Paras lääke tai muu keino kuukautiskipuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja topaasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

topaasi

Vieras
Kärsin aivan jäkyttävistä kuukautiskivuista taas kun lopetin e-pillerit. Raskaus olisi toiveissa ja nyt olen vuoden ollut syömättä e-pillereitä ja kivut tuntuvat joka kierrossa kovimmilta. Esim. tänä amuna otin 1g Buranaa ja Panacodin. Ne helpottivat kipua sen verran, että nyt kipu on siedettävää mutta ei kokonaan poissa. Panacod välillä väsyttää minua vähän/ olo tokkurainen eli sitä ei arvaa töihin lähtiessä ottaa joten nyt vinkkejä kehiin millä tuota kipua saisi pois? 1 gramma Buranaa ja 500 mg Panadolia ei kovin hyvin auta ja ilman reseptiä ei kummempia särkylääkkeitä taida saada.

Lääkärissä olen asian tiimoilta käynyt ja teki vain lähetteen Naistenklinikalle ja pasitti moniin verikokeisiin PAPA:aan. Kun noita verikokeiden ajankohtia ja lähetteeseen tulevia tietoja käytiinläpi unohtui sitten kysyä mikä lääke voisi auttaa. Aikaa Naistenklinikalle saa varmaankin odotella pitkään joten vinkit ennen sitä olisivat tervetulleita.

Sori, en tiedä mikä sulla voisi auttaa :/

Itse laihdutin kymmenen kiloa (olen kyllä vieläkin ylipainoinen) ja menkkakivut katosivat, samoin vuoto niukkeni huomattavasti ja kaikki hyytymät katosivat vuodosta.

Kiitos vinkeitä!! Täytyykin kysäistä resepti tuohon Pronaxen josko auttaisi. Vaikutti pikaisen perehtymisen jälkeen reseptilääkkeeltä.

---: En tiedä kannattaako minun alkaa laihduttamaan ainakaan kovinpaljoa koska painan nyt 52 kg (olen 161 cm pitkä) ja jos laihdutan paljon niin paino tippuu alipainonpuolelle mikä lukemani tiedon perusteella haitata raskaaksitulemista.

Reseptillä saatava Miranax 500mg auttoin mulla erittäin hyvin lääkkeistä! :) Sit toinen joka auttoi, ettei tarvinnu enää tuota Miranaxia, oli siteiden ja tamponeiden vaihto kuukuppiin. Siinä oli mun taivas!! :)

Mulla on auttanut lämmin, pyyhkeeseen kiedottu jyväpussi vatsan/kohdun päällä. Jos ei ole jyväpussia niin täytä vaikka vesipullo kuumalla vedellä. Lämpö rentouttaa lihaksia ja vähentää kouristuksia.

Kuumalla vedellä suihkuttelu alavatsaan auttaa vähän. Koita välttää punaista lihaa ym. huonosti sulavaa kuukautisten aikaan (ainakin ekat päivät!), pahentaa kramppaamista...orgasmi tehoaa kipuihin. ;)

Mullakin tuntuu, että toosa ja alavatsa räjähtää just hetinyt. En oo aikaisemmin edes miettinyt lääkkeitä. Jotenkin aina pelännyt, että näitä kipuja vähätellään..

Tästä ketjusta rohkaistuneena enpäs kärsikään (toivottavasti) ensi kuukautisten aikaan, koska raahaan sen perseeni lääkärille :)

Olinkin unohtanut tuon lämpimän kokonaan, joskus pidin kuumavesipulloa vatsalla ja auttoi aika hyvin. Kummajuttu kun ennen liikunta auttoi kipuihin mutta nykyään kaikki "tärinä" vain lisää kipua. Käyn ratsastamassa ja ovulaation ja menkkojen aikoihin en voi oikein muuta tehdä kuin mennä rauhalliselle maastolenkille kipujen takia ja hevonen on ihmeissään kun välillä joutuu silti seisomaan paikoillaan kun tuntuu, etten kestä pientäkään liikettä. Jokinaika sitten erehdyin sopimaan tunnin menkkojen aikaan ja oli pakko lopettaa kesken kun kipu kävi sietämättömäksi.

Mulla kans kuukuppi vei karseet menkkakivut :) En tiiä mikä se juttu siinä on, auttaisko jotenkin noita lihaksia rennommiksi (mulla menkkakivut oli sellasia kramppeja)?

Magnesium(sitraatti), syötkö? Mä sain tästäkin helpotusta :) (ja vei myös pohkeiden yökrampit mukanaan.)

Toivottavasti apu löytyy sullekin!

Minulla auttoi ainoastaan juuri tuo mainitsemasi panacod- burana kombo. Kivut vastasivat melkein supistuskipua, sillä erotuksella, että mitään taukoja ei tullut väliin(kuten supistuksissa)
Ensimmäisen lapsen myötä kivut kuitenkin katosivat kokonaan. Onko sinulla ennestään lapsia? Jos ei, niin raskautuminen tosiaan voisi auttaa, näin pidemmällä tähtäimellä

No, itsellä autto sellanen terapiamagneetti. Enkä tiedä tuleeko apu korvien välistä vai oikeesti siitä magneetista, mutta eipä sen väliä olekaan - pääasia että ei ole juurikaan tarvinnut sen jälkeen lääkkeitä syödä. =) Laitan sen "napin" siis heti pikkareitten "kaulukseen", kun ekat pms:t tulee ja pidän vuodon loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24459597:
Minulla auttoi ainoastaan juuri tuo mainitsemasi panacod- burana kombo. Kivut vastasivat melkein supistuskipua, sillä erotuksella, että mitään taukoja ei tullut väliin(kuten supistuksissa)

Mulla molemmista lapsista synnytyssupistukset oli tällasia "laukeamattomia". Kummallakaan kerralla kätilö ei uskonut, kun sanoin, että kipu vaan jatkuu ja jatkuu "ei sulla VOI enää supistaa!" mut lääkärit sit kyllä onneks usko :)

Ja menkkakivut tosiaan kans supistusmaisia kramppeja. Lapsettomuushoitojen yhteydessä lääkäri totesi mulla olevan supistusherkkä kohtu. Ärsyttävä ominaisuus :)

Tää nyt ei ap:tä auttanut kyllä millään lailla...

Yhteistyössä