Uskaltaako pestä untuvatakin pesukoneessa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni

Vieras
Mulla on vaalea r-collectionin muutama vuosi sitten ostettu untuvatakki, joka aina pesty pesulassa......mutta nyt ajattelin pestä itse (kustannusten takia).

Mitä pesuainetta käytätte, pitää joku hellävarainen olla.
Luin myös untuvashamppoosta,mitähän maksaa ja onko välttämätön?

Meiltä löytyy kuivauskaappi.

Kuivauskaappi onkin se tärkein juttu. Onhan sinulla sellainen mikä pyörittää? Ihan tavallisella pesuaineella olen pessyt mutta kai tuo untuvashampoo on sitten parempi.

Jos takki jäisi muuten kokonaan käyttämättä, niin mahdollinen pilalle meneminen ei ilmeisesti haittaa? Pesuaineesta en tiedä, mutta takki pitäisi kuivata kuivausrummussa ja laittaa vielä 2-3 tennispalloa mukaan jotta täyte kuohkeutuisi uudelleen. Kuivauskaapissa täyte jää paakkuihin.

Vielä parempi olisi jos löytyisi kuivausrumpu, se möyhisi untuvat taas kuohkeiksi. Mutta kuivauskaappi on tietysti parempi kuin ei mitään, sillä ilman mitään rumpua/kaappia untuvatuotteet homehtuvat helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä kysyin kerran että miten ne pesulassa pesee untuvat ja sanoivat että pesukoneessa. Sen jälkeen en oo ees miettiny lähettäväni pesulaan.

ahaa tämä olikin uusi tieto.
täällä olisi myös untsikan pesu edessä, vinkkejä otetaan myöskin vastaan.
oishan se säästö pestä itse koko perheen takit 5kpl!

Alkuperäinen kirjoittaja taustalla vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä kysyin kerran että miten ne pesulassa pesee untuvat ja sanoivat että pesukoneessa. Sen jälkeen en oo ees miettiny lähettäväni pesulaan.

ahaa tämä olikin uusi tieto.
täällä olisi myös untsikan pesu edessä, vinkkejä otetaan myöskin vastaan.
oishan se säästö pestä itse koko perheen takit 5kpl!

Kuivaaminen kuivausrummussa tennispallojen kera!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Vielä parempi olisi jos löytyisi kuivausrumpu, se möyhisi untuvat taas kuohkeiksi. Mutta kuivauskaappi on tietysti parempi kuin ei mitään, sillä ilman mitään rumpua/kaappia untuvatuotteet homehtuvat helposti.

juu ei löydu kuivausrumpua, ainoastaan kuivauskaappi.
huoh saa nähdä uskallanko koska ihan ykköstakki tuo on eli haittaa jos menee piloille.a

Onko muka kaikilla kuivausrumpu kai nyt joku ilman kuivausrumpuakin pessy untuvatakin, vai eikö?
Haluasin kyllä tietoa enemmän, ennen kun alan edes miettimään itse pesemistä.
Taitaa tulla halvemmaksi pesettää 5kpl takkeja pesullassa, kuin ostaa 5 uutta jos menee ite pilaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja taustalla vieras:
Onko muka kaikilla kuivausrumpu kai nyt joku ilman kuivausrumpuakin pessy untuvatakin, vai eikö?
Haluasin kyllä tietoa enemmän, ennen kun alan edes miettimään itse pesemistä.
Taitaa tulla halvemmaksi pesettää 5kpl takkeja pesullassa, kuin ostaa 5 uutta jos menee ite pilaamaan.

No mulla ei oo kuivausrumpua, oon laittanu ne tennarit mukaan ja lingonnut ihan täysillä. Kuivattanut henkarin päällä niin, että hihat laitoin suoraksi mopin varren avulla (mahdollisimman ilmavasti). Ihan hyvä takki tuli.

Mulla on Joutsenen vaalea untuvatakki jota on pestävä useamman kerran vuodessa. Yhden kerran käytin pesulassa, mutta ne ei edes saaneet sitä puhtaaksi, joten sen jälkeen olen pessyt itse. Tavallista nestemäistä pesuainetta, mutta tosi vähän ja kevyt pesu (esim. villapesu). Meillä ei ole kuivausrumpua eikä -kaappia, joten ripustan takin henkariin ja käyn kuivumisen aikana "heiluttelemassa" reippaalla kädellä (leikin siis kuivausrumpua). Takki on ollut minulla 3 vuotta ja vieläkin pitää pakkasta yms. kuin uusi.

Just pesin meidän perheen untsarit pesukoneessa ihan normaalilla nestemäisellä pesuaineella ja linkous maximi npeudella. sit vaan kuivausrumpuun kuivaamaan alhaisella lämmöllä. ilman kuivausrumpua kuulemma jää kasoiksi ne untuvat.

Yhteistyössä