Paperinarumaton pesettäminen pesulassa. Onnistuuko ja onko kallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paperinarumatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällä hetkellä on -15% mattojen pesut Sol pesuloissa. Paperinarumaton pesu maksaa 17,45€/neliö, joten voit laskea itse hinnan ja muista vähentää se 15%!

Alkuperäinen kirjoittaja pesijätär;22399658:
Tällä hetkellä on -15% mattojen pesut Sol pesuloissa. Paperinarumaton pesu maksaa 17,45€/neliö, joten voit laskea itse hinnan ja muista vähentää se 15%!

En huomannut että olit laittanut itse tuon koon tuonne viestiisi.

Maksaisi siis Sol Pesulassa 57€

[QUOTE="a p";22399733]Ei tuohon hintaan uutta paperinarumattoa saa, mitä pesu maksaa, mutta on se silti kallista. Varsinkaan jos matto ei tule puhtaaksi niin kuin joku kirjoitti.[/QUOTE]

No sehän nyt vähän riippuu mitä likaa matossa on. On hieman eri asia onko matossa kuraa vai punaviiniä.

Eihän sitä etukäteen tiedä tuleeko puhtaaksi vai ei. Suurin osa liasta lähtee mutta esim. punaviinitahrat ovat HANKALEMPIA saada pois.

Ja hyvin paljon riippuu myös siitä onko liat olleet matossa 3kk vai 10 vuotta.

Jotkut matot tulevat pesuista kuin uusina ja jotkut ovat vähemmän puhtaita.

Mä vein jokunen vuosi sit kaikki matot muuton yhteydessä pesulaan, sillonen volvo v70 oli kirjaimellisesti täynnä. Koko satsin pesettäminen makso mattopesulassa 200€ ja puhtaita tuli.
Kannattaa soitella hiukan eri pesuloita läpi ja vertailla hintoja.

Mä vein jokunen vuosi sit kaikki matot muuton yhteydessä pesulaan, sillonen volvo v70 oli kirjaimellisesti täynnä. Koko satsin pesettäminen makso mattopesulassa 200€ ja puhtaita tuli.
Kannattaa soitella hiukan eri pesuloita läpi ja vertailla hintoja.

Mutta jos matot on oikeesti likasia ja haluaa ne puhtaaksi niin halvimmalla ei saa aina parasta tulosta. Halvimmissa pesupaikoissa ei usein ole kaikille matoille mahdollisuutta tasokuivatukseen jolloin mattojen laatu saattaa kärsiä.

Ei kannata aina sokeasti luottaa halpaan hintaan sillä alalla työskennelleenäni tiedän että jos muutaman euron viitsii enemmän rahaa laittaa niin saa sillä laadukkaampaa työtäkin. En yleistä kaikkia pesuloita, mutta kehottaisinkin soittelemaan eri paikkoihin ja kyselemään MISSÄ matot pestään, sillä useasti esim. helsingistä matot lähetetään halvimmissa pesuloissa viroon eikä pestä suomessa ollenkaan.

Kannattaa siis itse etsiä tietoa kyseisistä mattopesuloista hintatiedusteluiden jälkeen.

Yhteistyössä