mä liputan myös epiduraalin puolesta! mä olisin voinu kosia sitä anestesialääkäriä! ensimmäinen kerta raskauden aikana ku ei sattunu mihkää.. mulla se ei tosin enää auttanu ponnistusvaiheessa, mutta sitä ennen sain nauttia kivuttomuudesta, ja kerätä voimia ponnistusvaiheeseen.. aivan ihana troppi!
[QUOTE="leena";26595468]Avautumisvaiheessa lämmin kauratyyny ja ilokaasu. Ponnistusvaiheessa pudendaalipuudute.[/QUOTE]
Juurikin näin. Vaikka puudute ei ehtinyt kauaa vaikuttaa, mutta kaipa se jotain silti auttoi. Myös oma aaa-lauluni auttoi. Ja ilokaasumaskin puristaminen kädessä.
[QUOTE="...";26602466]mä liputan myös epiduraalin puolesta! mä olisin voinu kosia sitä anestesialääkäriä! ensimmäinen kerta raskauden aikana ku ei sattunu mihkää.. mulla se ei tosin enää auttanu ponnistusvaiheessa, mutta sitä ennen sain nauttia kivuttomuudesta, ja kerätä voimia ponnistusvaiheeseen.. aivan ihana troppi! [/QUOTE]
niin, ja amme toimi mulla myös niin hyvin, että lakkautti supistukset kokonaan.. synnytys pysähty 6tunniks kokonaan.. kyllä sillä kipu lähti, mut supistukset myös kätilökin naureskeli, että kannattaa varmaan ensikerralla jättää varmuuden vuoksi amme väliin.
[QUOTE="...";26602484]niin, ja amme toimi mulla myös niin hyvin, että lakkautti supistukset kokonaan.. synnytys pysähty 6tunniks kokonaan.. kyllä sillä kipu lähti, mut supistukset myös kätilökin naureskeli, että kannattaa varmaan ensikerralla jättää varmuuden vuoksi amme väliin.[/QUOTE]
Minä taas pelkäsin mahdollista epiduraalia enemmän kuin itse synnytystä
[QUOTE="vieras";26602157]ilokaasusta tuntuu olevan enemmän haittaa kuin hyötyä![/QUOTE]no minulla on ollut paras kahdessa synnytyksessä, muuta ei ole tarvinnut. ja ensimmäinen käynistettiin.