Paras käyntikortti itsestäsi on ULKONÄKÖ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensivaikutelma luodaan n. 10 sekunnissa, siinä ei paljon sisäistä kauneutta ehdi vilautella. Vaan eipä sitä kannata itseään tunkea epäluontevaan asuun tai laittautua itselleen sopimattomasti vaikutuksen tehdäkseen.

Sheivattu?
Salli mun nauraa.

En ole ikuna ajanut alapäätäni (edes synnärille mennessä). Minusta se on ihan sievä luonnontilaisena. Samoin miehestäni ja muillehan se alue ei kuulu. Miksi naturell nainen ei olisi kaunis.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos ei halua ymmärtää, turha varmaan selittääkään.
Ei tarvitse selittää. Tulkitsin miten tulkitsin. Tosiasia on, että mun ei vapaa-ajallani tarvitse miellyttää yhtään ketään, jota en katso tarpeelliseksi miellyttää. Töissä tilanne on ihan toinen. Jos joku ei halua jossain kekkereissä tutustua muhun sen vuoksi, että en meikkaa, hiukseni eivät ole viimeisen päälle laitetut, en ole hoikka enkä tiedä muodistakaan mitään, en koe jääneeni mitään paitsikaan.

Samaa mieltä, mä oon tällanen samanlainen =) Ja ihan kaunis =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt ei puhuttu TYÖN käyntikortista vaan ihan itsestä, vapaa-ajan "käyntikortista", ihmisestä itsestään. Siis kun moni ei tajunnut!

No mä en tiedä muista. Mutta jos vieraisiin ihmisiin"törmään" kyllä mä havaitsen hyvin nopeasti synkkaako meillä vai ei. Ulkonäöstä viis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt ei puhuttu TYÖN käyntikortista vaan ihan itsestä, vapaa-ajan "käyntikortista", ihmisestä itsestään. Siis kun moni ei tajunnut!

Kyllä minusta tuo käyntikortti pitää mieltää ihan joka paikkaan. Ja vapaa-ajalla mun kanssa on kivaa, sen tietävät ystäväni ja sukulaiseni. Mulla ei ole hirmuisesti enää tarvetta lähteä mihinkään juhliin roikkumaan, missä minua ei jo tunneta. Liikun sitten ystävieni tai työtovereitteni kanssa. Ja heille kyllä minusta tärkeimmät ominaisuudet ovat ne, joiden vuoksi minusta pidetään, ja jonka vuoksi minulle uskoudutaan. Kyllä minä silti välitän siitä, minkä näköisenä lähden ulos - eli meikkaan kun lähden kavereiden kanssa vaikka ravintolaan ja valitsen tilanteeseen sopivat vaatteet.

Mutta parasta minun kaveripiirissäni on kyllä ehdottomasti se, että siellä saa olla ihan oma itsensä, saa päästellä suustaan siivoamatonta kieltä, ja sinut ymmärretään ihan täysin. Meillä on tosi kivaa yhdessä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä on vakka kantensa sitten valinnut. Eipä itellä oo sellasta miestä tullu vielä vastaan, joka puuskista välittäis. Ja otanta on noin 80 kpl.

Otannastasi päätellen ei pelkkä sheivaus riitä pitemmän päälle :D.

Väitättekö te nyt tosissanne, ettette pidä itseänne puhtaana, huoliteltuna ja terveenä ihan kiusallanne? En nyt tarkoita tikkurilan värikarttaa naamaan pakkeloituna ja iltapukua päälle vedettynä, vaan ihan normaalisti kauniisti puettua ja suihkunraikasta ihmistä, joka välittää itsestään ja lähimmistään sen verran ettei lähde ihmisten ilmoille vilkaisematta peiliin?

Alkuperäinen kirjoittaja jo on rautalankaa:
Väitättekö te nyt tosissanne, ettette pidä itseänne puhtaana, huoliteltuna ja terveenä ihan kiusallanne? En nyt tarkoita tikkurilan värikarttaa naamaan pakkeloituna ja iltapukua päälle vedettynä, vaan ihan normaalisti kauniisti puettua ja suihkunraikasta ihmistä, joka välittää itsestään ja lähimmistään sen verran ettei lähde ihmisten ilmoille vilkaisematta peiliin?

Juu :) Ei kai kukaan nyt suihkussa käy siks että poikkeaa markettiin ruokaostoksille -sen jälkeenhän sen suihkun vasta tarvii :o Normaalisti kauniisti pukeutuminen on maku- ja tyylikysymys :)

Käyn päivittäin suihkussa - useimmiten kaksi ja helteillä kolme kertaa -, ja vaihdan puhtaat alusvaatteet ja päällysvaatteet aina suihkun jälkeen. Mutta en meikkaa, pukeudun kirppisvaatteisiin, en käy kampaajalla tai kuntosalilla ja syön mitä syön. Jos joku ei halua mun seurassani olla, se on hänen asiansa. En kuitenkaan loukkaannu sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu :) Ei kai kukaan nyt suihkussa käy siks että poikkeaa markettiin ruokaostoksille -sen jälkeenhän sen suihkun vasta tarvii :o Normaalisti kauniisti pukeutuminen on maku- ja tyylikysymys :)
Itselläni on ainakin epämiellyttävä olo itseni kanssa jossen ole käynyt suihkussa sinä päivänä. Olin sitten kotona, marketissa, töissä tai illallisella. Tämä hullu kävisi suihkussa ennen markettiin menoa, en kylläkään muita miellyttääkseni :/

Ei jumalauta, sääliksi käy teidän ukkojanne!!! Ei oo ihme että täällä kin joka sivulla on aloitus, kun ukko pettää... Ei kai kukaan kattele muijaa, joka ei viitsi pitää itsestään huolta, ei edes kumppanin arvostuksen vuoksi. Otan osaa ja poistun baariin, jossa varmaan jtaas onkun ressukan ukko yrittää saada seksiä kauniimmalta ja paremmalta naiselta kuin mitä kotona on.

Paras käyntikortti on rehellisyys, luotettavuus sekä ystävällisyys. Hitot minä jonkun ulkonäöstä. Ulkonäkö ei pelasta ihmisiä, tee työtä (ellei ole malli tms.), pidä hyvänä, maksa laskuja, ruoki ihmisiä, opeta uusia asioita...

"Ken katsoo kauneuteen eikä hyvyyteen,
häneltä monta ystävyyttä jääkin pois." (Veikko Lavi)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Paras käyntikortti on rehellisyys, luotettavuus sekä ystävällisyys. Hitot minä jonkun ulkonäöstä. Ulkonäkö ei pelasta ihmisiä, tee työtä (ellei ole malli tms.), pidä hyvänä, maksa laskuja, ruoki ihmisiä, opeta uusia asioita...

Jos ihmisen tapaa ensi kertaa kadulla/töissä/harrastuksissa/häissä tms. ei siinä rehellisyyttä ja luotettavuutta saa selville. Ehkä ystävällisyyden, mutta sitäkin esitetään aina ystävällisempää kuin onkaan. Luotettavuuden saa selville vasta useiden tapaamisten ja keskustelujen kautta jos sittenkään.

Eli kyllä se ulkonäkö on tärkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ei jumalauta, sääliksi käy teidän ukkojanne!!! Ei oo ihme että täällä kin joka sivulla on aloitus, kun ukko pettää... Ei kai kukaan kattele muijaa, joka ei viitsi pitää itsestään huolta, ei edes kumppanin arvostuksen vuoksi. Otan osaa ja poistun baariin, jossa varmaan jtaas onkun ressukan ukko yrittää saada seksiä kauniimmalta ja paremmalta naiselta kuin mitä kotona on.

Itsestään huolen pitäminen kun ei kaikille tarkoita meikkausta ja korkkareita, mustia pitsialusvaatteita, jotka verhoavat sheivatun alapään. toiset mieltävät itsestään huolehtimisen puhtaudeksi, eli että käy pesulla, eikä haise pahalta, pukeutuu puhaisiin vaatteisiin ja muistaa pestä hampaat aamuin illoin :D. Kyllä sen pitäisi riittää kanssaihmisillekin....

Minä olen ollut niin väsynyt ja kipeä raskaana ollessani ja äitiyslomalla, etten yksinkertaisesti ole jaksanut meikata tai muutenkaan hoitaa itseäni. Vaatteiden suhteen olen ollut aina tarkka, mutta mitään ylimääräistä itseni laittamista en ole harrastanut, kun olen ollut lasten kanssa. Eri asia on tietenkin juhlat tms. menot.

Olen ollut vain tyytyväinen siihen, että tässä kotiäiti-lookissani saan kulkea kaduilla rauhassa. Jos laitan vähänkään meikkiä, niin heti ollan viheltelemässä ja huutelemassa perään. En todellakaan jaksa aina sellaista. On ihan mukavaa sulautua harmaaseen joukkoon välillä.

Mä väitän että vaikka mä koen olevani lähes aina puhdas, huoliteltu ja terve, on varmasti ihmisiä, jotka ei koe silti mitään tarvetta lähestyä mua millään tavalla: pitävät mua (varma tieto ) ylimielisenä tai ilkeäni tai muuten vaan epäsopivana juttukumppanina ihan vain ulkonäköni perusteella. Vaikka kuinka olisin puhdas, huoliteltu, ja terveen näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Jos ihmisen tapaa ensi kertaa kadulla/töissä/harrastuksissa/häissä tms. ei siinä rehellisyyttä ja luotettavuutta saa selville. Ehkä ystävällisyyden, mutta sitäkin esitetään aina ystävällisempää kuin onkaan. Luotettavuuden saa selville vasta useiden tapaamisten ja keskustelujen kautta jos sittenkään.

Eli kyllä se ulkonäkö on tärkeä!

Mitä se ulkonäkö sitten kertoo? Ja tokihan minä mielelläni tapaan ihmisen useamman kerran. Aika harva pystyy feikkaamaan loputtomiin. Mitä minä ihmisellä, joka on kaunista katsella, mutta johon ei voi luottaa?

Jos olette jossain esim. vieraissa häissä, joista ette puoliakaan tunne ja joku epämiellyttävän näköinen lihava ja haiseva tulee juttelemaan, jäättekö päivittelemään säitä? Minä en ainakaan jäisi vaan poistuisin kohteliaasti. Mutta jos joku kauniisti pukeutunut ja hyväntuoksuinen ihminen tulisi lähelle, jäisin mielelläni hänen kanssaan jakamaan ajatuksia aiheesta kuin aiheesta. Ja kuka tätä ei uskalla myöntää, ei ole itselleen rehellinen vaan leikki jotain maailmanparantajaa ja hyväntekijää, parempaa ihmistä.

Yhteistyössä