Paras lukemasi kirja?

Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:25 Fiona71 kirjoitti:
Mä luen tosi paljon, mutta vaikea on nimetä sitä yhtä ja parasta, mutta Untisen-Auelin Luolakarhun klaani on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmasta päästä.
se koko sarja on kyllä niin loistava. Joka vuosi luen sen ainakin kerran läpi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:27 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:25 Fiona71 kirjoitti:
Mä luen tosi paljon, mutta vaikea on nimetä sitä yhtä ja parasta, mutta Untisen-Auelin Luolakarhun klaani on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmasta päästä.
se koko sarja on kyllä niin loistava. Joka vuosi luen sen ainakin kerran läpi.
Mä oon lukenut myös ne kaikki ja useampaan kertaan, mutta tämä eka on mun mielestä se paras =)
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:30 Fiona71 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:27 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:25 Fiona71 kirjoitti:
Mä luen tosi paljon, mutta vaikea on nimetä sitä yhtä ja parasta, mutta Untisen-Auelin Luolakarhun klaani on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmasta päästä.
se koko sarja on kyllä niin loistava. Joka vuosi luen sen ainakin kerran läpi.
Mä oon lukenut myös ne kaikki ja useampaan kertaan, mutta tämä eka on mun mielestä se paras =)
Mä tykkään siitä Hevosten laaksosta eniten. Se viimeinen oli hieman pettymys, mutta elättelen edelleen toiveita jatkosta.Turhaan kaiketi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:25 Fiona71 kirjoitti:
Mä luen tosi paljon, mutta vaikea on nimetä sitä yhtä ja parasta, mutta Untisen-Auelin Luolakarhun klaani on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmasta päästä.
Mä en tykännyt niistä muista ollenkaan, eka oli kyllä hyvä.

Mä en osaa sanoa mikäolisi paras kirja mitä mä olen lukenut, monta hyvää kyllä osaisin luetella. Se riippuu ihan mielialastakin mitä huvittaa lukea. Mä luen kaikkea klassikoista hömppään, ainoastaan harlekiinikirjallisuus on jäänyt väliin, kerran yhden luin mökillä ja se riitti :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:25 Fiona71 kirjoitti:
Mä luen tosi paljon, mutta vaikea on nimetä sitä yhtä ja parasta, mutta Untisen-Auelin Luolakarhun klaani on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmasta päästä.
Tämä kuuluu myös minun suosikkeihini mutta paras kaikista on kuitenkin minusta Marion Zimmer Bradleyn Avalonin usvat!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:32 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:30 Fiona71 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:27 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:25 Fiona71 kirjoitti:
Mä luen tosi paljon, mutta vaikea on nimetä sitä yhtä ja parasta, mutta Untisen-Auelin Luolakarhun klaani on kyllä ehdottomasti yksi parhaimmasta päästä.
se koko sarja on kyllä niin loistava. Joka vuosi luen sen ainakin kerran läpi.
Mä oon lukenut myös ne kaikki ja useampaan kertaan, mutta tämä eka on mun mielestä se paras =)
Mä tykkään siitä Hevosten laaksosta eniten. Se viimeinen oli hieman pettymys, mutta elättelen edelleen toiveita jatkosta.Turhaan kaiketi...
Vipa oli mullekin vähän pettymys, välillä oli tosi tarkkaan selostettu asiat, jotka olisi lyhemminkin voinut kertoa, että tuli vähän harppomalla luettua jotkut kohdat.
Hevosten laaksosta tykkäsin myös tosi paljon, ei häviä kuin pikkuriikkisen ekalle ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:22 samperi kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, kun pitkästä aikaa lainasin lempikirjani kirjastosta:
Laila Hietamiehen Sonja.. Se on kyllä koko sarja ihan huippu!
Niin on! Ja mä pidän muutenkin Laila Hietaniemen tuotoksista tosi paljon,ja sitten muista vähän historiallisemmista romaaneista, niin kuin Raija Orasen Miljonääri + ne kaksi muuta, ja Kaari Utrion tuotanto.

Täytyy painaa mieleen näitä mitä täällä on mainittu, koska ainakin minä olen huono etsimään uusia kirjailijoita mitä lukea, aina luen niitä samoja... :/
 
tiksu harmaana
En tarkkaan osaa sanoa, monta hyvää kirjaa olen lukenut. Joskus 11-vuotiaana kuin Anne Ricen Veren vangit ja vieläkin muistan, miten järisyttävä kokemus se oli, kirja imaisi minut maailmaansa. Ei ehkä paras lukemani kirja, mutta muistan sen vieläkin hyvin. Muutenkin olen pitänyt Anne Ricen tuotannosta. Niin ja Zadie Smithin Valkoiset hampaat on myös yksi parhaista kirjoista.

Onko teillä muuten kirjoja, jotka luette uudelleen ja uudelleen? Minulla on jokunen nuorten kirja (ihan puhdasta hömppää :) ), joiden pariin jostakin syystä aina palaan ja luen ne uudelleen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:35 tiksu harmaana kirjoitti:
En tarkkaan osaa sanoa, monta hyvää kirjaa olen lukenut. Joskus 11-vuotiaana kuin Anne Ricen Veren vangit ja vieläkin muistan, miten järisyttävä kokemus se oli, kirja imaisi minut maailmaansa. Ei ehkä paras lukemani kirja, mutta muistan sen vieläkin hyvin. Muutenkin olen pitänyt Anne Ricen tuotannosta. Niin ja Zadie Smithin Valkoiset hampaat on myös yksi parhaista kirjoista.

Onko teillä muuten kirjoja, jotka luette uudelleen ja uudelleen? Minulla on jokunen nuorten kirja (ihan puhdasta hömppää :) ), joiden pariin jostakin syystä aina palaan ja luen ne uudelleen.
Juuh, monia kirjoja luen aina vain uudelleen.

Ja Anne Ricen se seuraava, Vampyyri Lestat on yksi suosikkejani.
Ja jo mainittu Avalonin usvat on tullut useasti ahmittua.

Nuortenkirjoista (Viisikot, Runotyttö jne) puhumattakaan.

Ja suomalaisista Hietamiehen se sarja jossa saunotaan aina (valoamon yksinäinen ja mitä siihe kuuluikaan) on puhkiluettu.


Hyviä kirjoja on vaikka kuinka.

(miten mä unohdin kaikki Irvingit ja Wilbur Smithin vanhemman tuotannon, nekin ovat hyviä)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:40 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 18:36 Ellida kirjoitti:
Tämä kuuluu myös minun suosikkeihini mutta paras kaikista on kuitenkin minusta Marion Zimmer Bradleyn Avalonin usvat!

Ja sen muutkin osat... Joista mä en kyllä tiedä mitkä niiden nimet on suomeksi tai onko niitä edes käännetty.
http://portal.risingshadow.net/index.php?option=com_library&Itemid=67&action=author&author_id=46
Tuo kolmas osa on mulla muuten lukematta vielä. Hyvä oli tuo kakkonenkin.
Oletko lukenut nuo muut kirjat?
 

Yhteistyössä