Papattien jaa muiden "pikku paukkujen" ostajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Älkää antako niitä teineillenne!!!! Se on taas ens viikolla monessa koulussa järjestyshäiriöitä kun ne teidän pikku murusenne paukuttulevat niitä sit koulussa :/ Ärsyttää jo valmiiksi kun niitä sit joutuu paimentaan ja selvitteleen et kellä se papatti oli ja kuka sen sytytti :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mä ainakin annan. Ja muita raketteja myös!

Miksi? Nehän on kielletty alle 18-vuotiailta. Surullista kun nykyään on niin paljon välinpitämättömiä vanhempia.

Ai, nytkö se vasta on välinpitämätöntä, kun on lailla kielletty :o

Ei täällä aikaisemmin vouhotettu asiasta näin! Eli vouhottajat ovat urpoja.

Lapsestaan välittävä ei ole antanut hänelle koskaan raketteja yms. pommeja. :)

Mä ainakin annan. Ja muita raketteja myös!

Miksi? Nehän on kielletty alle 18-vuotiailta. Surullista kun nykyään on niin paljon välinpitämättömiä vanhempia.

Ai, nytkö se vasta on välinpitämätöntä, kun on lailla kielletty :o

Ei täällä aikaisemmin vouhotettu asiasta näin! Eli vouhottajat ovat urpoja.

Lapsestaan välittävä ei ole antanut hänelle koskaan raketteja yms. pommeja. :)

Lähinnä tarkotin välinpitämättömyydellä sitä et se on sit ihan sama mitä se teini niillä tekee, et vieköön sit vaikka kouluun et saa järjestettyä kavereilleen hieman hupia siellä. Toki siinä on sekin pointti et on kiellettyä antaa niitä alaikäiselle.

Niin nythän tosiaan jos niitä papatteja kouluissa paukutellaan niin koulusta otetaan yhteys poliisiin ja sosiaalitoimeen kun kyseessä alaikäiseltä kielletyt tuotteet! Siinä onkin sit kiva selittää poliisille ja sossuntädille et mistäs se Nico-Petteri on papattinsa saanut..

Ja tuolla kaupan nurkilla ei hakijoita ole vai?? Kukahan hakee niille viinat ja röökit?? Mun mielestä on paljon parempi et 13v. poika ampuu raketteja ja on ihan fiiliksissä niistä, kun se et se vetäis pullon kossua ja askin röökiä!

Kun muistelee mitä itse tuli pikkupoikana tehtyä niin ei tule kyllä mieleenikään ostaa moisia lapsille. Myö poijjaat pelattiin venäläistä rulettia eli käärittiin papatti sätkän sisään ja eikun jointti kiertämään.

Ja tuolla kaupan nurkilla ei hakijoita ole vai?? Kukahan hakee niille viinat ja röökit?? Mun mielestä on paljon parempi et 13v. poika ampuu raketteja ja on ihan fiiliksissä niistä, kun se et se vetäis pullon kossua ja askin röökiä!

Eikö se 13v. voi vierestä (turvallisen matkan päässä) katsoa kun vaikkapa isä tai joku muu sytyttää ne? Tuskin se fiilis tulee juuri siitä raketin sytyttämisestä!

Eikö se 13v. voi vierestä (turvallisen matkan päässä) katsoa kun vaikkapa isä tai joku muu sytyttää ne? Tuskin se fiilis tulee juuri siitä raketin sytyttämisestä!
Minun kokemusteni ja empiirisen havainnointini mukaan tuon ikäiset pojat eivät juurikaan välitä raketeista vaan erilaisista pommeista joilla voi ihan konkreettisesti räjäyttää jotain. Homma alkaa siististi lumipallojen räjäyttelystä ja siirtyy hiljalleen postilaatikoihin.

Kuinka monen 13v. haluaa viettää uutta vuotta kotona äidin ja isän kanssa???

13 vuotiaan ei todellakaan kuulu olla edes uutenavuotena ties missä luuhaamassa keskellä yötä. Oletko sit tyytyväinen jos sairaalasta soitetaan et teidän pojalta on silmä mennyt kun raketti räjähti liian aikaisin tai sit poliisi soittaa et teidän poika on ollut räjäyttelemässä postilaatikoita!!!!!! En tajua tollasta välinpitämättömyyttä!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Minun kokemusteni ja empiirisen havainnointini mukaan tuon ikäiset pojat eivät juurikaan välitä raketeista vaan erilaisista pommeista joilla voi ihan konkreettisesti räjäyttää jotain. Homma alkaa siististi lumipallojen räjäyttelystä ja siirtyy hiljalleen postilaatikoihin.

kyllä se fiilis tulee ihan siitä sytyttämisestä tässä vaiheessa ku se on pakko tehdä isän valvovan silmän alla :)

Alkuperäinen kirjoittaja 9 ja 11v:
Meilläkin lapset saa papatteja ja sädetikkuja laista huolimatta. Tosin kotona selvien vanhempien seurassa.

Pidätkä sä huolen siitä että kaikki papatit tulee paukutettua kotona eikä niitä viedä esim. kouluun?

Ei se poika tuolla yksin huitele, vaan on kaverillaan, jonka vanhemmat ovat kotona! Toinen vaihtis ois ollu et meille tulee joku kaveri!

No eikö olis ollu viisaampaa antaa ne raketit sit kaveriperheen vanhemmille?

Luojan kiitos tämä laki tuli!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1609439
Linkki eilen avaamaani keskusteluun, ihan vain pienenä muistutuksena että miksi ne papatit, roomalaiset tai muutkaan pienet paukut ei kuulu lasten käsiin..

Miksi ne vanhemmille ois pitäny antaa? Kuka vanhempi jaksaa sytytellä jonku tuhat papattia???

Ai nytkö ne raketit muuttu papateiksi, no miten pidät huolen siitä et niitä papatteja paukutellaan vain sallitulla aikavälillä eikä esim. ensiviikolla koulussa?

Yhteistyössä