Paras korvaushoito

• Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
aloittelija
Hei! Kertokaa kokemuksianne eri hormonikorvauslääkkeistä. Tabletti, geeli,vai laastari? Lääkkeen nimi, vahvuus, sekä sen plussat ja miinukset. Katotaan, onko joku valmiste ylitse muiden.

Eihän sitä
parasta korvaushoitoa ole olemassa. Kokeilemalla sen löytää.Minä aloitin geelillä ja keltarauhashormoneilla. Ehkä vähän sottaista. Olen myös kokeillut laastaria. Ihoni ei sietänyt niitä. Tuli pahoja ihottumia.Trisekvens oli minulle hyvä, mutta miinusta joka kuukausi vuotoja. Tällä hetkellä minulla on Indivina vuodoton hoito ja se on ollut kaikista paras.Mutta vuodotonta hoitoa alitetaan vasta silloin kun kuukautiset ovat olleet poissa pari vuotta. Siinä välissä olen käyttänyt pari muuta merkkiä, mutta yhdestä tuli migeeni ja toisesta huimausta.

Ritu
Nimimerkille ""Eihän sitä"" : millä lailla se Indivina on sinusta paras? Onko vain siksi, että ei tule vuotoa, vai onko joku muukin syy, että se eroaa paremmaksi tuosta Trisekvenistä?

Mulla on tällä hetkellä juuri Trisekvens, eikä minua niukahkot ""kuukautiset"" haittaa, ne tulevat aina heti punaisten pillerien aloittamisen jälkeen, joten osaan hyvin varautua, eikä niistä minusta mitään vaivaa ole, onhan noihin vuotoihin elämässään tottunut.

Joskus vain tuntuu, että sitä yöhikoilua on kumminkin, tosin harvoin. Mutta olen miettinyt, että olisiko joku vielä tehokaampi merkki olemassa. Muuten tämä hoito on mulle hyvin sopinut, ei mitään sivuoireita.

Indivina
Kyllä Trisekvens oli ihan hyvä minulle, paitsi että siinä tuli ne vuodot ja silloin minulla oli vähän päänsärkyä ja muutenkin sellainen ""kuukautisolo"". Vähän alavatsakipuja, turvonnut olo ja sellaista. Nyt kun käytän Indivina on ""tasaisempi"" olo eikä tarvitse ajatella kuukautispäiviä.Koko ajan vaan sitä samaa ""rataa""!:)

Yhteistyössä