Paras käyntikortti itsestäsi on ULKONÄKÖ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta en meikkaa, pukeudun kirppisvaatteisiin, en käy kampaajalla

Saanko kysyä? Miksi et meikkaa? Miksi pukeudut kirppisvaatteisiin? Miten hoidat hiuksiasi?

Minä puolestani haluaisin tietää, miksi pitäisi meikata tai miksi kirpputorilta ostetut vaatteet eivät kelpaa?? Ja miksi hiusten hoidoksi ei riitä pesu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt ei puhuttu TYÖN käyntikortista vaan ihan itsestä, vapaa-ajan "käyntikortista", ihmisestä itsestään. Siis kun moni ei tajunnut!

No siis mun ei tarvitse täällä kotona ollessani itseäni kenellekään markkinoida. Eikä muuallakaan.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Entä jos en halua näyttää ulkoisesti sen kauniimmalta mitä olen? Entä jos haluan näyttää vähän vähemmin kauniilta ja huolitellulta sellaiselta jota on helppo lähestyä?

Kuka nyt rumaa haluais lähestyä?

En mä tiedä millaista olisi olla kaunis ja siisti ihminen, mutta mä oon saanut sellaisen käsityksen, että kovin hienoa ihmistä pelätään ja hänen seurassaan ei osata olla rennosti.

Henkilökohtaisen hygeniani hoidan, mutta pärställeni en voi mitään. Jos mun ulkoinen olemukseni ei miellytä muita, niin sille en voi mitään. Eikä se ole todennäköisesti edes mikään tappio. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Saanko kysyä? Miksi et meikkaa? Miksi pukeudut kirppisvaatteisiin? Miten hoidat hiuksiasi?

Minä puolestani haluaisin tietää, miksi pitäisi meikata tai miksi kirpputorilta ostetut vaatteet eivät kelpaa?? Ja miksi hiusten hoidoksi ei riitä pesu?

Juu, en meikkaa minäkään. Ja hiukset annan kuivua pesun jälkeen ihan tyyliin naturel. Mua suoraan sanottuna naurattaa tuollainen hysteerinen vouhotus omasta ulkonäöstä. Kertoo kyllä ihmisestä aika paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Alkuperäinen kirjoittaja jo on rautalankaa:
Väitättekö te nyt tosissanne, ettette pidä itseänne puhtaana, huoliteltuna ja terveenä ihan kiusallanne? En nyt tarkoita tikkurilan värikarttaa naamaan pakkeloituna ja iltapukua päälle vedettynä, vaan ihan normaalisti kauniisti puettua ja suihkunraikasta ihmistä, joka välittää itsestään ja lähimmistään sen verran ettei lähde ihmisten ilmoille vilkaisematta peiliin?

Juu :) Ei kai kukaan nyt suihkussa käy siks että poikkeaa markettiin ruokaostoksille -sen jälkeenhän sen suihkun vasta tarvii :o Normaalisti kauniisti pukeutuminen on maku- ja tyylikysymys :)
Itselläni on ainakin epämiellyttävä olo itseni kanssa jossen ole käynyt suihkussa sinä päivänä. Olin sitten kotona, marketissa, töissä tai illallisella. Tämä hullu kävisi suihkussa ennen markettiin menoa, en kylläkään muita miellyttääkseni :/

Aha. Mä en kai sitten hikoile tai haise, koska en tarvii käydä suihkussa kun joka toinen päivä (kesällä tietty uimassa monestikin päivässä) :whistle: En meikkaa, hiukset on tavalliset, ei muotivaatteita, ja silti ukkoni pitää mua maailman kauneimpana ja sanoo sen joka päivä ihaileva katse silmissään :) Ja tiedän että näytän hyvältä =)

No meikata ei "tarvitse", mutta itseäni ainakin piristää kun hiukan korjaan ripsivärillä lyhyitä ja vaaleita ripsiäni ja sipaisen vähän punaa poskiin.

Kirpputorivaatteet ovat jonkun toisen käyttämiä ja siksi en itse niitä halua käyttää.

Hiusten hoidoksi riittää pesu, mutta kun hiuksilla on tapana kasvaa. Ja kampaajallakäynti on arjen piristystä väreillä ja uusilla leikkausmalleilla.

Mäkin haluan tietää: Mitä vikaa on kirppisvaatteissa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vaikka :
Jos olette jossain esim. vieraissa häissä, joista ette puoliakaan tunne ja joku epämiellyttävän näköinen lihava ja haiseva tulee juttelemaan, jäättekö päivittelemään säitä? Minä en ainakaan jäisi vaan poistuisin kohteliaasti. Mutta jos joku kauniisti pukeutunut ja hyväntuoksuinen ihminen tulisi lähelle, jäisin mielelläni hänen kanssaan jakamaan ajatuksia aiheesta kuin aiheesta. Ja kuka tätä ei uskalla myöntää, ei ole itselleen rehellinen vaan leikki jotain maailmanparantajaa ja hyväntekijää, parempaa ihmistä.

Etkös sinä vähän saivartele? Kuka on sanonut, että on suotavaa haista pahalle ja pukeutua rumasti (vaatetus on kylläkin makuasia....)? Kaikki kai tässäkin ketjussa suihkun omistavat ja sitä käyttävät :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Nyt ei puhuttu TYÖN käyntikortista vaan ihan itsestä, vapaa-ajan "käyntikortista", ihmisestä itsestään. Siis kun moni ei tajunnut!

No siis mun ei tarvitse täällä kotona ollessani itseäni kenellekään markkinoida. Eikä muuallakaan.. :)

No jos ei halua ystäviä, tuttavia tai sinkkuna kumppania niin ei tarvitsekaan. Kyllä mä ainakin mielelläni tutustun uusiin ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Kun ihminen kävelee kadulla/juhlissa vastaan, ei siinä teot paljon näy, kyllä se ulkonäkö, huoliteltu sellainen kertoo paljon ihmisestä. Kynnet, hiukset, asusteet, puhtaus, päivetys, miten itsensä kantaa jne. Sisäisen kauneuden löytää vasta tutustumisen jälkeen.

Mitä sheivaukseen tulee, se on arvostusta kumppaniaan kohtaan, että pitää ne paikat kunnossa.

Aina vedetään tää kumppani tähän. Mutta on niitä sellasiakin pareja joissa ollaan samaa meiltä: nainen ei raakkaa karvojaan. Ja silloin arvostetaan kumppania just niin, ettei karvoja poisteta. Nih.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mulla on varaa ostaa vaatteeni sieltä mistä saan asiantuntevaa palvelua ja jossa on sovituskopit peileillä ja jossa saan kuitin ostoksestani. Muiden käyttämisä vaatteita, yök.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ei jumalauta, sääliksi käy teidän ukkojanne!!! Ei oo ihme että täällä kin joka sivulla on aloitus, kun ukko pettää... Ei kai kukaan kattele muijaa, joka ei viitsi pitää itsestään huolta, ei edes kumppanin arvostuksen vuoksi. Otan osaa ja poistun baariin, jossa varmaan jtaas onkun ressukan ukko yrittää saada seksiä kauniimmalta ja paremmalta naiselta kuin mitä kotona on.

Tämmöinen mä olen aina ollut ja, jos kerta kelpasin silloin 14 vuotta sitten niin saan luvan kelvata vieläkin. Olisi valinnut toisen, jos toisenlaista olisi kaivannut.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

No meikata ei "tarvitse", mutta itseäni ainakin piristää kun hiukan korjaan ripsivärillä lyhyitä ja vaaleita ripsiäni ja sipaisen vähän punaa poskiin.

Kirpputorivaatteet ovat jonkun toisen käyttämiä ja siksi en itse niitä halua käyttää.

Hiusten hoidoksi riittää pesu, mutta kun hiuksilla on tapana kasvaa. Ja kampaajallakäynti on arjen piristystä väreillä ja uusilla leikkausmalleilla.

Ok, nuo ovat hyviä perusteluja SINULLE, mutta eivät kai kirpputorivaatteet ja meikittömyys kenestäkään epäsiistiä tee?
(sitä paitsi joillakin on mustat ja pitkät ripset omasta takaa, samoin kuin pitkät luonnonvaaleat/luonnontummat hiukset ovat kauniit pelkällä tasoituksella...)

Mä en meikkaa, enkä muuten edes käytä dödöä. Vaatteeni ostan mistä milloinkin. Olen epänaisellisen näköinen (palstakriteerien mukaan) ja näytän varmaan 500 vuotta ikäistäni vanhemmalta. Siltikin ihmiset pystyvät keskustelemaan kanssani. Se siitä käyntikortista. Tänään sellainen ex-herrasmies nykyinen laitapuolenkulkija tuli luokseni bussipysäkillä ja sanoi "Anteeksi neiti, mikähän viikonpäivä tänään mahtaa olla?" Aivan varmasti huppelissa, mutta ihan siisti ja kohtelias. Vastasin hänelle ja hän jatkoi matkaansa.

Haluan olla helposti lähestyttävissä. Olen ehkä menettänyt joitain työpaikkoja sen takia, että "näytän vääränlaiselta", mutta ne työpaikat, missä olen ollut, ovat pitäneet minua korvaamattomana. Minusta sen on riitettävä nykypäivänäkin, että ihminen on hyväntahtoinen, rehellinen, ahkera ja hyvätapainen.

Varmasti monella ystävälläni on hampaat vinossa, yli- tai alipainoa, epämuodikkaat hiukset tai vaatteet, liian paljon lävistyksiä/tatuointeja teidän makuunne jne. Mutta mitä siitä!?

Niin, jos puhutaan siitä käyntikortista, mikä luodaan ihmiselle ensimmäisen 10 sekunnin aikana, niin kyllä se ulkoinen siisteys on se pointti ja ehkä se tapa, miten tervehditään.

Mutta jos puhe ei ole tuosta, niin sitten en voi peesata aloittajaa kuin pieneltä osin.

Mulla on varaa ostaa vaatteeni sieltä mistä saan asiantuntevaa palvelua ja jossa on sovituskopit peileillä ja jossa saan kuitin ostoksestani. Muiden käyttämisä vaatteita, yök.

Mä olen ylpeä siitä, että löydän itselleni vaatteet kirpparilta. Se mistä vaatteeni hankin ei ole niinkään rahasta kiinni vaan mun arvomaailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Ei jumalauta, sääliksi käy teidän ukkojanne!!! Ei oo ihme että täällä kin joka sivulla on aloitus, kun ukko pettää... Ei kai kukaan kattele muijaa, joka ei viitsi pitää itsestään huolta, ei edes kumppanin arvostuksen vuoksi. Otan osaa ja poistun baariin, jossa varmaan jtaas onkun ressukan ukko yrittää saada seksiä kauniimmalta ja paremmalta naiselta kuin mitä kotona on.

Tämmöinen mä olen aina ollut ja, jos kerta kelpasin silloin 14 vuotta sitten niin saan luvan kelvata vieläkin. Olisi valinnut toisen, jos toisenlaista olisi kaivannut.

Minen huolis sellasta ukkoa, joka ois kanssani ulkonäköni takia. Iän myötä sitä rapistuu väistämättä, enkä tosissaan halua olla ruiskuttamassa botoxia tai muuta itteeni vain siksi, ettei toinen pettäis! Se on taas sitä luottamusta. Ei ulkonäköä, vaan sisäiset asiat.

Okei. No: mulla on varaa olla ostamatta vaatteeni sieltä, missä olisi asiantuntevaa palvelua (tiedän itse omasta pukeutumisestani tarpeeksi ) ja sovituskopit peileillä (tunnen kroppani paremmin kuin laukun pohjani ) ja jossa saisin kuitin ostoksestani (parin euron menetys ei virheen sattuessa kaada talouttani ). Muiden käyttämien vaatteiden kierrätys on paitsi edullista, myös ekologista, ja yököttely idioottimaista.

No jos ei halua ystäviä, tuttavia tai sinkkuna kumppania niin ei tarvitsekaan. Kyllä mä ainakin mielelläni tutustun uusiin ihmisiin.

No kipinkapin nyt katsomaan veskiin, ettei ole tullut tahraa pikkupöksyihin ja että kutrit on ojossa ja kynnet lakassa. Ja muista pestä vielä varpaanvälit, se pitää muistaa tehdä ainaskin kymmenisen kertaa tällasella lämpimällä kelillä -ja saippuan kanssa. Ai niin, mieluiten mandariinin tai mangon tuoksuisella, koska sillä näytät arvostuksen mieheesi. KAIKKI miehet tykkäävät mandariinista ja mangosta (jo vauvapojat rakastavat mangososeita, se lähtee ihan sieltä).

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Niin, jos puhutaan siitä käyntikortista, mikä luodaan ihmiselle ensimmäisen 10 sekunnin aikana, niin kyllä se ulkoinen siisteys on se pointti ja ehkä se tapa, miten tervehditään.

Mutta jos puhe ei ole tuosta, niin sitten en voi peesata aloittajaa kuin pieneltä osin.

Näin on ja sen ensimmäisen 10 vai 15 sekunnin aikana tullut kuva ei kovin helposti haihdu tai vaihdu.

ei hyvää päivää.... Kyllä kumppanin arvostus tulee meillä ainakin jostain ihan muusta kuin alapään karvoituksesta... välillä tuntuu näiden kirjoitusten perusteella siltä että sheivattu posliini on parisuhteessa tärkeämpää kuin avoimuus, rehellisyys, luottamus ja jopa RAKKAUS. Vai onko sheivaus nykyajan rakkaudenosoitus. No onneksi ollaan mieheni kanssa sen verran näköjään vanhanaikaisia, vaikka ei vanhoja ollakaan, että me osoitamme rakkautta toisillemme ihan jollain muulla tavoin.

Minä olen saanut paljon uusia ystäviä tässä kotiäiti-lookissani. Tälläytyneitä äitejä ennemminkin karsastetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Ensivaikutelma luodaan n. 10 sekunnissa, siinä ei paljon sisäistä kauneutta ehdi vilautella. Vaan eipä sitä kannata itseään tunkea epäluontevaan asuun tai laittautua itselleen sopimattomasti vaikutuksen tehdäkseen.

Tuo on totta, siinä ei paljoa kerkeä teeskennellä. Sen jälkeen ei paljoa auta mikään.

Yhteistyössä