Paras kivunlievitys ensimmäisessä synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä liputan myös epiduraalin puolesta! :) mä olisin voinu kosia sitä anestesialääkäriä! :D ensimmäinen kerta raskauden aikana ku ei sattunu mihkää.. mulla se ei tosin enää auttanu ponnistusvaiheessa, mutta sitä ennen sain nauttia kivuttomuudesta, ja kerätä voimia ponnistusvaiheeseen.. aivan ihana troppi! :D

[QUOTE="leena";26595468]Avautumisvaiheessa lämmin kauratyyny ja ilokaasu. Ponnistusvaiheessa pudendaalipuudute.[/QUOTE]

Juurikin näin. Vaikka puudute ei ehtinyt kauaa vaikuttaa, mutta kaipa se jotain silti auttoi. Myös oma aaa-lauluni auttoi. Ja ilokaasumaskin puristaminen kädessä.

[QUOTE="...";26602466]mä liputan myös epiduraalin puolesta! :) mä olisin voinu kosia sitä anestesialääkäriä! :D ensimmäinen kerta raskauden aikana ku ei sattunu mihkää.. mulla se ei tosin enää auttanu ponnistusvaiheessa, mutta sitä ennen sain nauttia kivuttomuudesta, ja kerätä voimia ponnistusvaiheeseen.. aivan ihana troppi! :D[/QUOTE]

niin, ja amme toimi mulla myös niin hyvin, että lakkautti supistukset kokonaan.. synnytys pysähty 6tunniks kokonaan.. kyllä sillä kipu lähti, mut supistukset myös :D kätilökin naureskeli, että kannattaa varmaan ensikerralla jättää varmuuden vuoksi amme väliin.

[QUOTE="...";26602484]niin, ja amme toimi mulla myös niin hyvin, että lakkautti supistukset kokonaan.. synnytys pysähty 6tunniks kokonaan.. kyllä sillä kipu lähti, mut supistukset myös :D kätilökin naureskeli, että kannattaa varmaan ensikerralla jättää varmuuden vuoksi amme väliin.[/QUOTE]

Minä taas pelkäsin mahdollista epiduraalia enemmän kuin itse synnytystä ;)

[QUOTE="vieras";26602157]ilokaasusta tuntuu olevan enemmän haittaa kuin hyötyä![/QUOTE]no minulla on ollut paras kahdessa synnytyksessä, muuta ei ole tarvinnut. ja ensimmäinen käynistettiin.

Yhteistyössä