papakokeen tuloksista

Tuleeko papa-kokeessa ilmi että onko esim. kasvaimia tai muuta ylimäärästä kohdus,ym.??
Ku ite odottelen juuri papa-kokeen tuloksia kauhun ajatukset mieles...
Itsellä vähän epäselvää että mikä vaivaa kun on ollut kovaa särkyä alavatsassa(kohdussa) ja runsasta kk-vuotoa ja kipua. Ja siksi kävin kokeessa ja samalla otettiin muitakin näytteitä. Tuloksia en vielä tiedä kuin vasta viikon päästä,kun 2 viikkoohan niissä kestää.
Mitkä ovat ne normaalit tulokset?
Tämä tiedottomuus vie välillä yöunetkin :(
 
Itseltäni otettiin papa helmikuussa ja sen vastaus olikin luokka 3.Joten sain lähetteen naisten gynelle jossa tehtiin uusi koe ja otettiin koepalojakin.

Nyt sitten odotan kauhulla että mitä ne tulokset ovat??
 
satuliini7
ei siinä välttämättä näy jos kohdussa tai munasarjoissa on kasvaimia tai kystia.itsellä otetiin papa n 2kk sitten,puhdas oli.sain kuitenkin läheteen gynen polille kysta epäillyn takia.ja olihan niitä...(kai)ainakiin leikkaus jonoon pistivät.
 
kiitos vastauksista. No ei teilläkään ole helppoa.
Tää on ihan kauheeta elää 2 viikkoo "pelos" ja koko ajan miettiä että olis nyt hyvä tulos.
Aamulla heräsin taas kamalaan kipuun ja en päässyt edes sängystä ylös.
Ihan ku olis koko ajan kk-kipuja,ei oikein tiä että koska kk:tkin alkaa ku aina särkee(mun kierrotki ihan sekasi).
Jos sellasia "möykkyjä" jöytyy niin kauankohan joutuu oleen sairaalas jos ne leikataan?
Yritän vaan tässä henkisesti valmistautua jos vaikka jotain löytyy...niin ei sitte tule kauheena yllätyksenä.
 
Mulla oli helmikuussa myös kauhun hetket, kun mielikuvitus laukkasi , kun papa oli 3! Otettiin koepaloja, mistä löytyi papiloomaviruksen aiheuttama solumuutos kohdunkaulan sulla. Se poistettiin n. 2vko sitten. Tiedän mitä se on , kun asiaa ei saa pois mielestä ja unetkin menee. Toivon, että sinulla menee kaikki hyvin :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 21:53 kukka kirjoitti:
Itseltäni otettiin papa helmikuussa ja sen vastaus olikin luokka 3.Joten sain lähetteen naisten gynelle jossa tehtiin uusi koe ja otettiin koepalojakin.

Nyt sitten odotan kauhulla että mitä ne tulokset ovat??
Sama täällä.... nyt ootellaan kuukauden päivät vastauksia.

Ap:lle, papassa on useita luokkia, luokka 1 on normaali, luokka 2 otetaan puolen vuoden päästä kontrolli ja luokka 3 otetaan tarkemmin koepaloja. Taitaa olla luokkia 5 asti, mutta en ole varma.
Mulla oli kolme kertaa tuo luokka 2 ja nyt joulukuussa oli luokka 3 ja vasta nyt pääsin lisätutkimuksiin. Ja taas ootellaan....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 17:34 piitu kirjoitti:
Mulla oli helmikuussa myös kauhun hetket, kun mielikuvitus laukkasi , kun papa oli 3! Otettiin koepaloja, mistä löytyi papiloomaviruksen aiheuttama solumuutos kohdunkaulan sulla. Se poistettiin n. 2vko sitten. Tiedän mitä se on , kun asiaa ei saa pois mielestä ja unetkin menee. Toivon, että sinulla menee kaikki hyvin :hug:
Millä tavalla ne poistettiin? Oliko kivulias? Mä pelkään ihan tuhottomasti, että sattuu... pelkäsin koepalojen ottoakin ihan hulluna ja se olikin ihan iisi juttu...

 
missi
Minullakin oli viime elokuussa papa luokkaa 2..Sanoivat et uusi koe otetaan vasta vuoden päästä, eli tämän vuoden elokuussa. :eek: Miksi ne ei vois ottaa sitä jo aikaisemmin :( Mä en ole oikein perillä tosta, että mitä toi luokka 2 sit tarkottaa..Onko se vakavaa jos on luokkaa 2?Ja miten pian nää solumuutokset voi kehittyä itse syöväksi?Tietääkö kukaan?Mulle kyllä gyne sanoi että luokka 2 on aika yleinen tulos..että ei se kai sit vielä kovin vakavaa ole :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 21:37 Vilma-Onni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 17:34 piitu kirjoitti:
Mulla oli helmikuussa myös kauhun hetket, kun mielikuvitus laukkasi , kun papa oli 3! Otettiin koepaloja, mistä löytyi papiloomaviruksen aiheuttama solumuutos kohdunkaulan sulla. Se poistettiin n. 2vko sitten. Tiedän mitä se on , kun asiaa ei saa pois mielestä ja unetkin menee. Toivon, että sinulla menee kaikki hyvin :hug:
Millä tavalla ne poistettiin? Oliko kivulias? Mä pelkään ihan tuhottomasti, että sattuu... pelkäsin koepalojen ottoakin ihan hulluna ja se olikin ihan iisi juttu...
Mulla ne ainakin poistettiin sellasella pienellä lenkillä ja sit poltettiin erisuodet kiinni, aika kivuton toimenpide koska puudutetaan, mutta muuten epämiellyttävää... Vuotoa oli ehkä pari kolme pvää toimenpiteen jälkeen ja muistaakseni puolenvuoden päästä uus papakoe ja sit oli puhdas.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 21:37 Vilma-Onni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 17:34 piitu kirjoitti:
Mulla oli helmikuussa myös kauhun hetket, kun mielikuvitus laukkasi , kun papa oli 3! Otettiin koepaloja, mistä löytyi papiloomaviruksen aiheuttama solumuutos kohdunkaulan sulla. Se poistettiin n. 2vko sitten. Tiedän mitä se on , kun asiaa ei saa pois mielestä ja unetkin menee. Toivon, että sinulla menee kaikki hyvin :hug:
Millä tavalla ne poistettiin? Oliko kivulias? Mä pelkään ihan tuhottomasti, että sattuu... pelkäsin koepalojen ottoakin ihan hulluna ja se olikin ihan iisi juttu...

nukutuksessa poistettiin, kun jännitin niin paljon ettei muuten tullu mitään. Sähkösilmukalla pois. Olin aika kipee sen jälkeen ja nyt pari vko tulee huomenna operaatiosta ja vuotoa on vieläkin. Huomenna taas gynelle
:eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 21:50 missi kirjoitti:
Minullakin oli viime elokuussa papa luokkaa 2..Sanoivat et uusi koe otetaan vasta vuoden päästä, eli tämän vuoden elokuussa. :eek: Miksi ne ei vois ottaa sitä jo aikaisemmin :( Mä en ole oikein perillä tosta, että mitä toi luokka 2 sit tarkottaa..Onko se vakavaa jos on luokkaa 2?Ja miten pian nää solumuutokset voi kehittyä itse syöväksi?Tietääkö kukaan?Mulle kyllä gyne sanoi että luokka 2 on aika yleinen tulos..että ei se kai sit vielä kovin vakavaa ole :/
luokka 2 tulee esim.tulehduksesta tai kondyloomasta jne. 3 luokka niinkuin minulla johtui kondylooman aiheuttamasta solumuutoksesta. Tästä vaiheesta jos sitä EI hoidata niin se VOSIEN saatossa voi muuttua pahalaatuisesksi. Näin olen asian ymmärtänyt. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 18:30 kuurankukka kirjoitti:
Tuleeko papa-kokeessa ilmi että onko esim. kasvaimia tai muuta ylimäärästä kohdus,ym.??
Ku ite odottelen juuri papa-kokeen tuloksia kauhun ajatukset mieles...
Itsellä vähän epäselvää että mikä vaivaa kun on ollut kovaa särkyä alavatsassa(kohdussa) ja runsasta kk-vuotoa ja kipua. Ja siksi kävin kokeessa ja samalla otettiin muitakin näytteitä. Tuloksia en vielä tiedä kuin vasta viikon päästä,kun 2 viikkoohan niissä kestää.
Mitkä ovat ne normaalit tulokset?
Tämä tiedottomuus vie välillä yöunetkin :(
Mullakin oli tuollaista oireilua ja menin tk päivystykseen, josta sain lähetteen saikulle. Siellä ultrattiin. Kohdussa oli iso polyyppi, joka poistettiin sitten nukutuksessa kaavinnalla.
 
Saankohan mä nukutuksessa....?
Mulle tehtiin munasarjojen varjoainekuvaus aikanaan ja se sattu ihan hel...tisti ja pääsin sitten nukutuksessa laparoskopiaan.
Siitä jäi siis kauhee kammo noihin juttuihin ja en suostu enää samaa rääkkiä kestään. Jostain sähköhoidosta mulle kans puhuttiin..
Voi itkujen itku sentään, kaikkee sitä naisen pitääkin kärsiä!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 20:49 kukka kirjoitti:
Pahinta on tämä odottaminen että saisi tietää koepalojen vastaukset.Ajatuksissa pyörii pelko syövästä, kun lapsetkin ovat ihan pieniä vasta.
Niinpä! Meil on kans lapset viä niin kovin pieniä. Ja juuri omalta äidiltäni pari kk:ta sitten poistettiin kasvaimia.
Ja kuulemma meidän suvussa se ei oo kovinkaan harvinaista...oma pappanikin kuoli syöpään. :(
..ei voi muutaku odotella kärsivällisesti tuloksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 21:17 Vilma-Onni kirjoitti:
Saankohan mä nukutuksessa....?
Mulle tehtiin munasarjojen varjoainekuvaus aikanaan ja se sattu ihan hel...tisti ja pääsin sitten nukutuksessa laparoskopiaan.
Siitä jäi siis kauhee kammo noihin juttuihin ja en suostu enää samaa rääkkiä kestään. Jostain sähköhoidosta mulle kans puhuttiin..
Voi itkujen itku sentään, kaikkee sitä naisen pitääkin kärsiä!!
No samaa mäkin ajattelin,että kaikkee sitä täytyyki kestää! Miehet pääsee paljo vähemmällä(ainaki väliin tuntuu siltä).
Aina on jotaki vikaa ja vuotoo,ym. ja joka vuosi pitää rampata gynellä.
On tää naisena eläminen hankalaa väliin :eek:
Mitenkä se varjoainekuvaus sitten tehtiin,kun se kerta niin sattu??
Kamalaa rääkkiä säkin oot joutunu kestään.
..tai me kaikki naiset ollaan jouduttu!!
 
Se varjoainekuvaus oli semmonen, että enste leviteltiin kohdunsuuta tms. ja sitten laitettiin sitä ainetta ja sen pumppaaminen sattu ihan hulluna. En muista enää kaikkee mitä siinä tehtiin, mutta onneks gyne oli niin ihana, että lopetti kesken sen mun kipujen takia.
Nää tutkimukset tehtiin aikanaan, kun selviteltiin miks ei onnistu tuleen raskaaks.
Kammo jäi. Pelkkä ultraus ja papakin saa mut jännittään..
 
Minäkin tässä odotan lähetettä sairaalaan kolposskopiaan.

Maanantaina kuulin papan olleen luokkaa III.

Vaikka tässä menee aikaa ennenkuin sinne sairaalaan pääsee ja sitte se niiden tulosten odotus vie vielä aikaa... Niin että ei pitäs ajatella. Murehtia etukäteen jos ei mitään olekaan.

Silti on mielessä vähän väliä ja välillä tulee itku.

Mä voisin kärsiä vaikka millaisia kipuja ja tutkimuksia. Niillä ei ole mulle mitään väliä.

Eniten ahdistaa se, miten mies ja lapset pärjäis. Lapset on nyt 2,5 v ja 1/2 v. Eli kovin pieniä.

Ystäväni kuoli syöpään vuosi sitten. Ikää oli vain 29 ja lapset silloin 5 ja 3v.Jos tuota kokemusta ei olisi niin voisin ottaa varmaan rennommin. Mutta kun on niin elävästi mielessä ystäväni ja perheen kärsimykset...
 
Papa II
Hei

Vaimollani todettiin papaII ja pelästyimme tietysti, mutta kun asiaa tutki Webin kautta ei se välttämättä olekkaan niin vakavaa. Viikon päästä tarkempiin tutkimuksiin (yksityiselle) terkkarin jono 8kk!?!

Jos on epäselvyyttä (niin kuin meillä oli) noista papa "asteista" suosittelen pippahtamaan seuraavassa osoitteessa:

http://www.mtv3.fi/poliklinikka/labra.shtml/88603?Tutkimukset

t. Huolestunut, mutta toiveikas

Tsemppiä ja jaksua vaan kaikille ?:)
 
Mulla oli syksyllä papa tulos luokka2, syynä oli bakteeri tulehdus, joka hoidettiin antibioottikuurilla. Ei ainakaan sanottu että pitäs mennä pian uudestaan kokeisiin. Tosin nyt olen raskaana, niin eipä sitä vielä voisi ottaakaan.
 
mamablues
Minulla kans tuli reilu viikko sitten papa-kokeen tulokset, taso 3.
(lääkärin mukaantaso 1-2 on normaali, 3 vaatii lisätutkimuksia, 4 syövän esiaste ja 5 syöpä)
Vielä ei ole tullut sairaalasta aikaa tutkimuksiin ja senkin jälkeen pitää odottaa tuloksia monta viikkoa. Kauheeta!!
Pelottaa ihan hirveesti. Olen kahden pienen yksinhuoltaja, lapset on vasta 4v. ja 1v. Miten lapsilleni käy, jos.. En haluaisi edes ajatella sitä, mutta koko ajan pyörii mielessä. Pitäiskö tehdä testamentti lapsista ym... Inhottaa ajatella tuollaisia, mutta pakosti pyörii mielessä koko ajan.
 
Hei mamablues - yritä olla ajattelematta. Niin minäkin ja on aika hyvin menny.
Sairaalaan on mulla aika 15.5 ja sama luokka III mullakin oli. Lapset 2,5 v ja 1/2 v.
Ensin olin järkyttyny ja itkin ja mietin kuolemaa. Sitten ajattelin, että menee vielä monta viikkoa ennenkuin pääsee tutkimuksiin ja vielä siitä menee aikaa kun vastauksia odotellaan. Aika pitkä aika käydä murehtimaan.

Murehditaan sitten kun aika on. Ja jos ylipäänsä on syytä murehtia.
Yritän ajatella niin, etten sure asiaa. Jos mulla ei mitään syöpää tai sen esiastetta olekaan, niin sitten olisin murehtinut turhaa ja sen myötä "tuhlannut" aikaani. Jos sitten olisi jotain vakavaa, niin sen murehtimisen aika on myöhemmin.

Oliko muita samassa jamassa olevia? Kertoilkaa sitten tuloksianne ja fiiliksiänne. Tuetaan toisiamme tässä epävarmassa tilanteessa

:hug:
 
tavismami
Heips!
Minulla papaluokka 4, todettiin paikallinen kohdunkaulasyöpä, se leikattiin ja nyt kaikki ok. Normaalia elämää, käyn töissä ja elän lapsieni ja mieheni kanssa. Ei kannata heti ajatella pahinta, jos papaluokka korkea ja vaikka syöpääkin löytyisi, se ei ole kuolemantuomio, mitä aikaisemmin hoidetaan, sen parempi!
 
Mulla löydettiin vuonna -95 (25v.tarkastuksessa) syövän esiasteita.Ne poistettiin laserilla, ekalla kertaa antoivat paikallis puudutuksen , mutta seuraaville kerroilla en sitä huolinnut, kun se sattui enemmän kuin laserhoito.seuraavat 5 vuotta piti käydä usein kontrollissa ja nykyään käyn vain kerran vuodessa. Pelottihan se alussa kun sain tiedotteen kotiin , että pitää ottaa yhteyttä sairaalaan(itkin töissä), mutta hengissä ollaan ja hyvin voidaan. Ja jälkikasvuakin ollaan saatu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 21:37 Vilma-Onni kirjoitti:
Se varjoainekuvaus oli semmonen, että enste leviteltiin kohdunsuuta tms. ja sitten laitettiin sitä ainetta ja sen pumppaaminen sattu ihan hulluna. En muista enää kaikkee mitä siinä tehtiin, mutta onneks gyne oli niin ihana, että lopetti kesken sen mun kipujen takia.
Nää tutkimukset tehtiin aikanaan, kun selviteltiin miks ei onnistu tuleen raskaaks.
Kammo jäi. Pelkkä ultraus ja papakin saa mut jännittään..
Mulle tehtiin kolposkopia ja otettiin koepaloja... Löytyi sitten papassa kondylooma ja solumuutokset oli luokkaa III... Täytyy myöntää et mieluummin synnyttäisin tuhat lasta kun menisin uudelleen siihen toimenpiteeseen! Menin vielä yksityiselle kun tietty pelästyin kuullessani solumuutoksista kun en tiennyt mitä se merkkaa. Lääkäri oli tosi ilkee nainen ja kun kysyin et sattuuko niin sanoi vaan et vähän kirpasee! \|O Jaa vähän \|O Koepaloja otettiin kolme ja olin pyörtyä kivusta... Lääkäri väitti et sattuu kun jännitän! No tottakai aloin jännittää kun eka nipsasu oli tehty! Kun pääsin pois lääkäristä meinasin pyörtyä rapuissa ja oksensin ulkona. Itkin koko matkan kotiin ja ajattelin et kuolen mieluummin syöpään kun joudun tohon koettelemukseen uudelleen! Ilman puudutetta en siihen suostuisi ja samaten papakokeen otto on mulle ollut aina yhtä tuskaa... Kaikki lääkärit ei vaan käsitä et ihmisillä on erilainen kipukynnys ja tässä tapauksessa se oli mulla heikko vaikka siedänkin kipua aika hyvin mielestäni...

En halua pelotella mut kannattaa vaatia puudutus jos vaan mahdollista! Mulla edessä papakoe kesällä (pitää venata puoli vuotta synnytyksestä) ja tietty pelottaa mitä sieltä löytyy. Viimeks papa oli puhdas mut kondyloomakin saattaa paukahtaa esiin aina välillä kun on kerran virus :(

No fakta on se että itse solumuutoksia ei sinänsä kannata pelätä koska lääkäri sanoi että ne aiheuttavat syöpää TODELLA hitaasti! Eli se on monen vuoden eteneminen se juttu ja siks on hyvä käydä papassa tietyin aikavälein... Nyt kun sais vielä selville kuka #&%?$!* sen kondylooman on mulle tartuttanut kun mun miehellä sitä ei ole, eikä mahdollisilla aikaisemmillakaan seksikumppaneilla...
 

Yhteistyössä