla nyyyyyyyyyyt.
 

Yhteistyössä