papakokeen tuloksista

tietämätön
mullakin löydettiin se aste 3. Nyt odottelen aikaa sairaalaan. Millainen toimenpide se koepalan otto on, vai mitä sairaalassa tehdään ekalla kerralla? onko sen jälkeen kipuja/vuotoa tai jotain muita rajoitteita?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 12:16 tietämätön kirjoitti:
mullakin löydettiin se aste 3. Nyt odottelen aikaa sairaalaan. Millainen toimenpide se koepalan otto on, vai mitä sairaalassa tehdään ekalla kerralla? onko sen jälkeen kipuja/vuotoa tai jotain muita rajoitteita?
Mulla oli nelos luokka ja , kun koe pala otetiin, niin tuntuihan se, kun ne nipsas palan. Vuotoa oli vähän sen jälkeen ja vähän kipuakin, kun pala oli otettu, kunnes se sitten meni umpeen
 
Mulla on nyt uusi kontrolliaika keskurille puolen vuoden kuluttua. Muuta vastausta en koepaloista saanut. Ilmeisesti ei vakavaa???

Joku kyseli koepalojen otosta..
Mulla otettiin siis reilu kuukausi sitten ja kipuherkkänä pelkäsin toimenpidettä, onneksi turhaan. Mulla se ei sattunut, pikkasen tuntu ilkeeltä. Vuotoa oli sen jälkeen hiukan.

Tsemppiä odottamiseen!!

 
Heip! =)
Miulta otettiin koepaloja, jne. reilu kk sitten (papa 2xII) ja niistä löyty jotain.. en itekkään tiiä et mitä!! :eek: :( Sain uuen ajan parin vkon päähän sähkösilmukkahoitoon.. voisko joku sen jo kokenut kertua mulle siitä jotain..? Onko se millanen toimenpide? ja minkä takia siulle on tehty se..? Entä se jälkeen, uusinta tutkimuksista, kivuista, vuodoista...?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 22:52 äätä kirjoitti:
Heip! =)
Miulta otettiin koepaloja, jne. reilu kk sitten (papa 2xII) ja niistä löyty jotain.. en itekkään tiiä et mitä!! :eek: :( Sain uuen ajan parin vkon päähän sähkösilmukkahoitoon.. voisko joku sen jo kokenut kertua mulle siitä jotain..? Onko se millanen toimenpide? ja minkä takia siulle on tehty se..? Entä se jälkeen, uusinta tutkimuksista, kivuista, vuodoista...?
Mulla oli joskus papa 2 ja johtui tulehduksesta. Multa otettiin kans koepaloja. Ekaksi sain antibiootteja, mutta ne eivät tehonneet. sitten ne hoidettiin polttamalla. En kyl tiedä onko sama kuin tuo sähkösilmukkahoito, mutta sellasella silmukalla tulehdusalue"poltettiin". Käry vaan kävi alapäästä. Ei sattunut. Tulehdus parani ja sen jälkeen papa on ollut monen vuoden ajan 1.
 
Milliieee
Sattui muuten aivan hemmetisti ne koepalan repimiset...normaali papakoe ei tunutunu missään.
Nyt vuotaa paikat? Kuinka kauan vuoto on normaalia, ettei tarvi olla uudestaa lääkärii yhteydes?
Lekuri sanoi että yhden päivän, nyt illan suussa alkoi uudestaa valumaan ku seula :(
 
Sinttura harmaana
Täällä niukkaa vuotoa edelleen. Tai no ei voi vuodoksi sanoa mutta tuhraa kuitenkin siteen. Kyllä mulla vuosi pari päivää, ihan kuin menkat.

Kyllä oli kans kamalaa se koepalojen otto. Mulla oli vielä vuotoherkät alueet ja hoitsu pyyhki vain lattialta verta kun alkoi tulla kunnolla.. Lääkäri joutui kaapimaan ja laapiksella polttelee. Pyörrytti ja heikotti ja sängyssä meni loppupäivä.

Ultral katto pitkään ja mulla oli jo itku kurkus kun näky kaksi sellaista tummaa mötikkää, joita lääkäri mittaili. Sitte sano kuitenkin että kaikki kunnossa. Kysyin, mitä mittaili niin totesi niiden olleen munasarjat... :ashamed: Toisaalta huvitti kun kuvitteli jo että siinä oli kasvain.. Ja olikin munasarjat.. :LOL:
 
Mulla PAPA oli 3. Ja otettiin koepalat maaliskuussa.Mitään erikoista ei sitten löytynyt ja nyt sitten menen kontrolliin syyskuussa seuraavan kerran.

Kyllä muuten huokaisin syvään kun kuulin tulokset!! :D
 
huolestunut
Kuinka pian synnytyksestä teillä on otettu PAPA? Mulle sanottiin kun imetän niin papa näyttää joka tapauksessa varmaan kakkosta eli otetaan sitten vasta kun lopetan imetyksen. Eli pitää jännittää ainakin vuosi, mikä mahtaa olla tilanne?! Kyllähän sitä aina kuvittelee kaikenlaista huonoa...kuten vaikka syöpää ym.
 
Sain kutsun kohdunkaulasyövän seulontaan joulukuun lopussa. Tulokset sain tammikuussa ja papa-luokka oli II ja kondylooma. Olen käynyt lääkärissä monet kerran ja mitään hoitoa en ole saanut. Lääkäri vain sanoi, että mene uuteen papa-kokeesen 1/2 v kuluttua. Kävin viikko sitten ja nyt papa-luokka III. Pääsen vasta 26.7.2006 keskussairaalaan tutkimuksiin, en tiedä saanko sitkään hoitoa, vai tutkitaanko vain. Olen jo todella huolestunut. Yöunet on jo menneet ajat sitten. Pelottaa, jos tämä kondylooma on muuttunut nyt syöväksi. Kenen vastuu se on, kun minua ei ole ohjattu aikaisemmin hoitoon.
 
LaSposa

Voi apua, mul on huomenna aamulla kolposkopia 3kk odottelun jälkeen... Oon ihan kauheen peloissani, ku parina viime kertana pelkkä papaki on tuottanu mulle heikottavaa oloa... Mul on papa3 siis todettu syksyllä. Ootteko ihmiset saanu puudutuksen ko. toimenpiteeseen? Mä oon kuullu, et se puudutuspiikki se vasta sattuukin!?!? Sitä kai käytetään lähinnä loophoitoon?

Sandy älä oo huolissas, että sua ei aiemmin oo kutsuttu. Ne näkee papa-luokituksesta kyllä, et miten vakavasta solumuutoksesta on kyse. Kiireelliset menee ensiks. Siihen mäki tuudittaudun, ku sain odotella 3kk ja mun kaveri aikanaan pääsi heti 2 viikossa! Sille tehtiinki sit suoraan sähkösilmukkahoito ja oli kuulema karmee kokemus.... Pelkäänki nyt, että se on itellä ehkä edessä? Ei pitäs lukee/kuunnella noita pelotteluja, ku menee vaan turhaa paniikkiin... Mä luulen kyl, et pyydän huomenna Diapamia sieltä ennen koepalojen ottoa....
 
LaSposa


Kolposkopia oli tosi helppo ja kivuton toimenpide! En tuntenut edes nipistystä, vaikka pelkäsin kovasti! Otin etukäteen 2 Buranaa, joten ehkä sekin auttoi? Jäi kyllä positiiviset kuvat, en pelkää mennä uudelleen, jos joskus tarvii!

Tsemppiä muillekin!
 
Itsellä oli papaluokka neljä, otettiin isompi koepala.. Tuloksia oottelin neljä viikkoa, sain kuulla, että ei ollut syöpäsoluja, solumuutoksia kylläkin.. mutta isompi koepalan otto poisti tod.näk koko alueen.. jatkossa kuulemma tiuhempaan papakokeissa, mahd. jäädytyshoitoja (en ole vielä lääkäriä tavannut, hoitaja kertoi).

Syövän kehittyminen vie usein vuosia, näin lääkäri aiemmin kertoi. Ei kannata turhaan murehtia, hyvin kaikki menee..
 
Mulla on nyt kontrollikäynti takana. Otettiin uudelleen koepalat ja papa. (ihme, ei sattunut juur ollenkaan tälläkään kertaa)
Ultrattiin ja annettiin lupa vaikka samana iltana peuhata petissä, kun oli otolliset ajat ;) No, ei sentään samana iltana käynyt edes mielessä mikkään petihommelit.
No, hutiin meni silti simpat :(
Toukokuulla vielä uus papakoe. Tulokset oli ok, pyysin ne kotiin tällä kertaa.

 
Mulla keväällä papa luokkaa 2, nyt myös luokkaa 2. Lääkäri määräsi touokuulle uuden papan ja katsotaan mikä sitten on. Meinasivat, että hormonikierukka vaikuttaisi papa arvoon. Toivotaan näin. ;)

Tsemppiä kaikille! :saint:
 
lisse
:LOL: itse sain tänää tietää että papaluokka 2. puolivuotta sitten se oli 1.
silti käskettiin uusinta papaan, koska sitä ennen oli usein 2.
kummasti tulos vaihtelee.pulivuotta sitten oli oireita, nyt ei.
kondylooma myös 2v sitten todettu ja nyt sitten käskettiin varata aika sähkösilmukkahoitoon.kaskun eivät heti sitä ehdottaneet ihmettelen.
nyt sitten hermoilen mikä mahtaa olla lopputulos tästä kaikesta syöpäkö
tästä kehittyy ajanmyötä.
toimenpide myös jännittää sattuuko onko papa jatkossakin luokka2 vai onko mahdollisesti 3 tai 4.?
näitä ei voi olla miettimättä.varsinkin kun on lapsi nuorin alaikäinen
ja ihana uusi aviomies joka lohduttaa kun itkeskelen ja mietin vaikka mitä ikävää.
juuri kun elämä hymyilee ;) tulee jotain ikävää...
 

Yhteistyössä