Paras ilmainen virusturvaohjelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uusi kone ja nyt ollut alussa toi Nortonin kokeiluversio mikä tuli koneen mukana. Nyt se kohta loppuu ja olis aika hommata uus virusohjelma. Mikäs olis paras?
Ja miten mä nyt sen sitten laitan? Pitääkö ensin poistaa Norton ja miten?
Ja sittenkö vaan lataan sen toisen ohjelman?

AVG

http://free.avg.com

Joo, ensin Norton pois ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin ohjelmat poistetaan. Jos et osaa etkä osaa edes googlettaa ohjeita niin palauta tietokoneesi myyjäliikkeeseen tarpeettomana ja osta paluulippu 1970-luvulle seuraavaan aikakoneeseen koska olet väärällä vuosituhannella.

Windowsin oma on nykyään aivan riittävä. Sen voi ladata mikkisoftan sivuilta
http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx

Lataat sen koneelle odottamaan asennusta, otat piuha irti koneesta eki kone irti netistä ja asenna Norton pois ja muista uudelleenkäynnistää kone. Asenna uusi ohjelma, kun edellinen on poistunut.

http://m.wikihow.com/Uninstall-Norton-Antivirus-Software

Tulosta kaikki ohjeet ennen aloitusta.

Miksi ohjelman pitää olla ilmainen? Aikanaan mäkin käytin noita ilmaisia versioita, nimiä en enää muista. Tällä läppärillä mulla on DNA:n Nettiturva. Olen siihen tosi tyytyväinen. Se maksaa 4,99 e/kk, ja enpä muuhun vaihtaisi. Monta tilannetta tuo on pelastanut, ja eihän tuo ole kuin pienen röökiaskin tai parin suklaalevyn hinta/kk. Säästän sitten mieluummin jostain muusta ;)

[QUOTE="vieras";28780088]Miksi ohjelman pitää olla ilmainen? Aikanaan mäkin käytin noita ilmaisia versioita, nimiä en enää muista. Tällä läppärillä mulla on DNA:n Nettiturva. Olen siihen tosi tyytyväinen. Se maksaa 4,99 e/kk, ja enpä muuhun vaihtaisi. Monta tilannetta tuo on pelastanut, ja eihän tuo ole kuin pienen röökiaskin tai parin suklaalevyn hinta/kk. Säästän sitten mieluummin jostain muusta ;)[/QUOTE]DNA:n Nettiturva on itse asiassa F-Securen tuote josta maksat selkeää ylihintaa kun "vuokraat" sen DNA:lta. DNA on vain paketoinut saman tuotteen omilla logoillaan, täsmälleen saman softan saa halvemmalla suoraan F-Securelta.

Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Eipä ole AVG:ssakaan valittamista ollut ja ei noissa vertailuissakaan valtavia eroja ole ollut.

DNA:n Nettiturva on itse asiassa F-Securen tuote josta maksat selkeää ylihintaa kun "vuokraat" sen DNA:lta. DNA on vain paketoinut saman tuotteen omilla logoillaan, täsmälleen saman softan saa halvemmalla suoraan F-Securelta.

Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Eipä ole AVG:ssakaan valittamista ollut ja ei noissa vertailuissakaan valtavia eroja ole ollut.

Kuule tiedän, että se on F-Securen. Mulla ei ole aikaa eikä voimia kamppailla tietokoneongelmien kanssa, kun en mitään itse osaa korjata. Alle vitosen hinnalla en ala palveluja kilpailuttamaan. Joten maksan mielelläni tuon 4,99 e/kk tietäen, että vastuu on muualla. En ole niin pennosten puutteessa, että tuostakin alkaisin tinkimään :D Jos tälle koneelle jotain kävisi, niin veikkaan että tuntitaksa korjauksesta olisi sitten kymmenkertainen eli jotain 49,90 e/h. ;)

[QUOTE="vieras";28780104]Kuule tiedän, että se on F-Securen. Mulla ei ole aikaa eikä voimia kamppailla tietokoneongelmien kanssa, kun en mitään itse osaa korjata. Alle vitosen hinnalla en ala palveluja kilpailuttamaan. Joten maksan mielelläni tuon 4,99 e/kk tietäen, että vastuu on muualla. En ole niin pennosten puutteessa, että tuostakin alkaisin tinkimään :D Jos tälle koneelle jotain kävisi, niin veikkaan että tuntitaksa korjauksesta olisi sitten kymmenkertainen eli jotain 49,90 e/h. ;)[/QUOTE]Vaikutat todella upealta ja jämäkältä persoonalta. Sinulla on varmasti paljon ystäviä ja ihailijoita, siitä ei ole epäilystäkään. Jonain päivänä minäkin haluan olla sellainen kuin sinä.

Vaikutat todella upealta ja jämäkältä persoonalta. Sinulla on varmasti paljon ystäviä ja ihailijoita, siitä ei ole epäilystäkään. Jonain päivänä minäkin haluan olla sellainen kuin sinä.

Kiitos kauniista sanoistasi, mutta sellainen en ole. :D Olen ihan tavallinen keski-ikäinen virkanainen, joka raataa työssään uupumispisteeseen. Tämän kesän lomat pitämättä, entisetkin säästövapaapankissa. Nainen, joka on tyhmä sikäli, että käyttää kyllä ohjelmia kun ne opetetaan. Ei osaa itse korjata tai asentaa mitään. Siksi arvostan turvaa ja helppoutta. Tiedän, että noissa ilmaisissakin on varmaan ihan hyviä ohjelmia. Ei mun lapsetkaan mistään tietoturvasta maksa, mut heistä ei ole apua kun eivät asu täällä. Ihailen nörttejä, matemaatikkoja, tilastotieteilijöitä tms eli sellaisia jotka ovat muissa asioissa lahjakkaita kuin mä (tai no mä nyt en ole lahjakas missään, kunhan vain teen omat hommani ;) Hyvähän mulla olis olla, jos tuttavapiiriini kuuluisit sinä tai kaltaisesi henkilö, joka tulisi mielellään auttamaan heti jos tietsikkaongelmaa tulee. Tällä hetkellä olen ulkoistanut asian DNA:lle ;) Ja sille joka kysyi että miten mulla maksaa 4,99 e/kk ja hänellä 2 e/kk, niin hänellä on varmaan jokin kytky tai tarjous.

Suosituimmat ilmaisversiot ja toimivat ohjelmat tällä hetkellä ovat MS Security Essentials, Avast ja Avg.
Outoa, että joku haluaa maksaa operaattorisuojauksesta. Yhden koneen suojaus vuositadolla F-Securella on edullisimmillaan parin kymppiä vuodessa.

Yhteistyössä