Paras kaupan sima???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "simasuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"simasuu"

Vieras
Onko mikään kaupoissa myytävistä simoista hyvää? Edes lähellä itsetehdyn makuista?

Ne joita olen maistanut ovat olleet ihan kamalia. Kotona en tee simaa tänä vuonna, joten ajattelin että löytyiskö kaupoista mitään hyvää korviketta?

Wanhan Fabriikin ? sima ainaskin, muistinkohan nimen oikein??, mutta on ihan kotona tehdyn makuista, hinta vaan tosi suolanen; n.6euroa pullo! Ennemmin kyllä tekisin itse...

Meidän tyttö ei juo simaa, ja itse ei voi tänä vuonna tehdä kun ei olla kotona ja ei viitsi autossa kuljetella itsetehtyjä simoja pitkin suomea. Ne kun pitää olla kylmässä ja korkit aika löysällä yms...

Siksi ajattelin että vois ostaa pullollisen kaupan simaa, mut ei tahtois ostaa pahaa simaa. :)

[QUOTE="tiipii";28314635]Wanhan Fabriikin ? sima ainaskin, muistinkohan nimen oikein??, mutta on ihan kotona tehdyn makuista, hinta vaan tosi suolanen; n.6euroa pullo! Ennemmin kyllä tekisin itse...[/QUOTE]

Onpas kallista tosiaan. Mutta tuota voisi sitten ehkä kokeilla tänä vuonna, muistan nähneeni noita pulloja kaupoissa viime vuonna vapun aikaan...

[QUOTE="simasuu";28314675]Onpas kallista tosiaan. Mutta tuota voisi sitten ehkä kokeilla tänä vuonna, muistan nähneeni noita pulloja kaupoissa viime vuonna vapun aikaan...[/QUOTE]

Juu, niitä on ollut muutamana vuonna jo myynnissä, ja joskus loppuneet keskenkin, kun ihmiset ovat hoksanneet, miten "kotitekoisen" makuista on.. Joten kaitpa se hinta- ja laatusuhde ovat useimpien mielestä kohdillaan tossa kohtaa! Ja jos ei tosiaan halua kuin sen lasillisen, pari vappuna simaa maistella, niin eipä toi hinta sitten taloutta kaada; maksaahan skumppakin jonkin verran, eikös vaan?

[QUOTE="tiipii";28314688]Juu, niitä on ollut muutamana vuonna jo myynnissä, ja joskus loppuneet keskenkin, kun ihmiset ovat hoksanneet, miten "kotitekoisen" makuista on.. Joten kaitpa se hinta- ja laatusuhde ovat useimpien mielestä kohdillaan tossa kohtaa! Ja jos ei tosiaan halua kuin sen lasillisen, pari vappuna simaa maistella, niin eipä toi hinta sitten taloutta kaada; maksaahan skumppakin jonkin verran, eikös vaan?[/QUOTE]

No ei se hinta mutta et varmaan tosissaan aio antaa lapselle kaupan simaa, missä on alkohoolia, vai etkö ole lukenut tuoteselostusta?

[QUOTE="vieras";28314705]No ei se hinta mutta et varmaan tosissaan aio antaa lapselle kaupan simaa, missä on alkohoolia, vai etkö ole lukenut tuoteselostusta?[/QUOTE]

Mä nyt en oo antamassakaan, mutta kerroin vaan ap:lle, mikä sima on aidon makuista. Eikä ap;kaan ollut, kun juurihan mainitsi, ettei lapsensa juo simaa.. Ja kyllä mä voisin vaikka antaakin, sillä oikeestihan sima tehdään hiivaan, ja siinä on käymismenetelmä, joten väkisinkin alkoholia jonkin verran..En kuitenkaan aattele, että lapsi siitä mitään myrkytystä saa, jos juo simaa lasillisen tai kaksi vappuna..Onhan kotitekoisessakin varmasti alkoholia jonkin verran, onhan? Ja kuinka moni on simaa juonut lapsena meistäkin tämän päivän aikuisissa??

Ja sitä simaa juodaan vain kerran vuodessa, niin ehkä tuon n 6e sitten voi siitä maksaa. Muistan että viime vuonna kun olivat alennuksessa vapun jälkeen, siis tuo wanhan faabriikin sima, niin eräs nainen osti sitä aika monta pulloa. Ehkä tarjoili esim ylioppilasjuhlissa tai muissa juhlissa.

Ehkä se siis on ihan juotavaa, kiitos paljon vinkistä tipitii :)

Ja Xxx, mä teen siman sille varattuun ämpäriin ja pullota 1,5litran tyhjiin limupulloihin jotka huuhtelen ja joihin laitan ripauksen sokeria ennen kun kaadan siman päälle. Mut tänä vuonna en tee omaa, ens vuonna sit taas.

Yhteistyössä