papakokeesta

  • Viestiketjun aloittaja koppakuoriainen
  • Ensimmäinen viesti
koppakuoriainen
Kävin aamulla ja kohdunsuulla oli punoitusta. Nyt kaikki syöpäjutut pyörii mielessä. Onko muilla ollut punoitusta ja miten jatko? En ole raskaana enkä vastasynnyttänyt.
 
Entäs kun mulla oli jälkitarkastus 6 vko.a synnytyksen jälkeen ja sama tilanne.Punoitusta kohdun suulla tai jossain siellä sekä lievää vuotoa vielä,ei enää kovin verensekaista vaan enemmän keltaista....antoi viikon kuurin siihen.Kuurin jälkeen muutama päivä meni ok,vuotoa ei enää ilmennyt eikä paikat arastanut sen kummemmin.Sitten yritettiin miehen kanssa yhdyntää,niin sattui tosi paljon(voiko johtua vielä kuivista limakalvoista)ja sen jälkeen alkoi päiväksi taas keltainen vuoto joka taaskin lähes loppui.Onko tämä merkkiä siitä että olisi vielä jonkinmoista tulehdusta tms...?Pitää varmaan varata taas aikaa tk.on:(
T:Huolestunut
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2006 klo 14:21 ansku25 kirjoitti:
Entäs kun mulla oli jälkitarkastus 6 vko.a synnytyksen jälkeen ja sama tilanne.Punoitusta kohdun suulla tai jossain siellä sekä lievää vuotoa vielä,ei enää kovin verensekaista vaan enemmän keltaista....antoi viikon kuurin siihen.Kuurin jälkeen muutama päivä meni ok,vuotoa ei enää ilmennyt eikä paikat arastanut sen kummemmin.Sitten yritettiin miehen kanssa yhdyntää,niin sattui tosi paljon(voiko johtua vielä kuivista limakalvoista)ja sen jälkeen alkoi päiväksi taas keltainen vuoto joka taaskin lähes loppui.Onko tämä merkkiä siitä että olisi vielä jonkinmoista tulehdusta tms...?Pitää varmaan varata taas aikaa tk.on:(
T:Huolestunut
Yhdyntäkipu voi ihan hyvin johtua kuivista limakalvoista. Mä puhuin yhdyntäkivuista jälkitarkastuksesta ja menin gynelle noin 5kk synnytyksen jälkeen, kun ei ongelma helpottunut. Mielestäni kostuin normaalisti, mutta gyne sanoi, että siitä huolimatta etenkin kun täysimetin, johtuu varmaan kuivista ja herkistä limakalvoista. Neuvoi käyttämään liukkaria ja jatkamaan yritystä, ettei mitään estettä sille pitäis olla. Uskalsin tämän jälkeen yrittää. Aluksi hieman sattui liukkarinkin kanssa, mutta parin työnnön jälkeen homma tuntui jo ihan mukavalta. Aika pian kipua ei ollut ollenkaan, ja ehkä kuukaus pari myöhemmin liukkarikin oli tarpeeton.
 
punahilkka
mulla ina lääkärit valittaa kohdunsuun punoituksesta. Viiminen halusi oikien klamydian ja tippurin otaa. Puhtaita olivat. On kuulema jotain limakalvoa tms. kohdunsuulla,jota ei normaalisti ole,voidaa polttamalla hoitaa. Papa ollut aina puhdas. Joten ei syytä paniikkiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2006 klo 14:12 punahilkka kirjoitti:
mulla ina lääkärit valittaa kohdunsuun punoituksesta. Viiminen halusi oikien klamydian ja tippurin otaa. Puhtaita olivat. On kuulema jotain limakalvoa tms. kohdunsuulla,jota ei normaalisti ole,voidaa polttamalla hoitaa. Papa ollut aina puhdas. Joten ei syytä paniikkiin.
Joo tota punoistusta kutsutaan ektopiaksi. Sen aiheuttaa että kohdun limakalvo kasvaa emättimen puolelle. Ja koska kohdun ja emättimen olosuhteet ovat erilaiset niin se ilmenee esim. just punoituksena.

Tämä vaiva häviää yleensä isestään.

Tai näin kävi ainakin mulle.
 

Yhteistyössä