Paras kummilahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xtina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

Xtina

Vieras
Nyt olis ensi viikolla kummi/kastelahja hankinnassa, mutta en vaan osaa päättää mitä ostaisin! Se on vielä vähän auki, että tuleeko minusta sylikummi. Jos tulee, niin ostan perinteiden mukaisesti kummilusikan. :)

Mutta mikä on omasta mielestäsi kaunein kastelahja?

Mun mielestä kaikkein parasta on kysyä kummilapsen vanhemmilta mitä he haluavat. Näin olen aina itse tehnyt ja myös omien lasteni kummit ovat tehneet näin. Eipähän tule pino lusikoita tai monta valokuvakehystä.

• Tykkää
Reactions: marabou
Me saatiin ihanat pentikin maalatut lasten muki ja lautanen. On päivittäin käytössä, hyvässä kunnossa ja aina tulee mieleen tämä kummi kun niitä käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Kastevesirasiasta tykkään. Ja meidän herran saamista ihan paras on sellanen puinen seinämitta, jossa valokuville paikkoja 6.

Kielsin kummeja aikanaan ostamasta lusikkaa, ei mun mielestä oo kiva.

Tässä se nähdään, että kannattaa kysyä vanhemmilta. Kaikki tykkää eri asioista. Mä en tajuu noita kastevesirasioita tai kummitodistuputkiloita, mutta lusikka ok.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Tässä se nähdään, että kannattaa kysyä vanhemmilta. Kaikki tykkää eri asioista. Mä en tajuu noita kastevesirasioita tai kummitodistuputkiloita, mutta lusikka ok.

Samaa mieltä. Jokainen ite tietää parhaiten mistä tykkää, ei sitä muut pysty kertomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Kastevesirasiasta tykkään. Ja meidän herran saamista ihan paras on sellanen puinen seinämitta, jossa valokuville paikkoja 6.

Kielsin kummeja aikanaan ostamasta lusikkaa, ei mun mielestä oo kiva.

Mustaki lusikka on karmee :x

Vanhemmille käy kuulemma kaikki, myös nuo ihan perinteiset kastevesirasiat ja valokuvakehykset. Olen myös heidän vanhemman lapsen sylikummi, jolle ostin tuon kummilusikan. Tykkäsivät. :) Nyt en vaan osaa päättää, siksi kyselen mielipiteitä.

Omalle kummipojalleni olen ostanut lastenastiaston, aterimet ja sellaisen suloisen helistimen ( http://www.pikkuvanilja.fi/once-upon-time-hopeoitu-helistin-p-803.html ), mikä on hopeoitu. Kaikki ovat käyttötavaraa, mutta helistin säilyy varmasti muistona leikkien jälkeenkin! Itsekin olen toivonut samantyyppisiä lahjoja omalle pojalleni.

Me saatiin ainakin muilta vierailta kaksi lastenastiastoa (pentik ja arabian muumi), Hacmanin lastenaterimet ja sitten puisia brion klassikkolelujakin tuli muilta vierailta. Kummit kysyivät onko toiveita/mitä muut kummit ovat ostamassa ja minä taas toivoin noita perinteisiä kummilahjoja heiltä :) Itsellä kun ei niitä ole ollut ja muistan olleeni lapsena kateellinen niistä sisaruksille ja muille lapsille :D

Meillä on ollut tapana ostaa hopealusikoita. Siis jotain sarjaa esim. Chippendale. Kummina ostin sarjaan kuuluvan kakkulapion kastelahjaksi ja sitten syntymäpäivänä ostan lusikan, kunnes on lusikoita 6 kpl. Sitten myöhemmin ne voi kaivertaa. Ja on lapselle jotain pysyvää muistoa. Mullakin on sarja lusikoita, kakku- ja piirakkaottimet. Todella kiva muisto!

Ite oon halunnu molemmille kummilusikat, mukava muisto kun näkyy painot/pituudet ja voihan sillä puuroakin syödä, meillä kyllä koristeena. Sit nuo hopealusikat on kyllä oiva lahja kanssa, itse oon saanu aikanaan rippilahjaksi ja ovat olleet jokaisissa juhlissa käytössä, eli myöhempää käyttöä varten hyvä juttu. Mutta kannattaa kysyä vanhemmilta, varsinkin jos tavaraa meinaa ostaa.

Yhteistyössä